هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

تریاک یک نوع ماده مخدر پر مصرف است که امروزه بسیاری از افراد جامعه را به کام خود کشیده و باعث نابودی زندگی بسیاری از افراد شده است. متاسفانه امروزه باورها غلطی در مورد فواید استفاده از مواد مخدر و به خصوص اعتیاد به مصرف تریاک وجود دارد. بعد از مدت کوتاهی مصرف تریاک، این ماده میتواند باعث ایجاد اعتیاد به تریاک در فرد شود. از علائم اعتیاد به تریاک میتوان بیخوابی، بی اشتهایی، افسردگی، تعریق زیاد و ...اشاره کرد.



برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان ترک اعتیاد به تریاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ورانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

تریاک و مشخصات آن

تریاک از پر مصرف ترین مواد مخدر در ایران محسوب می شود که از گیاه گل خشخاش بدست می آید. حدود ده درصد از تریاک را مورفین تشکیل می دهد. مورفین یک نوع تسکین دهنده قوی درد است و این دلیلی است که خیلی از افراد از این ماده استفاده می کنند. مصرف طولانی مدت تریاک باعث ایجاد وابستگی و در نهایت اعتیاد فرد به مصرف تریاک می شود.

 

باور های غلط در مورد تریاک

امروزه اعتیاد به مصرف تریاک در کشور ما رواج بسیاری پیدا کرده است و در مورد استفاده از آن باور های غلط و نادرست زیادی وجود دارد که باعث گرایش بیشتر افراد به این ماده میشود. برخی از این باور ها غلط به این شکل است:

  • تریاک باعث افزایش قوای جنسی می شود.
  • تریاک باعث کاهش علائم بیماری هایی مانند بیماری ها قلبی و دیابت می شود.
  • تریاک باعث کاهش اضطراب، غم و اندوه و استرس افراد می شود.
  • تریاک باعث افزایش کارآیی و توجه و تمرکز می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاثیر مصرف مواد مخدر بر روی عملکرد جنسی کلیک کنید. 

 

تشخیص اعتیاد به مصرف تریاک

شاید در ابتدا زمانی که فردی مصرف تریاک را شروع می کند، تصور کند که عملکرد او بهبود یافته و احساس آرامش و تمرکز دارد. تشخیص اعتیاد به مصرف تریاک در روز های اول بسیار دشوار است ولی با گذشت زمان علائم و نشانه های اعتیاد به تریاک بیشتر در فرد ظاهر می شود. از آنجایی که در بسیاری از جلسات مشاوره ترک اعتیاد با خانواده هایی مواجه بودیم که در مورد نحوه تشخیص اعتیاد فرزندشان سوال داشتند. در پاسخ آنان باید گفت که با اطلاع دقیق از نشانه ها و علائم اعتیاد به تریاک می توانند اعتیاد یا عدم اعتیاد فرزندانشان را تشخیص دهند. در مراحل بعدی با استفاده از آزمایش اعتیاد می توانید از عدم اعتیاد یا اعتیاد شخص اطمینان کامل بدست بیاورید. نکته ای که باید در اینجا متذکر شد و خانواده ها نیز باید آن را در نظر بگیرند  اینست که روش هایی برای تغییر نتیجه آزمایش اعتیاد به تریاک و موادر مخدر دیگر وجود دارد که افراد ممکن است از آن استفاده کنند. بنابراین در کنار نتیجه آزمایش اعتیاد، توجه به علائم اعتیاد به مصرف تریاک نیز می تواند خانواده ها را در تشخیص اعتیاد فرد به مصرف تریاک یاری دهد.

توصیه ما به خانواده هایی که نسبت به اعتیاد فرزندانشان شک دارند این است ابتدا احساسات خود را کنترل کنند. به طوری که خود فرد متوجه نشود علائم فرد را مورد توجه قرار دهند و با استفاده از مشاوره اعتیاد با یک فرد متخصص می توانند اعتیاد فرزندشان را تشخیص و راهکار مناسب برای برخورد صحیح با فرد بیاموزند. چرا که ممکن است شک شما درست نباشد و تغییر رفتار فرزندتان تحت تاثیر عوامل دیگری باشد. مشاوره با یک فرد متخصص در زمینه اعتیاد می تواند بسیار به شما کمک کند. 

 

علائم اعتیاد به مصرف تریاک

علائم اعتیاد به تریاک با گذر زمان در فرد نمایان میشود. میتوان علائم مصرف تریاک را به دو نوع مختلف شمامل علائم جسمانی مصرف اعتیاد به مصرف تریاک و علائم رفتاری اعتیاد به مصرف تریاک تقسیم بندی کرد :

علائم جسمانی ترک به مصرف تریاک 

-اثر سوختگی بر روی نوک انگشتان، اثر تزریق بر دست ها و پاها

-بی قرای و تحریک پذیری

-حالت تهوع و اسهال

-تعریق بیش از حد

-کشش عضلانی

-تب و لرز

-بی خوابی و بی اشتهایی

-خمیازه کشیدن و خواب آلودگی

-گیجی و منگی

-مشکلات بینایی

-کاهش تنفس و مشکلات تنفسی

-تنگ شدن مردمک چشم

-کاهش تمایلات جنسی

 

علائم رفتاری اعتیاد به مصرف تریاک 

-خوشحالی و شادی بیش از حد و یا نارحتی و غم و اندوه زیاد

-تغییرات ظاهری مانند کاهش وزن بی دلیل و ظاهر آشفته و ژولیده

-افت تحصیلی و شغلی و عدم مسئولیت پذیری در امور

-ناتوانی در تمرکز کردن بر روی کارها

-درخواست ها مکرر پول به دلایل مختلف از اطرافیان

-خود کم بینی، کاهش اعتماد بنفس و عزت نفس فرد

 

ترک اعتیاد به مصرف تریاک

اولین مرحله برای ترک اعتیاد به تریاک ، سم زدایی نام دارد که حدود 15 روز طول میکشد و طی این زمان اثرات این ماده از جسم فرد برطرف میشود. در روزها ابتدایی قطع مصرف، افراد ممکن است دچار علائم خماری شوند که بسیار دردناک است و باعث ایجاد علائمی مانند عرق سرد کردن، تپش قلب، اسهال، دل پیچه، استفراغ ، درد عضلانی، بی خوابی، بی اشتهایی، اضطراب، تندخویی و بی قراری میشود. بسیاری از معتادین در این مرحله ممکن است ترک را رها کنند.اما باید توجه داشت کهعلائم خماری موقتی و گذرا بوده و پس از مدتی از بین می روند. اما این مرحله با وجود سختی ها خود، ابتدا مسیر ترک است و در ادامه خانوداه فرد باید به کمک او بیایند تا مهمترین بخش ترک اعتیاد، که همان رفع وابستگی روانی است رخ دهد. به این منظور فرد و خانواده او نیازمند دریافت خدمات روانشناسی و مشاوره ترک اعتیاد به موادر مخدر هستند تا بتوانند با کمک یکدیگر خطر بازگشت اعتیاد را به صفر برسانند. 

توجه داشته باشید که حتما قبل از اقدام به ترک اعتیاد به تریاک از یک فرد متخصص در زمینه ترک اعتیاد مشاوره بگیرید؛ چرا که قطع ناگهانی مصرف می تواند پیامد های جبران ناپذیری را در فرد باقی بگذارد و حتی در برخی از موارد سبب مرگ فرد گردد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان ترک اعتیاد به تریاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ورانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

 


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


 

  

منبع: تریاک چیست | علائم و عوارض اعتیاد به مصرف تریاک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی