هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

همسران و مردان وابسته به مادر یا به اصطلاح شوهران بچه ننه در زندگی مشترک به مشکلات زیادی روبرو می شوند. برای داشتن یک زندگی زناشویی سالم نسبت به خانواده خود وابسته نباشید بر اساس تجربیات ما متاسفانه یکی از عوامل مخرب در روابط زناشویی، نقش دخالت مادر شوهر در زندگی خصوصی و مشترک فرزندش است. مادران نگران و مضطرب و گاها مبتلا به اختلال شخصیت معمولا به نحوه فرزندانشان را تربیت می کنند که وابستگی شدید نسبت به آنان داشته باشند و به همین دلیل در بعضی موارد وارد روابط بسیار نزدیک زندگی خصوص پسر و همسرش می شود. این مشکل ناشی از عدم بلوغ عاطفی همسرتان می باشد که به مادر خود بسیار وابسته است و نمی تواند حتی بدون اجازه او آب بخورد.

 

برای دریافت مشاوره می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

 

با مرد ها و شوهران وابسته به مادر چه باید بکنیم ؟

با شوهران و مرد های وابسته به مادر چه باید بکنیم ؟ قبل از هر چیزی باید عینک پیش دارویتان را کنار بگذارید و به جای اینکه بگویید چاره ای جز سوختن و ساختن نیست و آقایان بگویند که باز هم شروع شد. موضوع را خارج از نقشی که در رابطه زناشویی که دارید نگاه کنید. قرار نیست در این مطلب راهکاری به خانم ها ارائه کنیم که شوهرهاشان را از مادر شوهرشان دور کنند بلکه هدف رسیدن به یک رفتار متعادل است بنابراین همدیگر را متهم نکنیم. این یک واقعیت فرهنگی است و در کل دنیا آقایانی وجود دارند که به مادران خوب وابسته باشند.

 

تفاوت دلبستگی و وابستگی مردان به مادرشان

در خیلی از اوقات دلبستگی مردان به مادر با وابستگی مردان به مادر اشتباه گرفته می شود یعنی پسری به مادر خود وابسته نیست و به توانایی تصمیم گیری رسیده است ولی نسبت به مادرش دلبستگی زیادی دارد. برخی عروسان نمی توانند این موضوع را تحمل کنند و می گویند که شوهرشان وابسته است. برای روشن شدن این قضیه باید با مفهوم وابستگی و دلبستگی آشنا شویم.

وابستگی یعنی فرد کسی را می خواهد به خاطر اینکه از او منفعتی به فرد می رسد و بدون او نمی تواند زندگی عادی را داشته باشد و نوعی مکانیزم مرضی است. احساس تملک ایجاد می کنه و آزادی را از فرد می گیرد. نوعی دوست داشتن مشروط است و در آن خودخواهی به چشم می خورد

دلبستگی یعنی فرد کسی رو می خواهد با تمام خوبی ها و بدی هایی که دارد. به دنبال کسب منفعت از این رابطه نباشد و در زندگی فرد خللی ایجاد نمی کند.

همسر شما اگر به بلوغ عاطفی رسیده باشد می تواند در عین حال که نقش پسری خود را به خوبی ایفا می کند و به مادرش توجه می کند. برای شما هم چیزی کم نگذارد و احساس منفی در شما ایجاد نکند. البته این موضوع نیازمند این است که شما نیز زیاده خواه نباشید و بپذیرید که توجه او به مادرش منافاتی به علاقش به شما ندارد. چیزی که باید برای داشتن یک زندگی زناشویی سالم بدست بیاورید. این است که دختر و پسر نسبت به خانواده خود وابستگی نداشته باشند ولی دلبستگی نه تنها ایرادی ندارد بلکه نشانه سلامت عاطفی آن خانواده است.  پس زمانی که می خواهید در رفتار شوهراتان اعتدال را ایجاد کنید. حواستان باشد که حسادت زنانه باعث نسبت به محبت مادر و فرزندی شوهرتان حساس بشوید و بخواهید کم رنگ بشود.

 

نحوه برخورد صحیح با مردان و شوهران وابسته به مادر

مادر همسر خود را دوست داشته باشید و ارتباطی خوبی با او برقرار کنید. ما فرض می کنیم که همسرتان به بلوغ عاطفی لازم برای تشکیل زندگی نرسیده و آنقدر به مادرش وابسته است که بدون آن نمی تواند آب بخورد.

در قدم اول سعی نکنید تا همسرتان با دعوا و ناراحتی و خشونت بین شما و مادرش یکی رو انتخاب کند چرا که باید بدانید در این بازی از قبل باخته اید. این روش فقط تنش و اختلاف را در خانه زیاد می کند و نتیجه ای هم نخواهد داشت. اگر بخواهید با صحبت و روش های زنانه هم همسرتان را به سمت خود بکشید و از مادرش دور کنید باز هم موفق نمی شوید. در ضمن اگر ابراز علاقه شما مصنوعی باشد، تاثیر منفی در زندگی مشترک خودتان خواهد داشت.

شما ابتدا باید علت بررسی کنید. همسر شما اگر به بلوغ عاطفی رسیده باشد می تواند همسری خوب و عاطفی برای شما باشد و در عین حال به مادرش نیز توجه داشته باشد. به همسرتان کمک کنید تا به بلوغ عاطفی برسد. پس شما باید به هسرتان کمک کنید تا بتواند در زندگی اش توازن ایجاد کند. این کار در یک ماه و دو ماه انجام نخواهد شد. اگر وابستگی همسرتان بیش از حد است و روال زندگی فردی شوهرتان و خانوادگی شما مورد تاثیر قرار می دهد، استفاده از مشاوره روانشناسی یک راهکار اصلی است. حتما خود و شوهرتان از مشاوره روانشناسی استفاده کنید. مشکل اصلی اینجاست که نمی توانید شوهرتان را تحت صورت مسئله وابستگی شوهرتان به مادرش قانع به مشاوره گرفتن کنید. بهتر است اختلافات روزمره زندگی زناشویی تان را پیدا کنید و تحت این بهانه او را قانع کنید که دوست دارید که یک مشاور به شما کمک کند. در طول این مدت هم شمشیر خود را از رو نبندید، بگذارید همسرتان ارتباط عاطفی خوبی را با شما داشته باشد و متوجه حساسیت شما در برابر مادرش نشود. برای اینکه آرامش داشته باشید و فکر نکنید که وسطه یک میدان مبارزه ایستاده اید.

 

نحوه برخورد صحیح با مادرشوهر

بهتر است مادر همسرتان را دوست داشته باشید. ارتباط خوبی را با او برقرار کنید. بعد از ازدواج مادر شوهر شما مانند مادر خودتان است. نه از جهت عمق دوست داشتن که یک شعار اشتباه است بلکه از جهت نوع دوست داشتن و جنس رابطه. اینکه شوهرتان بیش از حد به مادرش وابسته است دلیلی بر بد بودن مادر شوهرتان نیست. فرهنگ ما به گونه ای است که زنان بعد از مادر شدن تمام روابط عاطفی خودشان را در فرزندشان خلاصه می کنند. به همین دلیل گاهی بعد از ازدواج فرزندانشان، هم دختر و هم پسر تحمل دوری از مادرشان را ندارند و گاهی توقع سر زدن و دیدار آنها را بیش از حد متعارف دارند. شرایط روحی مادر ها را درک کنید و بگذارید فرزندانشان را یک دل سیر ببیند ولی وقتی خودتان مادر شدید متوجه می شوید که یک دل سیر وجود ندارد. سعی کنید شما هم با مادر همسرتان ارتباط خوبی داشته باشید به جای اینکه به نسبت به رابطه شوهرتان با مادرش حساس باشید و به آن حسادت کنید، در ن

درمان وابستگی مردان و شوهران وابسته به مادر | شوهران بچه ننه

فراموش نکیند که درمان وابستگی مردان به مادر و شوهران وابسته به مادر نیاز به زمان دارد. برای این کار حتما از مشاوره روانشناسی استفاده نمایید. یک مشاور روانشناس خوب می تواند به شما در حل این مشکل بسیار کمک کند. مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی آماده است تا با خدمات مشاوره روانشناسی تلنفی و حضوری خود پاسخگوی سوالات شما در هر جایی که هستید باشد.

 

برای دریافت مشاوره می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


منبع: شوهران و مردان وابسته به مادر | شوهران بچه ننه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی