هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آموزش تربیت کودک در سنین مختلف مورد توجه تمام والدین است تا کودکی سالم و شاد را تربیت نمایند. کودکان همچون لوحی پاک و تمیز می باشند که والدین با رفتار خود میتوانند هر نوشته ای را روی آن ثبت کنند. از این رو مراحل آموزش تربیت کودک در سه مرحله نوزادی، نونهالی، خردسالی و کودکی در 7 سال اول زندگی بسیار مهم است. آن شکل از آموزش تربیت کودک که مردم بیشتر در مورد آن اطلاع دارند تربیتی است که مربوط به دوران خردسالی و کودکی است در حالی که یادگیری کودک در قبل از این دوران مربوط به نوعی یادگیری غیر مستقیم است. در آموزش تربیت کودک، یادگیری که در آن رفتار والدین با هم و دیگران، اصوات و اشیاء، مکالمات اطرافیان و حرکت اشیاء مورد توجه کودک است و موجب تحریک اعصاب او و یادگیری در او میشود، بسیار مهم است. یادگیری در کودک از این رو آموزش تربیت کودک در سنین مختلف را می طلبد. آموزش جامع تربیت کودک در سنین مختلف امری دشوار و نیازمند دانش و تجربه بسیار است، به نحوی که لازم است برای اینکار حتما از مشاورین آموزش تربیت کودک بهره گرفت. مرکز مشاوره هنر زندگی در خصوص آموزش تربیت کودک آماده کمک به والدین است. در ادامه این متن به خلاصه ای در مورد نحوه دریافت آموزشهای لازم برای تربیت کودک خود تا سن 7 سالگی خواهیم پرداخت.

 

برای مشاوره تربیت کودک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

تربیت کودکان در سنین مختلف و دریافت آموزش از مراکز مشاوره

 آموزش جامع تربیت کودکان در سنین مختلفتربیت کودکان مهارتی چند جانبه است و برای اینکه از روش دریافت آموزش تربیت کودکان در سنین مختلف اطلاع کسب کنید، باید به مراکز معتبر روانشناسی مانند هنر زندگی مراجعه کنید تا مورد مشاوره مشاوران متخصص ما در زمینه روانشناسی تربیتی قرار بگیرید. استفاده از این مشاوران برای هر مرحله از زندگی کودک قابل توصیه است و البته در سنین مختلف متفاوت است ،که علاوه بر استفاده از مشاوره میتوان از کتب مختلفی که در زمینه روش های تربیت کودکان تالیف شده است ،استفاده کرد. بطور کلی در سنین پایین نوباوگی که کودک کاملا بی دفاع است تا 14 ماهگی باید به شدت مراقب سلامتی وی بود و هرگز نباید کودک را تنها رها کرد و معنای تربیت در این دوره همین مراقبت است. از نظر تربیت و پرورش غذایی، کودک در این ماهها باید از شیر مادر به بهترین نحو ممکن تا کامل شدن رشد او در این مرحله استفاده کند. البته استفاده از غذای مکمل در پایان این دوره لازم است. در این دوره تربیت کودک محدود به تغذیه کامل با شیر مادر و محبت و نگهداری کامل کودک است و البته تربیت غیر مستقیم با استفاده از رعایت اصول تربیتی در خانه بسیار مهم است. در دوران نونهالی که کودک شروع به حرکت میکند و معانی و مفاهیم کلمات را درمی یابد باید تربیت مستقیم را به آرامی شروع و با او با مهربانی و احترام سخن گفت و بازی کرد. در این مرحله و هیچ یک از مراحل تا 7 سالگی هرگز اقدام به تنبیه کودک و یا حتی فریاد زدن بر سر او نکنید.

در این سن نکات تربیتی زیر را رعایت کنید:

1- همیشه به کودک خود سلام کنید و به او احترام بگذارید

2- زمانی با کودک سخن بگویید و یا بازی کنید که او مشتاق باشد

3- در تربیت کودک خود از زورگویی پرهیز کنید و مفاهیم زندگی را با زبان کودک و با عمل خود آموزش دهید

4- با کودک رفتار محبت آمیز داشته باشید

5- برای آموختن زندگی به کودک عجله نکنید و اجازه بدهید او از کودکی خود لذت ببرد

6- ناکامی کودک را محترم بشمارید و او را از شکست نترسانید

7- کودک را برای خودش و بر اساس توانایی هایش پرورش دهید و نه برای اینکه تصویری از آرزوهای شما باشند

8- با صبر و سکوت با کودک خود ارتباط برقرار کنید

9- به سخنان و نواهای کودک گوش دهید و هرگز سعی در خاموش کردن کودک نکنید

 

نکات تربیتی برای سن خردسالی و کودکی

تربیت فرزند در دوران خردسالی بیشتر شکل مستقیم به خود میگیرد و باید همزمان از روشهای مستقیم مانند داستان گویی، جمع همسالان، بازی با کودک، سخن گفتن برای فعال کردن نقش کودک در خانه استفاده کرد. در این سن برای تربیت کودک مسئولیتهای بسیار کوچک و خرد میتواند به کودک خردسال سپرده شود. 3 تا 5 سالگی میتوان کودک را بنحو مستقیم تر تربیت کرد زیرا کودک قادر به درک مسئولیت ها است و میتواند برخی امور شخصی خود را انجام و مسئولیت برخی اشتباهات خود را بپذیرد و مثلا آداب غذا خوردن بر سر سفره را بیاموزد و یا از وسایل خود بخوبی نگهداری کند. در این دوره بخوبی میتواند با آزادی تمام از اوقات خود برای تفریح و بازی با همسالان خود و گاهی پدر و مادر و برادر و خواهر استفاده کند. بخش مهمی از تربیت در این سن همچنان بازی کردن است. در انتهای این دوره کودک وارد کودکی تمام میشود که سن 5 تا 7 سالگی است. در این زمان تربیت تحصیلی کودک شروع میشود و بمرور در این دوره باید کودک را برای دریافت مسئولیت درس خواندن و تحصیل آماده کرد و روابط اجتماعی و دوست یابی را در او پرورش داد. او میتواند مسئولیتهای بزرگتری را در خانه بعهده بگیرد و در جلسات خانوادگی شرکت کند و در مهد کودک و یا توسط والدین کمی خواندن را بیاموزد و با کتاب آشنا شود. آشنایی با کتاب تربیت فرهنگی او را رقم میزند. در این سالها با مفاهیم عمیق تر انسانی همچون مرگ و زندگی، کار، پول، پس انداز، خانواده، مدرسه و قانون و بسیاری از موارد دیگر با زبانی کودکانه آشنا میشود.

 

برای مشاوره تربیت کودک می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 



 



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع:  آموزش جامع تربیت کودکان در سنین مختلف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی