هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هم جنس گرایی و هم جنس خواهی با هم جنس بازی متفاوت است. هم جنس بازی به عمل سکس بین دو نفر از یک جنس گفته می شود که مختص افراد هم جنس گرا نمی باشد و بین افراد دگر جنس گرا نیز عمل هم جنس بازی ممکن است اتفاق بیافتد بدون آنکه نسبت به هم گرایش جنسی یا عاطفی داشته باشند. اما هم جنس گرایی به معنی گرایش عاطفی و جنسی فرد نسبت به همجنس خود می باشد. گرایش جنسی بدین منظور است که فرد از لحاظ جنسی تا چه اندازه مجذوب افراد همچنس یا دگر جنس خود می شود.


برای مشاوره در زمینه هم جنس گرایی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشانسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

هم جنس گرایی در افراد در چه سنی اتفاق می افتد

در دو مقطع زمانی ۳ تا ۵ سالگی و در ۱۵ تا ۱۹ سالگی گرایشات فرد بیشتر نمایان می شود در مقطع اول سنی یعنی در سه تا پنیج سالگی هویت جنسی افراد مشخص می شود. در این سن فرد گرایشات جنسی زیادی ندارد و  هویت جنسی فرد در این سن شکل می گیرد. در مقطع زمانی دوم بین ۱۵ تا ۱۹ سالگی یا مقطع راهنمایی حال حاضر در افراد تمایل جنسی بیشتری وجود دارد. در این سن از نظر علمی تمایل به هم جنس بیشتر وجود دارد به عنوان مثال به راحتی دیده می شود که پسران خیلی با هم رفیقند یا دختران دوست خود ( همکلاسی ) را بسیار و از صمیم قلب وجود دارد. در زمانی که این تمایلات به سنین بالاتر کشیده شود سبب به وجود آمدن گرایشات هم جنس گرایی ( لزبین و گی ) می شود. در مطقع سنی دوم تمایلات جنسی به هم جنس بسیار بیشتر دیده می شود.

 

هم جنس گرایی از دید روانشناسی

گرایش جنسی در بین افراد مختلف از هم جنس گرایی محض تا دگر جنس گرایی محض دارند. کسانی که جذب افرادی با جنس مخالف می شوند و از لحاظ جنسی با این افراد آمیزش دارند. در دسته دگر جنس گرای محض قرار می گیرند و کسانی که مجذوب افراد همجنس خود می شوند و فقط تمایل به برقراری رابطه جنسی با این افراد دارند همجنس گرای مطلق ( همجنس خواه مطلق ) نامیده می شود. این امر زمانی پیچیده می شود که با گذشت زمان مولفه های جنسی در افراد تغییر می کند و گاهی به هم جنسان و گاهی به غیر همجنسان خود گرایش دارند. حدود ده درصد مردان و زنان یکی از حالت های زیر را در طول زندگی خود تجربه کرده اند :

۱-به تازگی به همجنسان خود گرایش پیدا کرده اند.

۲-رابطه جنسی با همجنسنان خود را تاحدودی جذاب می بینند.

۳-از سن هجده سالگی به بعد درگیر رابطه جنسی با همجنس خود بوده اند

 

لزبین یا لز یا هم جنس گرایی زنانه

لزبین ( لز) یا هم جنس گرایی زنانه نوعی گرایش جنسی مختص زنان می باشد که عشق، احساسات و تمایلات جنسی زن به دیگر زنان معطوف می شود. زنان یا دختران با گرایش جنسی به هم جنس خود را لز یا لزبین می نامند. زنان همجنس گرا منحصرا به زنان گرایش عاطفی یا جنسی دارند. زنانی دیگر از نظر اینکه چه چیزی برایشان تجریک کننده است، دگر جنس گرا یا دو جنس گرا هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد گرایشات زنان، زنان با دیدن تصاویر برهنه زنان دیگر نیز تحریک می شوند. البته این بدین معنی نیست که آنان تمایلات جنسی همجنس گرایی خود را سرکوب می کنند بلکه نشان دهنده هویت و رفتار جنسی پیچیده تر زنان نسبت به مردان است.

 

دلایل هم جنس گرایی مردان و زنان

هم جنس گرایی دلایل مختلفی دارد اما تا کنون هیچ اجماع کاملی بر سر علل ایجاد کننده هم جنس گرایی به وجود نیامده است. تحقیقات نشان می دهند که عواملی همچون ژنتیک، اثرات زیستی، محیطی، عاطفی و خاطرات کودکی افراد بر شکل گیری گرایش جنسی آنان بسیار تاثیر گذار است. در ادامه به تفسیر هر کدام از دلایل هم جنس گرایی مردان و زنان می پردازیم.

۱-عوامل زیست شناسی

عوامل زیست شناسی از جمله عوامل موثر بر هم جنس گرایی در افراد معرفی می شود که از جمله مهمترین عوامل زیست شناسی می توان به عوامل ژنتیکی و هورمونی اشاره داشت. تحقیقات نشان می دهد که ژنتیک در گرایش جنسی افراد موثر است. تا کنون هیچ ژن جداگانه ای به عنوان علت اصلی هم جنس گرایی در زنان و مردان پیدا نشده است. هورمون های دوره جنینی در افراد دیگر عامل موثر در هم جنس گرایی در افراد می باشد.

 

۲-عوامل محیطی

در گذشته علت هم جنس گرایی زنان و مردان را به عواملی محصیطی مانند محیط خانوادگی متشنج، تربیت نادرست، تجربیات و خاطرات تلخ، ضربه ها و فشار های روحی، سو استفاده جنسی در زمان کودکی می دانستند. اما با تحقیقات انجام شده در سال های اخیر مشخص شد که این موارد پایه علمی ندراند و تنها بر اساس حدس و گمان مطرح شده اند. بر اساس تحقیقات انجام شده زمانی که از هم جنس گرایان پرسیده شد که از کدام فعالیت های دوران کودکی خود لذت برده اید بسیاری از آنان در پاسخ اشاره با فعالیت های جنس مخالف اشاره می کردند در حالی که افراد غیر هم جنس گرا به فعالیت های مربوط به جنس خود علاقهمند بودند. در حقیقت مردان همجنس گرا، پسرانی دختر صفت و دخترانی با صفت پسرانه می باشند.

 

۳-یادگیری

یادگیری به عنوان یکی از علل اصلی هم جنس گرایی در میان زنان و مردان شناخته می شود. هم جنس گرایی تشابه بسیار زیادی با اعتیاد دارد. اعتیاد وابستگی روانی و جسمانی به مواد مخدر است. شخص بعد از اولین تجربه مصرف مواد مخدر وابستگی روانی و جسمانی شدید به مصرف آن پیدا می کند. در هم جنس گرایی نیز پس از تجربه هم جنس بازی تغییر و تحولاتی در افکار و عادات جسمانی و روانی فرد بوجود می آید که به تدریج او را وابسته به این عمل می کند.

 

تفاوت هم جنس گرایی با هم جنس بازی

هم جنس گرایی و هم جنس بازی دو مفهوم کاملا متفوت هستند. که در اکثر موارد به غلط مترادف یکدگیر تلقی می شوند. فرد هم جنس گرا یک گرایش درونی شدید در نهاد فرد به جنس موافق دارد که سبب می شود جنس مخالفش برای او جذابت نداشته باشد. دلی در هم جنس بازی فرد به یک متد برای ارضا شدن از لحاظ عاطفی و جنسی نیاز دارد که در پی آن به برقراری رابطه با جنس موافق خود روی می آورد. افراد هم جنس باز به جنس مخالف خود علاقمند هستند ولی به دلیل عدم توانایی آنان برای ارضا کردن نیاز خود، به جنس موافق خود روی می آورند.

 

پیامد های هم جنس گرایی

افرادی که هم جنس گرایی می باشند معمولا افرادی هستند که علاوه بر مسائل جنسی هم جنس گرایی، چون در دوران های حساس خود متزلل بوده است با مسائل شخصیتی بسیار درگیر می شوند. کمتر کسی را پیدا می کنید که لزبین یا گی باشد و دچار مشکلات شخصیتی نباشد. به عنوان مسائل یک فرد هم جنس گرا که دچار اختلال نمایشی است را تصور کنید. دوست دارد به هر نحوه ی توجه جلب کند مثلا پسری که با ظاهر، مدل مو و ... در تلاش برای جلب توجه است. این فرد زندگی را طوری تجربه کرده است که با این توجه گرفتن می تواند از خودش مراقبت کند و زندگی کند. زمانی که این توجه را نمی گیرد بلطبع احساس نا امنی می کند، ناکام می شود و به دنبال آن افسرده می شود. معمولا افراد هم جنس گرا زمانی که دچار افسردگی می شوند برای دریافت مشاوره اقدام می کنند. با دریافت مشاوره به موقع این افراد می توانند از بروز بسیاری از پیامد هایی که هم جنس گرایان با آن مواجه می شوند.

 

مشاوره هم جنس گرایی

هم جنس گرایی یک نوع سبک زندگی جنسی است. افراد می توانند با دریافت مشاوره در زمینه هم جنس گرایی از به وجود آمدن بسیاری از آسیب ها و پیامد های ناشی از این گرایش خود جلوگیری نمایند. 

 

برای مشاوره در زمینه هم جنس گرایی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشانسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع: هم جنس گرایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی