هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

از ویژگی های مهمی که افراد برای شروع یک زندگی مشترک باید داشته باشند، قدر انعطاف پذیری و پذیرفتن مسئولیت های زندگی متاهلی است. انعطاف پذیری و قبول این مسئله که من فرد کاملی نیستم و در زندگی مشترک ممکن است با ضعف هایی روبرو شوم بسیار مهم است. زندگی مشترک دارای فراز و نشیب های زیادی است و در طول زندگی زوج ها مشکلات زیاد را باید پشت سر بگذارند. زمانی که شما و همسرتان متعهد به یادگیری مداوم و انعطاف پذیر باشد به راحتی می توانید با تغییر در رفتار یا شیوه زندگی تن مشکلات را حل کنید. نه اینکه با هر مشکلی که برایتان پیش آمد صورت مسئله را به صورت کامل پاک کنید.


برای دریافت مشاوره تلفنی ازدواج یا حضوری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با مشاره 9099075228  تماس بگیرید. از تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید

 

سوالات پیشنهادی که می توانید در زمینه تعهد به یادگیری مداوم و انعطاف پذیری در زندگی

1- فکر می کنید از زمان کودکی تا الان چه نقاط ضعفی داشته اید ؟ در زمانی که متوجه این ضعف های خود شده اید چقدر در تغییرشان موفق بوده اید ؟ به نظر شما در سنین بزرگسالی نیز می توان تغییر کرد ؟

2- اگر یک روز در رابطه دچار مشکل شدید، چگونه برخورد می کنید ؟ آیا به دنبال راه جلی برای رفع این مشکل می گردید ؟ چه راهکاری هایی برای حل مشکلاتتان دارید ؟

3- هدف شما در 5 سال آینده زندگی چیست ؟ دوست دارید چه ویژگی و رفتار هایی را خودتان تغییر دهید ؟ دوست دارید در کدام زمینه ها رشد کنید؟

 

توجه داشته باشید تمامی این سوالات در شناخت بیشتر طرف مقابلاتان به شما کمک می کند اما باید توجه داشته باشید که به نحوه ی این سوالات را مطرح کنید که فرد مقابل شما احساس نکند که مورد بازجویی قرار گرفته است چرا که ممکن است جواب هایش را تخت تاثیر شرایط تغییر بدهد.

 

سوالات قبل از ازدواج برای سنجش میزان صداقت

سوالات قبل ازدواج
صداقت در زندگی مشترک یکی از اصل های بسیار برای داشتن یک رابطه سالم است. این ویژگی پایه های زندگی شما را محکم می کند. پنهان کاری و دروغ به تدریج سبب دور شدن زوج ها و کم شدن صمیمتشان با یکدیگر می گردد. و احساس عشق و امنیت موجود در خانه را از بین می برد.

سوالات قبل از ازدواج در زمینه صداقت

1- آیا در روابطتان با دیگران در زمان هایی که حقیقت به نفعه شما نیست، دروغ می گوید یا حقیقت را بیان می کنید ؟

2- دوستان و آشنایان شما در مورد میزان صداقت شما چه فکر می کنند مثلا اگر از آنها بپرسم که به میزان راستگویی شما نمره بدهند چه نمره ای به شما می دهند ؟

3- فکر می کنید چه دروغ هایی به زندگی مشترکمان آسب وارد می کند ؟

 

توصیه ما این است که این سوالات را تا جایی که می توانید مستقیم بیان نکنید تا طرف مقابل شما موضع دقاعی به خود بگیرد و جواب های کلیشه و متقعاد کننده به شما بدهد. توجه داشته باشید افرادی که به این سوالات پاسخ های کلی می دهند یا سعی در طرفه رفتن در پاسخ دادن به این سوالات دارند. معمولا موضوعاتی برای پنهان کردن دارند و در شروع رابطه ی پر تعهد مانند ازدواج ضرورت دارند که افراد بدون پنهان کاری و شفاف خودشان را نشان دهند. تا صداقت مبنای رابطه باشد و از مشکلات جدی بعدی پیشگیری کنند.

 

سوالات قبل از ازدواج برای سنجش سلامت عاطفی

سوالات قبل ازدواج

ازدواج به معنی زیر یک سقف رفتن نیست. بلکه به معنای سهیم شدن در تمامی جنبه های زندگی ( تجارب، احساسات، غم، شادی و ... ) با یکدیگر است. افراد از لحاظ احساسی با هم متفاوت هستند. بسیاری از افراد بسیار از لحاظ احساسی وابسته تر هستند دوست دارن بیشتر صحبت کنند، احساساتشان را در میان بگذارند و عشق بورزند. این احساس در زنان معمولا بیشتر از مردان می باشد. چناچه طرف مقابل شما نتواند احساساتش را بیان کند در حالی که شما فردی به شدت عاطفی باشید، به احتمال زیاد زندگی زیاد موفقی در کنار هم نخواهید داشت شاید او بتواند در کنار کسی که کمتر نیاز به توجه دارد خیلی راضی و خشنود زندگی کند. ولی با فردی که نیاز عاطفی زیادی دارد، احساس خوشبختی نکند.

 

سوالات پیشنهادی در مورد سلامت عاطفی

1- در مورد افرادی که در مورد دیگران احساساتشان را بیان نمی کند یا اصلا صحبت نمی کنند چه فکری می کنید ؟

2- آیا احساساتتان را با افرادی که بسیار به شما نزدیک هستند بیان می کنید ؟ آیا به کسانی که دوستشان دارید مانند مادرتان می گویید که دوستشان دارید ؟

3- آیا صحبت کردن در مورد احساساتتان برایتان خیلی مشکل است ؟ درباره کدام بخش از عواطف و احساس های خود می توانید راحت تر صحبت کنید؟

اطلاعاتی که در زمان پاسخ به این سوالات دریافت می کنید میزان احساساتی و عاطفی بودن طرف مقابل شما را مشخص می کند.

 

مزیت سوال های قبل از ازدواج

سوال های قبل از ازدواج که از همسر آینده خود می پرسید شاید بهترین و موثرترین راه برای شناخت همسر آینده تان باشد. البته توجه داشته باشید که شیوه بیان و طرح کردن این سوالات بسیار مهم است چرا که در پاسخی که دریافت می کنید بسیار تاثیر می گذارد.  سوالات پیشنهادی قبل از ازدواج بیان شد، نمونه هایی از سوالات قبل از ازدواج است که می تواند ببه شما برای کسب شناخت بیشتر از قبل از ازدواج کم کمک کند. اما به هیچ وجه خودتان را محدود به این سوالات نکنید بسیاری از سوالات مهم نیز وجود دارد که باید از خودتان و همسرتان بپرسید تا بتوانید تصمیم عاقلانه در این مورد بگیرید. توجه داشته باشید موفقیت در ازدواج یک طرفه نیست و علاوه بر طرف مقابل شما هم باید احساس خوشبختی داشته باشید و به بلوغ عقلانی و هیجانی رسیده باشد.

 

مشاوره ازدوج تلفنی و حضوری

ازدواج تعهدی است که اگر با آگاهی و هوشیاری طرفین به درستی گرفته و از آن با اطلاع از ارتباط سالم در خانواده مراقب شود، زندگی مشترک موفق و شادی را زوجین تجربه خواهند کرد. به امید روزی که تمامی جوانان ما ازدواج را نه به عنوان زنجی مقدس بلکه به عنوان پیمانی مقدس تجربه کنند. شما در هر نقطه ای از کشور که باشید می توانید از خدمات مشاوره حضوری ازدواج و مشاوره تلفنی ازدواج مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی بهرمند شوید. می توانید برای تماس با مشاوران متخصص مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره تلفنی ازدواج یا حضوری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با مشاره 9099075228  تماس بگیرید. از تبادل نظر هنر زندگی می توانید مشکلات خود را با دیگران به اشترک بگذارید



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد.

منبع : سوالات مهم قبل از ازدواج

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی