هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

مخالفت خانواده پسر با ازدواج امری است که بسیاری از زوجین با آن مواجه شدهاند. این روز ها برای بسیاری از داماد ها پیش می آید که دختری را برای ازدواج می پسندند ولی خانواده با انتخاب او مخالفت می کنند. در بسیاری از موارد این امر سبب شروع یک جنگ تمام و عیار بین داماد ها و خانواده ها برای اثبات درست و غلط بودن انتخاب وی می شود.

 

برای دریافت مشاوره ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج او

مخالف خانواده ها با ازدواج پسرانشان چند دلیل اصلی دارد. والدین همیشه تصور می کنند که خودشان می توانند انتخاب بهتری برای فرزندشان داشته باشند و مصلت فرزندشان را بهتر می شناسند. در بعضی از موارد خانواده ها حتی بدون اینکه طرف مقابل را ببینند چنین تصوری دارند. پدر و مادر ها فکر می کنند که هنوز فرزندشان به بلوغ فکری و عقلانیت کافی برای اینکه بتواند انتخاب مناسبی برای ازدواج داشته باشد نرسیده اند. مخالفت خانواده پسر با ازدواج او سه دلیل کلی دارد.
۱-دلیل اول ناراضی بودن خانواده پسر از دختری است که انتخاب کرده است.
خانواده هایی که اساس با خود دختری که پسرشان انتخاب کرده مخالفند می گویند که ما باید برای تو همسر را انتخاب کنیم. در حقیقت این خانواده ها تنها به مشورت دادن پسرشان و تایید دختری که او برمی گزیند قانع نیستند و می خواهند مستقیما تصمیم گیرنده باشند. مشکل بزرگ در چنین خانواده هایی این است که خانواده ها به جای اینکه به دنبال همسری مناسب برای پسرشان باشند، به دنبل عروسی مناسب برای خود هستند که بتوانند به او افتخار نمایند.

۲- دلیل دوم نارضایتی عده از خانواده ها ریشه در هراس آنها نسبت به مستقل شدن و جدا شدن فرزندشان از خانواده می باشد. این خانواده ترجیح می دهند که پسر هایشان به هزار یک دلیل معمول و غیر معمول فعلا ازدواج نکنند. به عنوان مثال پسری که در خانواده اش نقش پدری در آن خانواده را دارد و وابستگی مالی نسبت به او دارند. اعضای خانواده نگرانند که این ازدواج منجر به از دست دادن تکتیه گاهشان شود. یا پسری را فرض کنید که مادر او وابستگی شدیدی به او دارد. همین امر سبب می شود که عروس را به عنوان یک رقیب نگاه کند. دلیل دیگری که بسیار در بین خانواده شایع استُ شک در توانایی پسر در اداره کردن زندگی می باشد. در این موارد خانواده فکر می کنند که پسرشان به قدر کافی آگاه نیست، فریب دختر مردم را خورده یا هنوز توانایی مالی اداره زندگی را ندارد.
3-در بعضی از موارد خانواده دختر دیگری را در خانواده ای آشنایان پسندیده اند به همین دلیل با انتخاب پسرشان مخالفت می کنند تا پسر را راضی کنند که به انتخاب آنها تن دهد.

نحوه مخالفت خانواده با ازدواج پسر

در وهله اول اکثر خانواده ها مخالفت شان را نشان می دهند ولی با دیدن دختر طوری رفتار می کنند که مخالفتشان را علنی نشان دهند. به عنوان مثال خانواده از ظاهر یا نحوه رفتار دختر خوششان نیامده باشد، بدون اینکه توجه داشته باشند که علف باید به زبان بزی شیرین بیایید. شروع به کارشکنی می کنند.
در بعضی از مواقع والدین حرفی می زنند که پسر جوانشان را بر سر دو راهی قرار دهند. به عنوان مثال (( مطمئنی بهتر از او را پیدا نمی کنی ؟ )) یا (( فکر می کنی بتوانی با خوانده اش کنار بیایی)) یا می گویند (( خودت انتخاب کردی، اگه با اون ازدواج کنی اگه اتفاقی افتاد دیگه به ما ربطی ندارد )) بدین ترتیب به طور غیر مستقیم مخالف خودشان را با انتخاب او را ابراز می کنند. البته در کنار این جمله ها مثال هایی را می آورند که فرد خودش همسرشو انتخاب کرده و به حرف خانوادش گوش نداده و الان ازدواج ناموفقی دارد. متاسفانه برخی از مخالفت های والدین پسر با ازدواج او ناشی از عدم وجود اعتماد به جوان صورت می گیرد که از قدیم ایام تا کنون نیز دیده می شود.


در مقابل مخالفت خانواده ها چه کار کنیم ؟

نکته ی اصلی که در مورد مخالفت خانواده پسر با ازدواج او باید بدانید این است که هر مخالفتی از سوی خانواده ها به معنای بد بودن مخالفت و یا داشتن سوء نیت نیست. دقیقا همانطور که هر موافقتی به معنای درست بودن نیت شخص موافق نیست.
همانطوری که توضیح داده شد مشکله اصلی مخالفت خانواده های پسر با ازدواج وی به عدم اطمینان خانواده ها و صلاحیت وی برای انتخاب شخص مناسب است به همین دلیل بهترین راه حل برای مخالفت خانواده پسر با ازدواج او این است که جوانان برای ازدواج خود معیار داشته باشند. داشتن ملاک و معیار اولین قدم برای دفاع از شخص مورد نظر است. اگر برای ازدواج خود معیار داشته باشید می توانید به راحتی از شخص مورد نظراتان دفاع عقلانی کنید. و این دفاع باید بر اساس ملاک ها و بارم بندی ملاک ها و اولویت بندی صحیح صورت گیرد.
اگر بتوانید از نظر عقلانی و به دور از احساسات فرد مورد نظر را انتخاب کنید. می توانید بگویید شخصی که برای ازدواج انتخاب کرده اید گزینه مناسبی برای ازدواج با شماست.
بهترین کار این است که جوانان با والدین خود در مورد ازدواجشان صحبت نمایند و از آنها مشورت بگیریند. با لجبازی و قهر کردن کاری پیش نمی رود. بهتر است در مورد شخصی که برای ازدواج پسندیده اند با والدین خود مشورت کنند و آنها را برای دیدن او ترقیب نمایند چرا که دیده ها با شنیده ها بسیار متفاوت است. شما با صحبت کردن می توانید یک تصویر کلی را برای خانواده بسازید ولی زمانی که او را می بینند شرایط کاملا متفاوت است.
در صورتی مخالفت والدین خیلی شدید است و در فامیل های آنها بزرگتری وجود که دارد که به خانواده و والدینشان بسیار نزدیک است و از وی حرف شنوی دارند. جوانان می توانند از او مشورت بگیرند. در غیر این صورت توصیه می کنیم که حتما از یک فرد متخصص مشاوره ازدواج بگیرند.

 

برای دریافت مشاوره ازدواج می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


 



 



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.مشاوره تلفنی


منبع: مخالفت خانواده پسر با ازدواج و راه حل آن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی