هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا میدانید اختلال اضطرابی اجتماعی یا فوبیای احتماعی چیست ؟ برای همه ی ما اتفاق افتاده که در مکان و شرایطی قرار بگیریم که جمع برای ما نا آشنا باشد یا تمامی نظر ها سمت ما جلب شده باشد مانند ارائه ی سخنرانی و ... ، که در این زمان دچار ترس و دلهره شده باشیم. اما در بعضی مواقع این ترس و اضطراب بیش از حد می باشد و از حالت عادی خارج می شود. آیا می دانید که چه میزان از ترس و اضطراب در حالت عادی قرار دارد؟ چه زمانی این ترس و اضطراب ما تبدیل به اختلال می شود؟ در ادامه این مقاله به عوامل ایجاد اختلال اضطرابی اجتماعی (فوبیای اجتماعی) و معرفی روش درمان آن می پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره و درمان فوبیای اجتماعی (اختلال اضطرابی اجتماعی) تلفنی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 


فوبیای اجتماعی چیست ؟

فوبیای اجتماعی که در گذشته یک اختلال اضطرابی اجتماعی شناخته می شد. یک اختلال اضطرابی است که در موقعیت ها و شرایط اجتماعی روزمره، فرد دارای اضطراب طاقت فرسا و خود آگاهی بیش از اندازه می باشد. افراد دارای فوبیای اجتماعی یک ترس همشگی از مشاهده یا قضاوت شدن و مورد تمسخر قرار گرفتن توسط دیگران دارند. گاهی اوقات این ترس آنقدر شدید می شود که در کار، دانشگاه، مدرسه و سایر فعالیت ها فرد مشکل ایجاد می کند. خیلی ها متوجه ترس نامعقول خود می شوند ولی توانایی غلبه بر این ترس خود را ندارند. این دسته از افراد معمولا دچار عزت نفس پایین یا افسردگی می شوند.

 

پیامد های فوبیای اجتماعی

فوبیای اجتماعی
فوبیای اجتماعی ( اختلال اضطرابی اجتماعی) می تواند محدود به یک زمان ( مانند ترس از صحبت کردن یا اجرا برای جمع) باشد یا در مواردی شدت آن شدید است در هر زمانی که فرد در میان مردم قرار دارد می گیرد، احساس ترس داشته باشد. فوبیای اجتماعی در صورت عدم درمان به موقع دارای پیامد هایی به همراه خواهد داشت که از جمله  پیامد های فوبیای اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

 از دست دادن موفقیت های بزرگ شغلی، تحصیلی و ...

اکثرا این افراد از بودن در کنار هر کسی به غیز از اعضای خانواده خود هراس دارند

عدم توانایی برقراری ارتباط و دوست یابی

فوبیای اجتماعی سبب مبتلا شدن فرد به افسردگی و اختلال های اضطرابی و وحشت زندگی می گردد.

فرد به سمت مصرف الکل گرایش پیدا می کند.

در موارد شدید منجر به اعیتاد به فرد به مواد مخدر می شود.

 

علائم فوبیای اجتماعی

با علم به نشانه ها و علائم فوبیای اجتماعی می توان به وجود آن پی برد. معمولا افراد تا زمانی که یک مشکل بزرگ به دلیل ترسی که دارند در کارهای روزمره، شغل، دانشگاه، مدرسه و زندگی اجتماعی آنها پیش نیاید و موجب ناراحتی و نارضایتی برجسته ای نگردد. متوجه فوبیای اجتماعی یا اختلال اضطرابی اجتماعی خود نمی شوند. راهنمای تشخیصی روانی ملاک های زیر را بری تشخیص اختلال ارائه داده است.

 

علل بروز اختلال اضطرابی اجتماعی چیست

هنوز تحقیقات بر روی فوبیای اجتماعی ادامه دارد. برخی از تحقیقات انجام شده حاکی از این است که آمیگدال (بادامه) که بخش مرکزی مغز برای پاسخگویی به ترس در انسان می باشد، در فوبیای اجتماعی نقش اساسی دارد.

فوبیای اجتماعی ( اختلال اضطرابی اجتماعی) قابل به ارث رسیدن است. بر اساس تحقیقات موسسه ملی بهداشت روانی، محققان به این نتیجه رسیده اند حساسیت فزایش یافته و ترس در افراد پایه فیزیولوژیکی یا هورمونی دارد. تحقیقات بر روی تاثیر محیط، بدرفتاری های کودکی فرد، شرایط مالی نامناسب و ... بر فوبیای اجتماعی هنوز در حال انجام است.

 

درمان فوبیای اجتماعی

فوبیای اجتماعی
فوبیای اجتماعی یا اختلالات اضطرابی اجتماعی را می توان با اسفتاده از درمان های شناختی- رفتاری درمان نمود. تحقیقات و مشاهدات روانشناسی بالینی نشان میدهند  که درمان اختلال اضطرابی اجتماعی تغییرات دائمی و ماندگاری را در زندگی افراد ایجاد می کنند. این احتلالات قابل درمان هستند و هر کسی با استفاده از نوع درمان شناختی- رفتاری خود می تواند بر فوبیای اجتماعی غلبه کند. تفکر اصلی در درمان فوبیای اجتماعی حذف عقاید و باور های غلط فرد یا رفتارهایی که به حفظ اختلال اضطرابی اجتماعی کمک می کند و مواجهه و رویارویی فرد با عامل یا عواملی است که سبب ترس و  وحشت وی می گردد.

فرایند مواجهه به طور کلی به سه مرحله تقسیم می گردد.

اول تصویر سازی و روبرو کردن شخص با موقعیت ترسناک

دومین مرحله افزایش ریسک عدم پذیرش در آن موقعیت است تا فرد بتواند اعتماد به نفس لازم برای مدیریت شرایط را داشته باشد

سومین مرحله شامل آموزش تکنیک ها سازگاری با عدم پذیرش های موجود در فضا و شرایط

در سیکل درمان توصیه می کنند که فرد بدترین ترس هایشان را تصور کنند و با تکنیک هایی که به آنان آموزش داده می شود پاسخ هایی ساختارمند برای رویارویی با ترسشان ایجاد کنند. این مراحل همراه با آموزش و مدیریت اضطراب صورت می پذیرید. اگر تمامی سیکل درمان با روش صحیح و به کمک یک درمانگر صورت پذیرد منجر به بهبود اختلال اضطرابی اجتماعی فرد یا همان فوبیای اجتماعی می گردد.

 

مهمترین عناصر غلبه بر فوبیای اجتماعی

چهار عنصر مهم برای غلبه بر فوبیای اجتماعی وجود دارد. که باید قبل از شروع درمان حتما از این عناصر باخبر باشید.

1- فهم و آگاهی از مشکل و عواملی که ریشه اصلی ترس را در فرد به وجود می آورند.

2- تعهد به ادامه ی درمان شناختی-رفتاری حتی اگر تحمل شرایط برای فرد سخت بود.

3- تمرین، تمرین و تمرین تا زمانی که روش های شناختی تبدیل به یک عادت در فرد گردد و به صورت اتوماتیک انجام شوند.

4- شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی که در آن شما می توانید روش ها و تکنیک هایی که منجر به کاهش اضطراب و استرس می شوند را ارتقاع بخشید.

 

مشاوره تلفنی درمان فوبیای اجتماعی ( اختلال اضطرابی اجتماعی)

فوبیای اجتماعی
این روزه ها با توجه به مشغله های زیاد و هزینه ی بالای جلسات مشاوره حضوری در مراکز مشاوره روانشناسی، مشاوره تلفنی روانشناسی می تواند یک بستر مناسب برای صرفه جویی در هزینه و وقت افراد باشد. مرکز مشاوره رواشنناسی هنر زندگی آماده است که پاسخگوی تمامی سوالات روانشناسی شما با استفاده از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی خود باشد.

 

برای دریافت مشاوره و درمان فوبیای اجتماعی (اختلال اضطرابی اجتماعی) تلفنی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع : اختلال اضطرابی اجتماعی |  فوبیای اجتماعی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی