هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اعتیاد به مورفین یکی از سخترین اعتیاد ها در میان مواد مخدر می باشد. مورفین یک داروی ضد درد قوی می باشد، که به شدت اعتیاد آور است. مورفین به شکل های متفاوتی مانند مایع، داروی درون سیاهرگی و قرص در دسترس می باشد. معمولا پزشکان این دارو را برای کاهش درد های بسیار شدید به ندرت تجویز می کنند. مورفین از آنجایی که به شدت اعتیاد آور است به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد. تشخیص سوء مصرف مورفین دشوار است بخصوص زمانی که بیمار به عنوان داروی تجویزی آن را مورد استفاده قرار می دهد. اما توجه داشته باشید که مصرف مورفین به هر طریقی غیر از دوزی که پزشک تجوز کرده است بسیار اعتیاد آور می باشد و ترک اعتیاد به مورفین بسیار سخت بوده و حتما باید تحت نظر یک پزشک و درمانگر متخصص صورت گیرد.

 

برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد به مورفین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

علت اعتیاد به مورفین چیست؟

خاصیت آرام بخشی قوی مورفین در کنار احساس سرخوشی و شادابی که در فرد ایجاد می کند، احتمال سوء مصرف مورفین را در افراد افزایش می دهد. حتی اگر مورفین به عنوان دارو برای بیمار تجویز شده باشد، باز هم احتمال اعتیاد پیدا کردن فرد به مصرف مورفین وجود دارد. چرا که بعد از درمان بسیاری از افراد به خاطر ویژگی های مورفین به مصرف آن ادامه می دهند.

 

علائم و نشانه های اعتیاد به مورفین

 علائم اعتیاد به مورفین به سه دسته جسمی، روانشناختی و رفتاری تقسیم می شوند:

نشانه های فیزیکی و جسمی اعتیاد به مورفین

علائم و نشانه های جسمی و فیزیکی اعتیاد به مورفین در ظاهر و تغییر متابولیسم بدن فرد مشاهده می شود. شایع ترین علائم فیزیکی اعتیاد به مورفین عبارتند از :

-ایجاد شدن لکه و جوش های ریز در نقاط مختلف بدن

-تغییرات پوستی از جمله ظاهر شدن رنگ دانه های مایع به آبی در نقاط مختلف بدن

-خستگی شدید

-حالت سرگیجه مزمن

-تکان های غیر عادی در عضلات

-تغییر اشتها

-مشکلات تنفسی و تنگی نفس

شایع ترین نشانه های فیزیکی اعتیاد به مورفین مشکلات تنفسی و تنگی نفس در این بیماران می باشد. نفس کشیدن در این افراد به قدری کند می شود که انگار قفسه سینه ها آنها بالا و پایین نمی شود.

 

علائم روانشناختی اعتیاد به مورفین

از آنجایی که علائم روانشناختی اعتیاد به مورفین بسیار شبیه به علائم برخی از بیماری های روانشناختی می باشد، تشخیص علائم روانشناختی در این افراد سخت می باشد. چرا که ممکن است فردی از قبل مبتلا به بیماری دو قطبی یا افسردگی باشد و بعد اعتیاد به مصرف مورفین پیدا کند. در این شرایط تشخیص علائم روانشناختی اعتیاد به مورفین سخت می شود. از شایع ترین علائم و نشانه های روانشناختی اعتیاد به مورفین می توان به موراد زیر اشاره داشت:

-افسردگی

-تغییرات ناگهانی در خلق وخو مانند تغییر احساس از شادی به غمگنی در ظرف یک مدت زمان کوتاه

-اضطراب و استرس

-بی قراری

-بی ثباتی در احساسات عاطفی

-افزایش پارانویا

 

علائم رفتاری اعتیاد به مورفین

با گذشت زمان در افراد معتاد به مورفین تغییر رفتار های ناگهانی و غیر قابل توجه رخ می دهد. در ادامه مهمترین رفتار هایی را که سوء مصرف مورفین به وجود می آورد را آورده ایم:

-گوشه گیری و رها کردن دوستان و خانواده

-مخفی کردن وسایل خود از دیگران

-غیبت های غیر موجه و دراز مدت گاه و بی گاه

-امتناع از حضور در جمع های دوستانه، مهمانی ها و به خصوص در جمع های خانوادگی

-عدم تمایل فرد به فعالیت هایی که قبلا به آنها بسیار علاقه داشته

-ایجاد نا آرامی در بین اعضای خانواده و دوستان

-تقاضای پول بدون ذکر دلیل

یکی از موارد مهمی که به غیر از موارد فوق در محیط زندگی این افراد دیده می شود. پیدا شدن سرنگ های مصرف شده یا بطری های قوطی خالی در اتاق یا خانه فرد می باشد.

عوارض اعتیاد به مورفین

مصرف طولانی مدت و بدون تجویز پزشک مورفین سبب به وجود آمدن عوارض فیزیکی(سلامتی)، روانی می شود. و حتی در صورت مصرف بی رویه مورفین جان افراد مورد خطر است و احتمال مرگ وجود دارد. از شایع ترین عوارض اعتیاد می توان به مشکلات گوارشی و یبوست در افراد اشاره داشت و رفته رفته از توانایی افراد در دفع مواد زائد بدن کم می شود. در برخی موارد بیماران به پبوست پیاپی یا اختلالات ادراری دچار می شوند. از مهمترین عوارض اعتیاد به مورفین می توان به موارد زیر اشاره داشت:

-اختلال در گردش خون

-از کار افتادن مقاومت و سستی ماهیچه ها

-ایست قلبی

-سرگیجه های شدید

-کما

 

عوارض مصرف مورفین حین بارداری

خانم هایی که در حین بارداری به مورفین اعتیاد داشته باشند. این اعتیاد به نوزان آنان هم منتقل خواهد شد. در بعضی موارد نوزاد به شدت به مورفین انتقال یافته از طریق خون مادر وابستگی پیدا می کند. به صورتی که بعد از تولد دچار علائم شدید ترک می شود. نوزادانی که از مادران معتاد به مواد مخدر از جمله مورفین به دنیا آمده اند. باید برای ترک مورفین مورد بررسی پزشک و مراقبت قرار بگیرند.

 

تست اعتیاد به مورفین

امروزه کیت های تست اعتیاد باری تشخیص و شناسایی اعتیاد به مواد مخدر مانند هروئین، مورفین، تریاک و... قابل دسترس برای عموم قرار دارد. این نوع تست ها می توانند در تشخیص اعتیاد به خانواده ها بسیار کند. این تست های اعتیاد بر اساس واکنش های شیمیایی انجام می گیرند و بسیار قابل اطمینان هستند و استفاده از آنها ساده می باشد. برای انجام تست کافی است مقداری از خون، ادرار و ... شخص مورد نظر را وارد کیت کنید. در صورت وجود هر گونه ماده مخدر رنگ نشانگر تغییر خواهد کرد که می توانید با توجه به تغییر رنگ ایجاد شده و رنگ های موجود در چارت کیت که نوع ماده مخدر را مشخص می کند، اعتیاد شخص را تشخیص دهید.

 

خطرات اعتیاد به مصرف مورفین

یکی از بزرگترین خطرات اعتیاد به مصرف  مواد مخدر به خصوص مورفین این است که بدن به سرعت در مقابل مصرف آن واکنش نشان می دهد. نشان دادن واکنش نسبت به مصرف مورفین بدین معنا می باشد که با مصرف دوز پایین احساس خوب و سرمستی دیگر در افراد ایجاد نمی شود و فرد معتاد مجبور است تا هر چند وقت یک بار دوز مصرفی خود را بالا ببرد تا بتواند به نئشگی برسد. با توجه به بالا رفتن دوز مصرفی احتمال اوردوز مواد مخدر در شخص هم افزایش می یابد. از آنجایی که اعتیاد به مواد مخدر باعث می شود که دائما فرد در فکر تامین مواد مخدر برای مصرف باشد. اغلب رفتارهای خطرناک در فرد برای تامین این مواد مخدر دیده می شود.

 

خطرات ترک مصرف مواد مخدر

شاید بهترین کاری که به ذهن هر فردی برای ترک اعتیاد به مواد مخدر از جمله مورفین برسد این باشد که مصرف مورفین و مواد مخدر خود را به صرف برساند و به کلی مصرف خود را قطع کند. اما در حقیقت این کار سبب می شود تا بعد از ترک مرفین فرد دچار علائم شدید ترک شود که بسیاری از مواقع کشنده است. ترک اعتیاد به مواد مخدر مورفین باید تحت نظر پزشک و درمانگر متخصص صورت گیرد. اکثر بیماران از علائم ناشی از ترک مواد مخدر اطلاع دارند به همین دلیل همواره از ترک مواد مخدر سر باز می زنند. دانستن این نکته که می توان با استفاده از مشاوره درمانگر متخصص در این زمینه علائم ترک را تا حد زیادی کاهش داد حیاتی است. از جمله علائم ترک مواد مخدر عبارتند از

-سکته

-حمله های قبلی

-عرق کردن زیاد

-لرزش دست ها و اعضای بدن

-احساس در و ناراحتی شدید در تمامی نقاط بدن

 

پیشگیری از اعتیاد به مورفین

در زمانی که بیمار به دلیل دردی که دارد پزشک برای او مورفین تجویز کرد، بهتر است که بیمار به دنبال جایگزینی برای تزریق مرفین باشد. چرا که به طور معمولا با تزریق اعتیاد به مورفین آغاز می شود. در صورت عدم وجود راه دیگری بیماران دقیقا همان دوزی از مورفین را که پزشک تجویز نموده مصرفن نمایند. به هیچ وجه افراد نباید از مورفین بدون تجویز دکتر و برای تفریح استفاده کنند.

 

برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد به مورفین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

 



 



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع: عوارض، علائم و نشانه های اعتیاد به مورفین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی