هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

طبق گفته های محققان کیفیت روابط قبل از ازدواج عامل تعیین کننده ای برای پیش بینی موفقیت در ازدواج است. نحوه ارتباط و برخورد در دوران نامزدی پیش‌بینی کننده خوبی برای دوران زندگی مشترک است. هرچه طرفین ازدواج روابط گرم و صمیمانه تری در دوران نامزدی داشته باشند، با رضایت و میل باطنی خودشان به ازدواج تن دهند. کسانی که در دوران نامزدی همدیگر را درک می‌کنند و انتظارات درست و واقع بینانه ای از زندگی و مسائل آن دارند، بهتر می‌توانند با تضادها کنار بیایند و بر سر ارزش‌های اخلاقی هم دیگر به توافق برسند و جایگاه برابری نسبت به هم داشته باشند، زندگی رضایت‌بخش و موفقی خواهند داشت. در ادامه به معرفی عواملی که پیش بینی کننده های ازدواج موفق هستند می پردازیم.

 

برای مشاوره قبل از ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

طبق گفته های محققان کیفیت روابط قبل از ازدواج عامل تعیین کننده ای برای پیش بینی موفقیت در ازدواج است. نحوه ارتباط و برخورد در دوران نامزدی پیش‌بینی کننده خوبی برای دوران زندگی مشترک است. هرچه طرفین ازدواج روابط گرم و صمیمانه تری در دوران نامزدی داشته باشند، با رضایت و میل باطنی خودشان به ازدواج تن دهند. کسانی که در دوران نامزدی همدیگر را درک می‌کنند و انتظارات درست و واقع بینانه ای از زندگی و مسائل آن دارند، بهتر می‌توانند با تضادها کنار بیایند و بر سر ارزش‌های اخلاقی هم دیگر به توافق برسند و جایگاه برابری نسبت به هم داشته باشند، زندگی رضایت‌بخش و موفقی خواهند داشت. در ادامه به معرفی عواملی که پیش بینی کننده های ازدواج موفق هستند می پردازیم.

 

برای مشاوره قبل از ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

 

1- کسانی که انتظارات واقع بینانه ای از مشکلات زندگی مشترک دارند

زوج های موفق و خوشبخت، واقع بینانه به زندگی مشترک وارد می شوند. آن ها درک درستی از زندگی واقعی و مصائب و مشکلات آن دارند و می دانند زندگی مشترک بدون مشکل نخواهد بود. زوج های موفق همچنین درک کرده اند، که زندگی موفق در گروی تلاش هردو نفرشان در راستای حل مشکلات است.

 

2- افرادی که خوب ارتباط برقرار می کنند

توانایی برقراری ارتباط موثر و بیان خواسته هایشان را به شیوه درست می دانند و در جهت بهتر کردن این مهارت گام برمی دارند و برای بهبود آن تلاش می کنند. توانایی برقراری ارتباط با دیگران یکی از پیش بینی کننده های ازدواج موفق است که افراد با داشتن این ویژگی ازدواج موفقی داشته باشند.

 

3- تعارض ها را به شیوه درست و اصولی حل می کنند

یکی از پیش بینی کننده های ازدواج موفق توانایی حل کردن اختلاف نظرها است. نکته ای که در مورد روابط مشترک وجود دارد این است، که امکان ندارد زوجین در همه مسائل هم نظر باشند، اما لازم است نحوه برخورد درست با اینگونه تعارض ها و مسائل را بدانند و آن را بیاموزند، تا در زندگی، موفق و اثر بخش ظاهر شوند. تمرین برای حل این تعارض ها در دوران نامزدی، فرصت خوبی برای محک زدن خود و فراگیری مهارت حل تعارض هاست.

 

4- احساس خوبی درباره شخصیت همسر خود دارند

پیش بینی کننده های ازدواج موفقهمسر شما باید بهترین دوست صمیمی شما باشد و صادقانه و از صمیم قلب دوستش داشته باشید. در دوران نامزدی داشتن این احساس راهنمای خوبی برای تن دادن به ازدواج است. پس از ازدواج نیز این احساسات قلبی و صادقانه باید استمرار یابد. هرچه  رابطه شما و همسرتان شبیه روابط بهترین دوست صمیمی باشد، روابط سالم و موفق و شاد تری خواهید داشت. همیشه توجه داشته باشید احساس خوب به همسر و شخصیت وی یکی از پیش بینی کننده های ازدواج موفق است.

 

5- در ارزش های اخلاقی و مذهبی توافق داشته باشند

داشتن باور ها و نگرش های مشترک، باعث ایجاد صمیمیت و ارتباط بهتر بین شما و همرستان می شود. ارزش های مشترک و داشتن توافق کلی بر سر آن ها موجب ایجاد روابط با ثبات و پایدار در زندگی مشترک خواهد شد.

 

6- نقش برابری در روابط شان دارند

ازدواج باید بستری برای رشد توانمندی های دو طرف و شکوفایی استعداد ها و ظرفیت های زوجین باشد. همسران موفق برای روابط خویشاوندی و دوستی های قدیمی همسرشان احترام قائلند و همسر خود را به داشتن اینگونه روابط تشویق می کنند چون باعث پر بار شدن زندگی همسرشان و نهایتا زندگی مشترک شان می شود. همسران شاد و موفق در همه ی موقعیت های زندگی، چه زمانی که با هم هستند یا درحین کار و شوخی، رضایت و شادی را برای یکدیگر حاصل می کنند.

 

برای مشاوره قبل از ازدواج می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 





خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی