هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هروئین یکی از انواع مواد مخدر است که در رنگ های سفید تا قهوه ای دیده می شود. هروئین به شکل های گونان مانند تزریق کردن، استنشاق و دود کردن مورد استفاده قرار می گیرد. اکثرا افراد برای فرار و رهایی از درد های جسمی و عاطفی خود روی به مصرف هروئین می آورند. علائم اعتیاد به هروئین ، را می توان از طریق نشانه های جسمی و رفتاری فرد تشخیص داد، که در صورت به موقع از بروز بسیاری از عوارض و پیامد های اعتیاد به هروئین در طولانی مدت جلوگیری می شود. بدلیل اعتیاد آوری هروئین، ترک هروئین سخت است اما غیر ممکن نیست و اعتیاد به هروئین در صورت تصمیم جدی فرد قابل درمان است.

 

برای مشاوره ترک اعتیاد به مواد مخدر و علائم اعتیاد به هروئین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



هروئین چیست؟

هروئین یکی از انواع مواد مخدر است که از گیاه خشخاش به دست می‌آید و به صورت پودر سفید مایل به خاکستری، زرد، یا حتی قهوه‌ای به صورت دانه دانه یا یک صمغ تیره چسبنده قهوه‌ای باشد. میزان خلوص هروئین متفاوت است و ممکن است از ۲ تا ۹۸ درصد باشد. هروئین به شکل تزریق به رگ یا عضلات و استنشاق مصرف می‌شود. نام هروئین از واژه یونانی هیرو Hiro به معنی قهرمان گرفته‌ شده است. هروئین خالص به‌صورت پودر بلوری سفید و تلخ‌مزه‌ای است که در آب حل می‌شود. هروئین بسته به فرآیند تولید و اینکه چه موادی به آن اضافه شده باشد، رنگ و شکل متفاوتی دارد.
برخی افزودنی‌ها مانند شکر، نشاسته یا شیر خشک برای افزایش وزن جنس هنگام خرده‌فروشی به کار می‌روند و برخی از داروها ممکن است برای افزایش اثرات هروئین به آن افزوده شوند. طی آزمایش‌های به‌ عمل‌ آمده مشخص‌ شده است که بیش از 90 درصد ترکیبات هروئین‌هایی که در حال حاضر در بازار قاچاق کشور ما وجود دارند، انواع قرص‌های روان‌گردان شامل خواب‌آور، ضدافسردگی، آرام‌بخش و غیره است و کمتر از 10 درصد آن هروئین خالص می باشد. که مصرف این نوع هروئین ناخالص باعث خواب آلودگی شدید می‌شود و مصرف‌کننده آن، پس از مصرف در وضعیتی قرار می‌گیرد، که حواس پنجگانه او تقریباً از کار می‌افتد در حالی‌ که شدت اثر هروئین خالص در این حد و اندازه نیست. هروئین ناخالص به مراتب عوارض و پیامد های بیشتری دارد.

هروئین یکی از قوی‌ترین و مخرب‌ترین مواد مخدر موجود است که اعتیاد به هروئین باعث از بین بردن بنیاد یک انسان و گسترش معضل اعتیاد در سطحی گسترده و عمیق می شود. هروئین به خانواده داروهای شبه‌افیونی (اوپیوئیدها) تعلق دارد. خانواده دارویی شبه افیونی شامل داروهای مانند مرفین و کدئین است که مشتقات طبیعی تریاک محسوب می‌شوند؛ و نیز شبه افیونی‌های صنعتی ‌ شامل دمرول و متادون است، که به روش شیمیایی ساخته می‌شوند. هروئین یک ماده مخدر نیمه صنعتی است که با تبدیل شیمیایی از مرفین ساخته می‌شود و اثر قدرتمندتر و سریع‌تر بر مغز می‌گذارد. هروئین در مغز به مرفین تبدیل می‌شود.

 

رایج‌ترین راه‌های مصرف هروئین

علائم اعتیاد به هروئین | پیامد ها و عوارض مصرف هروئیننحوه کشیدن هروئین معمولا به شکل های زیر مصرف می گردد

ـ تزریق به داخل رگ‌ها، یا به داخل عضله یا زیر پوست.
ـ بالا کشیدن از راه بینی. در این روش گرد هروئین از طریق بینی استنشاق می‌شود.
ـ استنشاق یا دودکردن – در این روش هروئین را روی یک زر ورق آلومینیومی حرارت می‌دهند و بعد دود و بخار حاصل را با یک لوله استنشاق می‌کنند.

معتادان به هروئین بیشتر روش تزریق را انتخاب می‌کنند، زیرا این روش بیشترین و فوری‌ترین اثر را با کمترین مقدار ماده مخدر ایجاد می‌کند. افراد با وابستگی شدید به هروئین ممکن است دو تا چهار بار در روز از آن استفاده کنند.

 

نشانه ها و علائم مصرف هروئین | علائم اعتیاد به هروئین

علائم اعتیاد به هروئین ، نشانه ها جمسی و رفتاری در افراد دارد که به کمک این نشانه ها و علائم اعتیاد به هروئین ، افراد می توانند اعتیاد فرد به مصرف هروئین پی ببرند. به خصوص والدین می توانند با استفاده از این نشانه ها و علائم اعتیاد به هروئین با تشخیص زود هنگام اعتیاد از بسیاری از عوارض و پیامد های بعدی آن جلوگیری نمایند.

 

نشانه ها و علائم جمسی اعتیاد به هروئین

از علائم اعتیاد به هروئین در جسم شخص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ سرخوشی بیش از حد دقیقا بعد از مصرف

_ احساسی خستگی و بی حوصلگی پس از گذشت مدتی بعد از مصرف

_ تعرق زیاد و بوی هروئین

_ تهوع و استفراق

_ احساس خارش شدید در بدن

_ تنگی نفس و کندی آن

_ ساکت شدن درد های جسمانی که قبلا از آن شکایت می کرد

_ ریز شدن مردمک ها

_ ورم های چرکی در پوست

نشانه ها و علائم رفتاری اعتیاد به هروئین

_چرت زدن زیاد حتی در زمان های نامناسب در میان بحث

_ مشارکت کردن از حضور در فعالیت ها

_ اجتناب کردن از سرگرمی و ورزش

_ بی میلی در برقراری ارتباط با دوستان و یا افراد جدید

_ غیبت های مکرر از مدرسه یا خانه

_ افت تحصیلی و از دست دادن علاقه نسبت به امور مدرسه

_ تحریک پذیری و واکنش های شدید در مقابل انتقاد

_ تقاضای مکرر برای پول

_ تغییر رفتار ناگهانی

_ عدم توجه به وضعیت ظاهری

_از دست دادن توجه و تمرکز

توجه داشته باشید که هیچ کدام از نشانه ها و علائم اعتیاد به هروئین که در بالا ذکر شد، نمی تواند دلیل اعتیاد فرد باشد. بسیار ضروری است در صورت مشاهده علائم بالا با یک متخصص در زمینه اعتیاد صحبت کنید تا از صحت یا عدم صحت شک خود مطلع گردید. به والدین در صورت مشاهده نشانه های بالا توصیه می شود تا برای فرزندان خود نقش حامی را ایفا نمایند و از تغییر رفتار ناگهانی جدا خود داری نمایند. لازم به ذکر است بعضی از وسایل در محیط نیز می تواند در تشخیص اعتیاد به هروئین به شما کمک کند.

_ سرنگ

_ نوار پلاستیکی که برای بستن رگ استفاده می شود

_ بادکنک های کوچکی که دو سر آن بسته شده است ( برای حمل هروئین)

_ کیسه های کوچک نایلونی که ته مانده هروئین به آنها چسبیده است

_ تکه های کوچک زر ورق سوخته و یا دستمال کاغذی لوله شده که سوخته شده باشد (برای کشیدن و استعمال هروئین به کار می رود)

_ اسکناس های لوله شده که برای مصرف هرئین به کار می رود.

_ تکه های باریک مقوایی که ممکن است برای حرارت دهی به هروئین مورد استفاده قرار گرفته شده باشد.

_ قرص ها ویتامین سی، پودر جوهر لیمو یا آبلیمو که برای تهیه محلول تزریق هروئین استفاده می گردد.

 

عوارض و پیامد های اعتیاد به هروئین

علائم اعتیاد به هروئین | پیامد ها و عوارض مصرف هروئینافراد معمولا با دلایل مختلف مانند فرار و رهایی از درد جسمی و عاطفی و احساس خوشی به مصرف مواد مخدر رو می آورند. مصرف هروئین دارای عوارض و پیامده های زیادی است که ترک هروئین را سخت میکند. از جمله این پیامد ها می توان به موارد زیر اشاره داشت

_ اختلال در تنفس و کند شدن روند آن

_  تنگ‌شدن مردمک‌ها

_ خارش و عرق کردن بدن

_ مصرف مرتب هروئین باعث یبوست

_تضعیف شدید جنسی

_ مختل شدن چرخه قاعدگی

_ تغییر رفتار فرد

_ اختلالات کبدی

_ اختلالات قاعدگی در زنان

_ مشکلات قبلی

_بیماری های روماتوئیدی

_ از بین رفتن مقاوت بدن در مقابل بیماری های عفونی

_ به هم ریختن ساعت بیولوژیکی بدن ( بی خوابی در شب و خواب آلودگی در روز)

_ زخم های چرکی

و...

مصرف هروئین باعث تغییراتی در خلق و رفتار می‌شود. ممکن است افراد بعد از مصرف هروئین سر به ‌راه و مطیع شوند و در هنگام دوری از هروئین تحریک‌پذیر و پرخاشگر می‌شوند که این عوامل باعث میشود ترک هروئین سخت شود. علاوه بر این پس از مدتی، مصرف هروئین به جز رفع نیاز، اثرات اولیه را ندارد و مکانیسم وابستگی، ریتم تزریق و مقدار مصرف را رفته رفته افزایش می‌دهد و زوال و نابودی فرد مبتلا به مصرف را سرعت می‌بخشد.

 

اثرات مصرف هروئین در افراد

تاثیر و علائم اعتیاد به هروئین که در فرد ایجاد می شود، به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

ـ سن فرد

ـ مقدار ماده مصرفی و دوره تناوب مصرف آن

ـ روشی که فرد دارو را مصرف می‌کنند

ـ محیطی که در آن حضور دارد

این که آیا فرد دچار بیماری جسمی یا روانی قبلی هست یا نه

و اینکه فرد الکل یا سایر داروهای غیرمجاز یا مجاز را مصرف کرده باشد.

هنگامی که هروئین به داخل رگها تزریق می‌شود، باعث ایجاد حالتی از سرخوشی می‌شود. این اثر پس از هفت تا هشت ثانیه احساس می‌شود و حدوداً تا ۴۵ ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد. اثر آن در صورتی که هروئین از بینی بالا کشیده شود یا دود شود، اینقدر شدید نیست.

به دنبال سرخوشی شدید اولیه، دوره‌ای از تسکین و آرامش به دنبال آن می‌آید که ممکن است تا یک ساعت به طول انجامد. هنگامی که هروئین زیرپوست یا داخل عضله تزریق می‌شود، این اثر با آهستگی بیشتر و در مدت زمان پنج تا هشت دقیقه اتفاق می افتد. کسانی که به تازگی مصرف هروئین را آغاز کرده‌اند، ممکن است دچار حالت تهوع و استفراغ شوند.

 

مقایسه مصرف هروئین با تریاک

نئشگی هرویین در مقایسه با تریاک از دوام، ماندگاری و طول عمر کمتری برخوردار است. مصرف کنندگان هروئین تنها چند دقیقه و در روش تزریق حتی پس از چند ثانیه به اوج نشئگی می‌رسند اما باگذشت یکی دو ساعت دوباره میزان نشئگی پایین می‌آید و مصرف‌کننده خمار می‌شود و باید دوباره به استعمال این ماده مخدر بپردازد، به همین دلیل معتادان به هرویین، از ادامه روند زندگی عادی عاجز هستند و تمامی وقت خود را صرف تهیه و مصرف هرویین می‌کنند. زندگی آن‌ها به سرعت از هم می‌پاشد و سر از خرابه‌ها و خیابان در می‌آورند. در حالی که مصرف کنندگان تریاک معمولاً به دلیل بالا بودن دوام نشئگی آن قادر هستند. در طول شبانه روز به زندگی و امورات خود رسیدگی کنند و مشکلات آن‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با مصرف کنندگان هروئین نیست. از جمله عوارض و پیامد های کوتاه و بلند مدت اعتیاد به هروئین می توان به موارد زیر اشاره داشت.

 

درمان و ترک اعتیاد به مصرف هروئین

علائم اعتیاد به هروئین | پیامد ها و عوارض مصرف هروئینیکی از سوالاتی که بسیار از ما پرسیده می شود این است که آیا اعتیاد به هروئین درمان پذیر و ترک هروئین امکان پذیر است؟ ترک هروئین چند روز طول می کشد ؟ در پاسخ باید گفت که علیرغم اینکه اعتیاد یکی از پیچده ترین بیماری ها می باشد ولی چنانچه فرد تصمیم واقعی برای ترک هروئین داشته باشد و با روش درست جلو برود قطعا ترک هروئین جواب گو خواهد شد. در صورتی که بیمار به تشخیص درستی نرسیده باشد، به عمق مشکلات و عوارض ناشی از اعتیاد خود به هرئین واقف نباشد ترک هروئین سخت می شود. تمایلی واقعی برای درمان و ترک اعتیاد خود نخواهد داشت و هر گونه درمانی بی نتیجه خواهد ماند. اگر تصمیم جدی برای ترک هروئین را دارید، توصیه می کنیم که مقاله ما در مورد ترک هروئین و علائم اعتیاد به هروئین را مطالعه نمایید یا می توانید با مشاوران مرکز هنر زندگی در هر جایی که هستید تماس بگیرید تا در این مسیر شما را یاری نمایند.

 

برای مشاوره ترک اعتیاد و علائم اعتیاد به هروئین می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 





خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع : علائم اعتیاد به هروئین | پیامد ها و عوارض مصرف هروئین


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی