هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

چه روش هایی برای درمان افسردگی مناسب است؟


روش های درمان افسردگی کدامند ؟ قبل از هر توصیه و پیشنهادی بهتر است بدانیم که افسردگی اصلا چه نشانه هایی دارد. شاید تاکنون افسردگی سراغ شما هم آمده باشد. زمان های بسیاری شما احساس کرده اید که میل و اشتیاقی به هیچ کاری ندارید. نسبت به زندگی بی میل هستید. علاقه ای به حضوردر جمع ندارید. به شدت درخود فرو رفته اید ومدام تصاویری از مشکلات، روح وذهن شمارا آزارمی دهد. و تمام روزنه هایامید را بسته میبینید. اگر می‌بینید افسردگی باعث می‌شود از زندگی روزانه‌تان عقب بیفتید، باید تلاش کنید تا این مشکل را حل کنید و از دیگران برای درمان افسردگی کمک بگیرید. برای اینکه بهترین روش درمان افسردگی را به‌کار بگیرید، باید بتوانید تمام روش های درمان افسردگی را که می توانید به کار بگیرید را بشناسید. بدون شک گام نخست برای درمان افسردگی شما بهره گیری از مشاوره روانشناسی است. با این مقاله از هنر زندگی همراه باشید تا با شناخت روش‌های درمان افسردگی گام اول را در درمان این بیماری آزاردهنده بردارید.

نکات تأمل‌برانگیز در انتخاب روش های درمان افسردگی مهم است

باید ریشه و علت افسردگی خود را پیدا کنید. برای همین تا می‌توانید اطلاعات خود را درباره‌ی افسردگی و درمان آن گسترش بدهید. روش و گزینه های مختلف درمان افسردگی را به طور دقیق بررسی کنید. باید مشخص شود که ریشه‌ی افسردگی‌تان چیست. اگر افسردگی دلایل پزشکی دارد، این مسئله مشخص و درمانی مناسب پی گرفته شود. شدتافسردگی نیز در تشخیص نوع درمان بسیار مهم است. هرچقدر شدت افسردگی بیشتر باشد، باید دقت و پیگیری بیشتری برای بهبودی کامل داشته باشید. علت افسردگی افراد مختلف باهم متفاوت است، پس درمان افسردگی نیز برای‌شان متفاوت خواهد بود. درمان و روشی کلی برای درمان افسردگی وجود ندارد. بنا به تفاوت‌هایی که هر فرد با دیگری دارد، روش درمان مناسب نیز متفاوت است. برای درمان افسردگی نباید عجله کنید. این فرایند گاهی بسیار زمانبر بوده و باید مراحل آن با حوصله و تلاش خوده فرد پیگیری گردد و زمان لازم صرف آن بشود. متعهد بودن به مراحل درمان بسیار اهمیت دارد. حتی پس از بهبودی در دوران، پس از بیماری نیز فراز و نشیب‌هایی وجود دارد که باید با صبر از آنها گذشت.

درمان افسردگی با تغییرسبک زندگی

تغییر سبک زندگی یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌های درمان افسردگی است. حتی سایر روش‌های درمان نیز در سایه‌ی تغییر سبک زندگی بهتر عمل خواهند کرد. گاهی‌ اوقات تغییر سبک زندگی و حال‌وهوای فرد بیمار اصلا باعث می‌شود که به پیگیری درمان هیچ نیازی وجود نداشته باشد. ورزش روزانه به‌اندازه‌ی درمان دارویی می‌تواند اثربخش باشد. ورزش باعث می‌شود تا مواد شیمیایی نشاط‌آور و انرژی‌بخشی چون سروتنین و اندورفین در مغز آزاد شوند و سلول‌های مغزی رشد کنند؛ کاری که داروها به‌طور مصنوعی انجام می‌دهند. ورزش‌هایی مانند  ایروبیک یا پیاده روی ساده نیزاز جمله ورزش های مناسب برای بهبود افسردگی هستند. سعی کنید ارتباطات خود با دیگران را گسترش بدهید واز انزوا به دورباشید. منزوی بودن یکی از عوامل اصلی افسردگی است. ارتباط خود با خانواده و دوستان را حفظ کنید و در فعالیت‌های اجتماعی، کلاس‌های مختلف و… شرکت کنید. فعالیت‌های داوطلبانه خیرخواهانه باعث می‌شود ضمن کمک به دیگران، به خودتان نیز کمک شایانی کنید و از افسردگی دور شوید...

روش های درمان افسردگی

درمان افسردگی با کاهش استرس

استرس یکی از عواملی است که موجب افزایش شدت افسردگی می‌شود، یا شما را در معرض آن قرار می‌دهد. عوامل ایجاد استرسدر زندگی‌تان را به ‌حداقل برسانید. اگر در روابط عاطفی و اجتماعی، فشار کاری و… به شما استرس وارد می‌شود، دور آنها را خطی قرمز و بزرگ بکشید. هیچ ‌چیز به اندازه‌ی سلامتی و آرامش مهم نیست ، پس درگیر فشارهایی نشوید که سلامت‌تان را مخدوشمی‌کنند.

درمان افسردگی با روش روان درمانی

اگر افسردگی‌تان ریشه در مسائل دارویی و درمانی ندارد، بهتر است از روان‌درمانی و صحبت کردن بهره بگیرید. با این کار می‌توانید دیدگاه‌های بهتری برای بهبود حال و احوال‌تان یاد بگیرید و از بازگشت افسردگی یا شدت آن بکاهید.

3 روش از متداول ترین درمان های موجود دراین زمینه ازاین قرار هستند

روش رفتاردرمانی شناختی، روان درمانی بینفردی و درمان روانشناختی. گاهی نیز برای درمان افسردگی از ترکیب این ۳ روش استفاده می‌شود.در این روش‌های درمانی، به شما آموزش داده می‌شود که چگونه ازافکارمنفی خود بکاهید. و به کمک مهارت‌های رفتاری به جنگ افسردگی بروید. این روش‌ها به شما کمک می‌کنند، ریشه و علت افسردگی خود را پیدا کنید، بدانید که عوامل افسردگی چه بوده است و راه‌های مناسب برای بازگشت به جاده زیبای سلامت را دوباره به‌ خاطر آورید.

درمان افسردگی با مراجعه به روانشناس

از احساسات و بیماری خود شرمنده نباشید. افسردگی بسیار شایع است. صحبت و مراجعه به یک متخصص روان‌شناسی می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی بکند. در صورتی که نیاز به درمان جدی‌تری داشته باشید، مشاور در این زمینه شما را راهنمایی می‌کند. صحبت درباره‌ی افسردگی با یک متخصص روان‌شناسی می‌تواند به‌سرعت باعث آگاهی بیشتر شما نسبت به بیماری و احساسات‌تان و همچنین با تشخیص صحیح علت افسردگی و آگاهی از روش های درمان افسردگی سبب می شود تا در مدت زمان کمی به بهبودی کامل دست پیدا کنید. افسردگی باعث می‌شود تا شما همه‌چیز را در زندگی مبهم و سیاه ببینید. مشاور به شما کمک می‌کند که چنین دیدگاه غیرواقعی و غیرمنطقی را از بین ببرید.

درمان افسردگی با راهکارهایی ساده

از جمله روش های درمان افسردگی که می توانید آنها را به کار بگیرید استفاده رفتن به یک کلاس ورزشی و فعالیت بدنی شدید یا پیاده روی در خیابان هایی که احساس خوبی نسبت به آنها دارید و نوشتن است که در روحیه شما بسیار تاثیر گذار می باشد.

فعالیت بدنی شدید

هرگاه احساس افسردگی کردید باید از نظر جسمی خود را فعّال نگه دارید تا انرژی‌های زیادیِ ذهن‌تان را مصرف کنید. احساس افسردگی، انرژی منفی در ذهن شما آزاد می‌کند که سبب تضعیف اشتیاق و امید نسبت به زندگی و کار می‌ شود.همچنین، سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و زمینه را برای ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها فراهم می‌سازد. این انرژیمنفی با فعالیت بدنی شدید به بهترین نحو مصرف می‌شود. هر فعالیتی که دوست دارید را انجام دهید، فرقی نمی‌کند.


گشت زدن بی‌هدف

یکی دیگر از راه‌های مصرف انرژی منفی و منحرف کردن ذهن‌تان که از روش های درمان افسردگی ساده می باشد، گشت زدن یا رفتن بی‌هدف به هر کجاست. سوار اتوبوس یا مترو شوید و به یک طرف حرکت کنید. در بازارها و مراکز خرید بگردید. در یک رستوران بنشینید و هر چه دوست دارید بخورید یا بیاشامید. تا وقتی کاملاً خسته نشده‌اید به خانه برنگردید.


صحبت کردن با یک دوست نزدیک

از جمله روش های درمان افسردگی این است که مشکل خود را با یک دوست نزدیک در میان بگذارید. سعی کنید هر چه در دل دارید را بیرون بریزید. به اشتراک گذاشتن مشکل با یک دوست نزدیک، از شدت نیروی‌های منفی می‌کاهد. دوستان خوب، قادرند شما را از افسردگی درآورند. آن ها خصوصیات شما را خوب می‌شناسند و می‌توانند ایده‌های خوبی برای مواجه شدن با افسردگی به روشی مثبت در اختیارشما قرار دهند.


بنویسید و بنویسید

یک تکه کاغذ بردارید، یا رایانه تان را روشن کنید. یک فایل ایجاد کرده و شروع به نوشتن احساساتتان کنید. هیچ چیز را مخفی نگهندارید. هر چه واقعاً حس می‌کنید را بنویسید. زیاد در قید و بند معنی‌دار بودن نوشته‌هایتان نباشید.هر فردی ممکن است حتی با نزدیک‌ترین دوستانش نیز نتواند بعضی حرف‌ها را مطرح کند ولی با خودش که می‌تواند. بنابراین هر آنچه در دل دارید را روی کاغذ یا در رایانه بریزید و هیچوقت خسته یا عصبانی نشوید. پس از آن که توانستید احساسات سرکوب شده خود را بیرون بریزید، به مقدار قابل ملاحظه‌ای احساس راحتی خواهید کرد.آنچه تا کنون گفته شد،تنها نمونه های اندکی ازراهکارهایی است که به شما کمک میکندتا از آنها برای درمان افسردگی، کاهش اضطراب واسترس، منزوی بودن وخستگی های روحی و ذهنی خود بهره بگیرید.آنچه مسلم است بهترین روش مناسب برای درمان افسردگی و مشکلات روحی مراجعه به یک متخصص روانشناس و روان درمانگرمی باشد.شما هرقدر هم که به صورت فردی برای رهایی از این بیماری آزاردهنده به خوددرمانی بپردازیدموفق به درمان کامل بیماری خود نخواهید شد. پس توصیه ما این است که اگرشما یا هریک ازنزدیکانتان ازاین بیماری رنج می برید هرچه سریعتربه مشاورو پزشک روانشناس مراجعه کنید. تیم مشاوره روانشناسی هنرزندگی با بهره مندی از متخصصین روانشناس درهمین زمینه آماده پاسخگویی به مشکلات شما و ارائه مشاوره به شما عزیزان می باشد.پس فرصت را ازدست ندهید و با ما تماس بگیرید.

منبع: چه روش هایی برای درمان افسردگی مناسب است؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی