هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اگر کودکی رابطه جنسی والدینش را دید چه کار کنیم ؟ یکی از اتفاقاتی که بسیار رایج ولی در عین حال آسیب زننده است این است که فرزند به طور اتفاقی رابطه جنسی پدر و مادرش را ببیند. ترس از این موضوع نباید باعث اضطراب از رابطه جنسی و شوهر ها بشه اما حتما زوجین باید طوری رابطه جنسیشان را مدیریت کنند که چنین اتفاقی نیافتد. این مسئله می تواند سبب بروز بسیاری از مشکلات در زمینه برقراری رابطه عاطفی و زندگی زناشویی کودک در بزرگسالی او شود. توصیه می کنیم که مقاله نحوه صحیح تربیت کودک را مطالعه نمایید. 


برای دریافت مشاوره جنسی کودکان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

اگر کودک رابطه جنسی والدین را دید باید چه کار کنیم ؟

حال اگر کودکی به طور اتفاقی وارد اتاق خوابتان شد در اون لحظه قبل از هر چیزی نباید آشفته و وحشت زده بشوید، خونسردی خود را باید حفظ کنید و هرگز فرزندتون رو به خاطر وارد شدن به اتاق خوابتان یا دیدن رابطه جنسی که داشتید سرزنش یا دعوا نکنید که بچه بیشتر از این نگران و مضطرب نشود.

به آرامی لباس هایتان را بپوشید یا با ملافه خودتون رو بپوشونید و حتما فرزندتون رو بغل کنید. یه بار چک کنید که چی دیده و چی مقدار متوجه رابطه شما شده، چون ممکنه اصلا چیزی ندیده باشه و بعد براش توضیح بدین که چیزی که دیده ابراز عشق و علاقه مامان و بابا بهم دیگه بوده و مامان باباها وقتی این کار رو می کنن یعنی خم دیگه رو خیلی دوست دارند. و خیلی خوشحال هستند وبه همین دلیل همو در آغوض گرفتن و می بوسن. دادن این توضیحات خیلی مهمه چون ذهن بچه ها از چیزی که دیده برداشت بد و وحشتناکی می کنه! بچه ها اکثرا فکر می کنند که مامان و بابا ها در حال آزار هم دیگر هستند یا بابا داره مامان رو اذیت می کند و دید خیلی بدی به موضوع رابطه جنسی یا پدر در ناخود آگاه کودک شکل می گیرد. خصوصا اگر والدین به طور کلی در زندگی مشترک رابطه پر تنشی هم با یکدگیر داشته باشند، که این موضوع ایجاد نگرانی در کودک را چند صد برابر خواهد کرد.

یک نکته مهم این است که به کودک اجازه بیان دیده ها، احساسات و ترس هایش را بعد از اتفاق افتادن این ماجرا بدهید تا احساستش پردازش بشود و بار سنگینی که در ذهنش به وجود آمده، کاهش پیدا کند.

اگر از شما درخواست کرد که چند شب پشش بخوابید، این کار را بکنید اما اجازه ندید که کودک در اتاق شما بخوابد یا شما در تخته فرزندتون بخوابید. تنها در اتاقش بخوابید تا اضطراب هاش کم شود.

 

وقتی کودکان سوالات جنسی می پرسند

همه کودکان در مورد اینکه چگونه به دنیا آمده اند، قبلا کجا بوده اند یا در مورد این که چرا در جشن عروسی والدینشان نبوده اند کنجکاوی می کنند. سوالات جنسی کودکان ممکن است بعد از دیدن رابطه جنسی پدر و مادر ها بیشتر شود. در پاسخ این سوالات لازم است که والدین در مورد نحوه صحیح آموزش جنسی کودکاناطلاعات کافی را داشته باشند.

 

پیامد های دیدن رابطه جنسی والدین بر کودک

دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک بار هیجانی این اتفاق برای بچه ها بسیار بسیار زیاد هست و می تواند اضطراب، ترس و حتی تحریکات جنسی را در کودک ایجاد کند. خیلی مهم است که در این شرایط دیده ها و احساسات کودک را انکار نکنیم و به هیچ وجه به او دروغ نگوییم فقط کافیه که گوش بدهید و خیال کودک را از تصورات ترسناک و خشنی که در این رابطه دارد، راحت کنیم.

مراجعین زیادی که الان خودشون مامان یا بابا شدن با شرم و اضطراب خیلی زیاد در مورد خاطرات این چنینی حرف می زنند. همین مسئله حاکی از آسیب بسیار عمیق این ماجرا است. داشتن رفتاری اشتباه از جانب والدین با فرزندانی که رابطه جنسی آنان را دیده اند می تواند در بزرگسالی مشکلات زیادی از جمله افسردگی، اضطراب و مشکل در برقراری روابط عاطفی و زناشویی می شود.

 

برای دریافت مشاوره کودک در زمینه رفتار صحیح بعد دیدن رابطه جنسی والدین توسط کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع: اگر کودکی رابطه جنسی والدینش را دید چه کار کنیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی