هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

یکی از موانع رسیدن به موفقیت ترس از شکست است. هیچ موفقیتی بدون شکست به دست نیامده است. مسیر رسیدن به موفقیت، یک راه پیچ و خم و دارای فراز و نشیب ها و شکست های زیادی است ولی برای اینکه به موفقیت برسید باید با پی گیری و تلاش به فعالیت خود ادامه دهید. وگرنه این دنیا بابت شکست شما پاداشی را قائل نمی شود. اگر تاریخ را مرور کنیم شاهد ثبت موفقیت های بسیاری هستم. که کمتر در مورد شکست هایی که افراد مختلف قبل از رسیدن به موفقیت متحمل شده اند، اشاره شده است. نکته قابل توجه این است که تک تک این موفقیت ها حاصل شکست هایی بوده که نتوانسته آنها را از تلاش منصرف کند. شکست ها به مانند سکوی پرتابی برای رسیدن به موفقیت می باشند. یک مثال بسیار کلیشه ای که این روز ها زیاد می شنویم توماس ادیسون است. 1000 بار تلاش و شکست را پشت سر گذارند تا بتواند به موفقیت برسد. زمانی که از وی پرسیدند وقتی که 1000 بار شکست خوردی چه حسی داشتی؟ ادیسون پاسخ داد: "من هزار بار تجربه کردم و هزار مرحله را گذارندم تا موفقیت برسم"

 

دیدگاه و نگرش افراد موفق نسبت به شکست

همه چیز مربوط به دیدگاه افراد در زمان شکست می شود. برخلاف ادیسون، بسیاری از ما آنقدر بر روی شکست نخوردن تمرکز می کنیم که انگار بر روی قله موفقیت ایستاده ایم و ترس از سقوط داریم. همین امر سبب می شود تا از انجام بسیاری کار ها در زندگی منصرف شویم و به اندازه کافی برای انجام کار ها تمرکز نکنیم و در نهایت انگیزه خود را برای رسیدن به موفقیت از دست بدهیم و به یک زندگی متوسط بسنده کنیم. برای لینک متن به آدرسرسیدن به موفقیت باید به شکست هایی که در مسیر زندگی می خوریم به چشم یه تجربه یا یک مرحله که به ما برای رسیدن به چیزی که می خواهیم کمک می کند، بنگریم. از شکست ها درس بگیریم و مسیرمان را بری رفع مشکل، با توجه به تجارب قبلی خود اصلاح نماییمو ترس از شکست نداشته باشیم. نگرش ما به زندگی و اتفاقاتی که در آن می افتد، بزرگترین ابزاری است که ما می توانیم برای رسیدن به موفقیت بهرمند شویم.

 

شکست بزرگترین معلم زندگی است

ترس از شکست | نقش شکست در زندگی و رسیدن به موفقیتهنگامی که نگاهی دقیق تر به تفکر افراد موفق در طول تاریخ می اندازیم، متوجه می شویم که پذیرش شکست در مسیر رسیدن به موفقیت، یک قانون و قاعده ی جدید و فوق العاده ای نیست. ادیسون، داروین، فروید، استیو جابز تا نظریه پردازان رادیکال های اقتصادی و ستاره های ورزشی، همه و همه شکست را یکی از ابزار های بزرگ برای رسیدن به موفقیت می دانند. اشتباه کردن و شکست خوردن بزرگترین معلمان ما در مسیر زندگی برای انجام کارها و رسیدن به چیزی هایی که می خواهیم می باشند. اما پذیریش شکست، ریسک کردن، اشتباه کردن برای بسیاری از مردم سخت است و به جای تلاش کردن برای رسیدن به موفقیت، تصمیم می گیرند در حاشیه امن زندگی خود بمانند و ریسک نکنند. تفاوت بزرگ بین انسان های کار آفرین و ایده پرداز با سایر انسان ها در پذیرش ریسک کار خود، نوع نگرش او به زندگی و به شکست و موفقیت است. البته در دنیای امروزه، بسیاری از کارفرمایان دیگر مانند ترس از شکست ندارند، آنها مفهوم شکست را درک کرده و به تحلیل آن می پردازند. امروزه اکثر شرکت های خصوصی در دنیا به دنبال جذب کسانی هستند که بازتاب مسیر موفقیت و شکست را نشان می دهند و اعتقاد دارند که کسانی که در شرایط سخت به تلاش خود ادامه دهند بالاخره سربلند بیرون خواهند آمد. چرا که این افراد می توانند در دوران رکود و مشکلات و رقابت، شرکت را به سمت هدف هدایت کنند و از رکود نجات دهند.

 

نحوه نگرش افراد موفق به ترس از شکست

امروزه در اکثر شرکت ها به کارمندان آموزش داده می شود که بزرگترین موفقیت ها حاصل بزرگترین ریسک ها می باشد و شکست در مسیر رسیدن به موفقیت حتما وجود دارد. مدیران این سازمان ها به خاطر شکست ماتم نمی گیرند و به آن به دنبال راهی برای برطرف کردن آن و استفاده از تجربه آن برای رسیدن به سود در آینده تمرکز می کنند. ایده اکثر این مدیران این است که (سریعترین راه رسیدن به موفقیت داشتن نگرش بدون ترس نسبت به شکست می باشد). البته به این گفته ما به این معنی نیست که هر اشتباهی توسط این مدیران پذیرفته می شود. صد البته اشتباهات ناشی از سهل نگاری، تنبلی پذیرفته نشدنی است. 

 

نقش ترس از شکست و رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی

ترس از شکست | نقش شکست در زندگی و رسیدن به موفقیتهمین امر برای تلاش های شخصی نیز صادق است، چه در غلبه کردن در چالش های بزرگ زندگی، چه در دستیابی به توانایی در تمام جنبه های زندگی کاربرد دارد. برای رسیدن به اهداف خود که به ظاهر غیر ممکن است از شکست نترسید، باید بزرگ فکر کنید، و با تلاش برای رسیدن به چیزی هایی که می خواهید، قدم بردارید. برای دست یابی به موفقیت لازم نیست که روی یک طناب معلق راه بروید تا به قله برسید یا کار خارق العاده ای انجام دهید، تنها کافی است دست از تلاش برندارید و از شکست نترسید. شکست تنها پرداخت یک هزینه برای دستیابی به موفقیت است، دوباره بلند شوید و شروع به حرکت کنید. قبل از شروع باید بررسی کنید که آیا رسیدن به هدفی که می خواهید ارزش پذیرش ریسک ها و شکست های مسیرش را دارد؟ نباید کور کورانه در شب پرواز کنید و به رسیدن به موفقیت امیدوار باشید. دستیابی به هدف نیازمند تعیین هدف، شناخت استعداد های خود، تقویت مهارت های خود، برنامه ریزی، تلاش، عدم ترس از شکست می باشد.

 

منطقه ی قدرت یا منقطه ی امن؟

یکی از بزرگترین اسراری که باید در مورد موفقیت بدانید این است که قدم ور داشتن در مسیر همان اندازه که احتمال دارد با شکست همراه باشد، ممکن است با موفقیت های کوچک نیز همراه گردد. به همین دلیل باید تک تک اتفاقاتی که در مسیر رسیدن به هدفتان برای شما می افتد درس بگیرید و ادامه دهید. موفقیت همیشه در حاشیه قدرت شما قرار دارد که برای رسیدن به آن لازم است که از منقطه امن و راحت خود خارج شوید و شروع به تلاش کنید. برای حرکت به سوی موفقیت دانستن دو نکته زیر بسیار مهم است.

 

حفظ نگرش مثبت

ترس از شکست | نقش شکست در زندگی و رسیدن به موفقیتداشتن نگرش مثبت آگاهانه در مسیر رسیدن به موفقیت می تواند به شما کمک کند تا از اتفاقات و شکست هایی که برای شما اتفاق می افتد درس بگیرید. انسان ها در حالت عادی اکثرا مثبت اندیش نیستند اما به هیچ وجه نباید نحوه نگرش خود را به مسائل دست کم بگیرید. نحوه نگرش شما به مسائل همان چیزی است که در صورتی که درست و مثبت باشد می تواند شما را هر روز به هدفتان نزدیک تر کند. 

 

خواندن و گوش دادن و تقویت  انگیزشی

قدم دوم در مسیر موفقت داشتن روحیه یادگیری، خواندن و گوش دادن به مطالب است که قدرت نگرش و تفکر مثبت شما را تقویت کند. با بررسی واکنش افراد موفق در زندگی به این نتیجه می رسید که هیچ وقت در مقابل یادگیری چیزی های جدید جبهه نمی گیرند. آنها همیشه تلاش زیادی برای یادگیری مسائل و درس های جدید دارند و که همین روحیه سبب تقویت انگیزه آنها برای پیش بردن کارها و رسیدن به موفقیت می شود. قدم برداشتن در مسیر موفقیت با داشتن نگرش یادگیری، ریسک پذیری، عدم ترس از شکست و بهبود مسمتر مهارت خود همان چیزی است که در نهایت نتایجی خوشحال کننده ای خواهد داشت. این نکته را فراموش نکنید که دو راه بیشتر وجود ندارد حرکت رو به جلو یا ایستادن حرکت به سوی مرگ.




خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع : ترس از شکست | نقش شکست در زندگی و رسیدن به موفقیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی