هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اضطراب و استرس در دنیای کنونی و جوامع مدرن امروزی گسترش بسیاری یافته است. اگرچه میزان سطح دانش و آگاهی و رفاه افزایش یافته است ولی میزان استرس ناشی از کار و مسولئیت های زندگی پر تنش در شهرها نیز بشدت افزایش یافته است. از سوی دیگر ماهیت مشاعل امروزی ایجاب میکند که افراد در حین تحمل استرس و اضطراب بتوانند به وظایف خود نیز عمل کنند. در بسیاری از موراد به همین منظور لازم است تا افراد به درمان استرس در کمتر از یک ساعت بپردازند. اگرچه روشهای درمانی با دارو این کار را در کمتر از 1 دقیقه برای شما انجام میدهد. ولی استفاده از روش های غیر دارویی مانند ورزش و برخی توصیه های روانشناسی میتواند استرس شما را در کمتر از یک ساعت کاهش بدهد. درمان استرس در کمتر از یک ساعت یک نوع درمان فوری با استفاده از ورزش و روشهای روانشناختی است ولی درمان اساسی استرس فقط با درمان بلند مدت میسر است. در مراکز روانشناسی معتبر همچون مرکز هنر زندگی این تکنیک ها به شما آموزش داده میشود.


برای مشاوره کنترل استرس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



عوامل ایجاد اضطراب و استرس در کمتر از یکساعت و روش کاهش اضطراب

بسیاری از استرس ها در محیط های پرتنش رخ می دهد و افراد در کمتر از یک دقیقه دچار حالات استرس و تنش شده و ممکن است این اتفاق برای آنها در هر ساعت یکبار رخ بدهد. برای درمان استرس در کمتر از یکساعت در افرادی که کارهای پر استرس دارند و باید در مورد بسیاری از کارها و وظایف خود نگران باشند، این تکنیکها کاربرد دارد. این نوع استرسهای ناگهانی و کوتاه مدت بسیار بروز میکند. به همین دلیل لازم است که این افراد عواملی را که موجب ایجاد اضطرابهای کوتاه مدت و ناگهانی میشود را بشناسند و با استفاده از تکنیکهای ورزشی و روانشناسی نسبت به درمان آن در کمتر از یکساعت اقدام کنند. برخی از این روشها بطور آنی جواب میدهند. مرکز روانشناسی هنر زندگی روشهایی نوین را برای درمان استرس در کمتر از یکساعت به شما ارائه میدهد. در زیر برخی از این روشها را به شما معرفی میکنیم.
1- نفس خود را برای مدت 15 ثانیه حبس کنید و در این 15 ثانیه روان خود را کاملا رها کنید و اجازه بدهید ناراحتی و استرس را در بدن خود درک کنید
2- یک لیوان آب سرد را جرعه جرعه بنوشید.
3- حرکات کششی را برای مدت 10 ثانیه انجام دهید و بعد 3 نفس عمیق بکشید.
4- کمی قدم بزنید و هوای آزاد بخورید.
5- یک فنجان عصاره اسطوقدوس بنوشید.
6- هر 5 دقیقه یک بار به مدت 30 ثانیه سکوت کنید و چشمان خود را ببندید و خود را در یک اتاق کاملا تاریک و ساکت تصور کنید.
7- از 2 عد گلوله فلزی برای بازی کردن آنها در دستان خود استفاده کنید و آنها را در کف دست خود بچرخانید.
8- شکلات تلخ با آب سرد همراه با لیمو بخورید.
9- لبختد بزنید و بدون دلیل بخنید.
10- به خداوند توکل کنید و او را حاضر و ناظر بر همه امور زندگی خود و دیگران بدانید.

درمان استرس

تمرین هایی که مشاوران روانشناسی برای غلبه آنی بر اظطراب میدهند. روانشناسان با تجربه بخوبی از سازو کار استرس و اضطراب آگاه هستند و اطلاعات کافی داند. تمرینات بسیار ساده ای که مشاوران روانشناسی به مراجعان خود میدهند قادر است در ظرف مدت 15 تا 60 دقیقه اضطراب و استرس شدید افراد را از 50% تا 100% کاهش بدهند. البته در خصوص درمان استرس در کمتر از یکساعت به خاطر داشته باشید که یک مقدار کم استرس و اضطراب عملکرد و تمرکز شما را افزایش میدهد. مشاوران برای اینکه موجب کاهش اضطراب شما شوند تکنینهایی را که در بالا اشاره شد به همراه برخی روشهایی که منحصر به نوع و شدت استرس شما است را طراحی و در اختیار شما قرار میدهند. برخی از این تمرینها برای درمان استرس در کمتر از یک ساعت ، باید در حین استرس انجام شود و برخی دیگر باید قبل و بعد از استرش در طول شبانه روز انجام شوند. ممکن است استرس شما ریشه وراثتی داشته باشد که در این صورت باید یک درمان طولانی مدت را به همراه راه حل های آنی برای کنترل استرسها انتظار داشته باشید. برای درمان استرس در کمتر از یکساعت در اغلب موراد استفاده از دارو دارای عوارض جانبی است و از اینرو استفاده از داروهایی مانند لورازپام و پروپونالول و ... توصیه نمی شود. بهتر است از میزان زیادی جوشانده هایی مانند گل گاو زبان و اسطوقدوس استفاده کنید. امروزه تعداد زیادی از گیاهان دارویی آرامبخش بصورت قرصها در داروخانه ها موجود می باشد. بنابراین بهتر است از این روشها برای درمان طولانی مدت استفاده کنید. بهتر است در درمان استرس در کمتر از یکساعت از عصاره گل ساعتی با تجویز پزشک در دوز بسیار کم برای خواب استفاده کنید. خواب راحت موجب کاهش اضطراب میشود. تا یکساعت قبل از خواب چای و قهوه ننوشید و یک لیوان آب گرم بنوشد و کمی تمرینات بالا را انجام دهید. در زیر برخی روش های کاهش استرس برای خواب راحت تر به شما اراده میشود.
1- نوشیدن یک لیوان دمنوش بابونه
2- تمرین مدیتیشن
3- 10 دقیقه ورزش سبک هوازی
4- دعا و نیایش به درگاه خداوند مهربان
5- آغشته کردن یک پارچه تمیز به کمی گلاب و قراردادن آن روی بالشتان

برای مشاوره کنترل استرس می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 



 



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع: درمان استرس در کمتر از یک ساعت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی