هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا شم نیز احساس خشم و تنفر از پدر و مادر خود دارید ؟ تقریبا روزی نیست که ما مراجعی در خصوص خشم و نفرت انباشه شده در رابطه با پدران و مادران نداشته باشیم. در اکثر جلسات مشاوره و روان درمانی خصومت یا تنفر از رابطه با والدین شنیده می شود. این احساس خشم از پدر و مادر بسیاری از ابعاد و اتفاقات مهم زندگی شما را از نحوه برقراری روابط عاشقانه، ازدواج، زندگی مشترک، موقعیت های زندگی، تربیت کودک و ... را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

برای دریافت مشاوره خانواده در زمینه احساس ناراحتی و خشم از پدر و مادر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

احساس تنفر و خشم از پدر و مادر

چند واقعیت در خصوص احساس تنفر و خشم از پدر و مادر وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

1-وقتی از دست پدر یا مادر خود عصبانی هستید اول از همه مطمئن شوید که کدام ویژگی یا صفت های آنان آزار دهنده است که در شما وجود ندارد. حتما قبل از شروع به دعوا با آنان به این ویژگی ها فکر کنید و بعد تصمیم بگیرید. اگر منصف باشید خواهید دید که اکثر چیزهایی که سبب عصبانیت شما می شود در خودتان نیز عینا وجود دارد. باید از دست به یقه شدن با پدر و مادر ها ور دارید و اول رفتار های نامناسب خودتان را اصلاح کنید بعد از آنان شاکی باشید.

2-اصلا کار های پدر و مادر شما عمدا و یا سهوا به شما صده زده است! خب حالا می خوایید چی کار کنید ؟ به خاطر آسیبی که دیدید باید تا آخر عمر به این بهانه که از پدر و مادرتون ناراضی و طلبکار باشید. مسئولیت ها و تصمیمات زندگی خودتان را به عهده نگیرید. چون تو هفت سالگی فلان آسیب رو بهتون زدن؟!! پدر و مادر نا آگانه به شما صدمه زدن، آیا درست است که حالا شما آگانه به خودتون بد کنید ؟!

اصلا حق با شماست و اونا گند زدن ولی منصفانه جواب بدید که چه تضمینی می توانید بکنید که بچه های شما یه روز از آسیب هایی که از شما خورداند شاکی نباشند ؟! ( آسیب خوردن بخشی از روند رشد است. مهم اینه که ما از آسیب هامون آگاه باشیم و ادامشون ندیم)

3-پدر و مادر ها نیز مثل شما آدم هستند. یک آدم دقیقا مثل خودتون... با محدودیت های بی شمار، با اشتباهات زیاد! اونا هم مثل شما می توانند تصمیمات اشتباه بگیرند و آسیب ببینند و آسیب بزنند. پس انتظاراتتون باید متناسب با محدودیت های آنها باشد.

 

پیامد های خشم از پدر و مادر

بسیاری از افراد به طرز وسواس گونه و معتاد گونه ای به تلخی و سیاهی که بر سرشان آمده چسبیده اند و انگار بلد نیستند به گونه دیگری زندگی کنند و به دو از سیاهی ها و زجر ها باشند. باید بدانید که هیچ کاری برای آنچه در گذشته رخ داده جز سوگواری و بستن پرونده غم نمی توان کرد. پس چاره ای جز عبور از خاطرات تلخ گذشته نخواهید داشت. با ماندن در گذشته مهمترین موقعیت های زندگی خود را هر روز از دست می دهید و دچار افسردگی شدید خواهید شد. ولی خبر خوب این است که تا حد زیادی کنترل شرایط فعلی زندگی را دارید. فراموش کردن خاطرت تلخ گذشته و کنترل شرایط حال زندگی کار خیلی سخت ولی شدنی می باشد. منظور ما از صحبت کردن از گذشتن خاطرات تلخ گذشته و چسبیدن به زمان حال زندگی این نیست که در حق پدر و مادر خود لطف کنید بلکه به معنی به صلح رسیدن با خودتان است که بزرگترین لطف را در حق خودتان بکنید. چرا که انرژی زیادی که هر روز در حال صرف کردن کینه ورزی و مرور خاطرات گذشته و ماندن در موضع قربانی می کنید را می توانید در مسیر رشد و استقلال و قدرتمند شدن هدایت کنید. باید بر روی احساس تنفر از پدر و احساس تنفر از مادر خود کار کنید.

 

درمان احساس تنفر و خشم از پدر و مادر

باید تمرین کنید که اشکلات و نقص هایی که در رفتارهای پدر و مادرتان با شما وجود دارد را ببینید نه به عنوان بهونه ای برای ماندن در بدبختی ها و انفعال بلکه برای رفع این نقایص در زندگی و برای تنظیم انتظار و فاصله روانی خود با پدر و مادرهایتان...
اگر هنوزم دارید به آسیب هایی که خوردید ادامه می دید، سعی کنید مستقل تر از والدینتان زندگی کنید اما غر نزنید، زندگی کنید و متوقف نشوید. با همیشه شاکی بودن و خشمگین بودن از پدر و مادرها، خودتون رو از خوب و شاد زندگی کردن و حرکت به سمت جلو در زندگی محروم می کنید. خشم از پدر و خشم از مادر

 

نکاتی در مورد خشم از پدر و مادر

1-به دنبال استقلال بروید با همه سختی هایی که دارد. چرا که استقلال یافتن به شما در کاهش خشم از پدر و مادر بسیار به شما کمک می کند.

2-از پدر و مادر نادان و ظالم دور شوید.

3-در مسیر درمان و التیام زخم هایی که دارید به جلو بروید. مشاوره گرفتن در این زمینه از یک مشاوره روانشناس متخصص بسیار می تواند مفید باشد.

4-با همیشه شاکی بودن و خشمگین بودن از پدر و مادر خود، شانس خوب زندگی کردن را و به جلو حرکت کردن در زندگی را از خود می گیرید.

توصیه می کنیم که اگر نسبت به پدر و مادر خود احساس ناراحتی دارید احساس خشم از پدر یا احساس خشم از مادر خود دارید. هر چه سریعتر از یک مشاوره روانشناس در این زمینه مشاوره بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره خانواده در زمینه احساس ناراحتی و خشم از پدر و مادر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع: احساس خشم و تنفر از پدر و مادر 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی