هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا نحوه صحیح رفتار با بیماران سرطانی را می دانید ؟ سرطان یک بیماری حاد می باشد که امروزه بسیاری از خانواده ها در حال مقابله با آن می باشند. از جمله عوامل تاثیر گذار در ابتلا به بیماری سرطان می توان به عوامل ژنتیکی، استرس و سبک غلط زندگی اشاره داشت. بیماری سرطان علاوه بر مشکلات جسمانی که برای بیمار به وجود می آورد، سبب ناراحتی های روحی و روانی بسیاری بر روی بیمار و خانواده اش می شود. یکی از مباحث مهم در روانشناسی سلامت و درمان بیماری سرطان شرایط روحی بیمار، خانواده، آشنایان و نزدیکان بیمار می باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه صحیح رفتار با بیماران سرطانی و کمک به سیکل درمانی آنها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


حالت روحی افراد مبتلا به بیماری سرطان

نکته ی مهمی که باید در مورد حالت روحی بیماران مبتلا به سرطان همواره در ذهن داشته باشید؛ این است که بیمار خود از نظر شرایط روحی و روانی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. که همین شرایط روحی سبب حساس شدن هر چه بیشتر فرد بیمار می گردد و به همین دلیل در زمان برخورد با این بیماران باید سنجیده تر صحبت و رفتار نمایید تا سسب ناراحتی بیمار نشوید.

نحوه صحیح رفتار با بیمار سرطانی: باید ها و نباید ها

رعایت نکات زیر در زمان معاشرت با بیماران سرطانی می تواند به شما کمک کند تا رابطه موثر تری با او داشته باشید. برقرار نمودن یک رابطه موثر با بیماران سرطانی به شما کمک می کند تا در سیکل بهبود و درمان، نقش موثرتری داشته باشید.

باید هایی نحوه رفتار صحیح با بیماران سرطانی

رعایت نکات زیر در زمان ملاقات با بیماران سرطانی بسیار می تواند به شما کمک کند.

ملاقات منظم : سعی کنید که هر هفته به طور منظم وقتی برای ملاقات با بیمار داشته باشید. ملاقات با عزیزان در بالا بردن روحیه بیماران سرطانی بسیار موثر است.

مکالمه موثر : استفاده از کلمه های درست و سنجیده در هنگام صحبت کردن می تواند کلید ارتباط موثر با بیماران سرطانی باشد. در مکالمه با بیمار، اجازه دهید او بیشتر صحبت کند و شما بیشتر نقش "گوش شنوا" را داشته باشید. برای ادامه دادن مکالمه از موضوعات مورد علاقه بیمار استفاده کنید. روحیه بشاش و لبخند را همواره در طول مکالمه حفظ کنید.

کار های عملی : بیمار سرطانی و اطرافیانش به دلیل تاثیر سرطان در زندگی آن ها از ریتم همیشگی و روتین زندگی خود خارج شده اند. شما می توانید با به عهده گرفتن کاری در زندگی بیمار روند انجام کارها را تسهیل کنید. به عنوان مثال می توانید در خرید کردن، تمیز کردن منزل، پخت و پز غذا و چیز هایی از این قبیل با بیمار همکاری کنید.

توجه داشته باشید که کارهای این چنینی خیلی بیشتر از صحبت های کلیشه ای موثر است.

توجه به خانواده بیمار : در طول بیماری سرطان به دلیل آنکه تمام توجه ها به سمت بیمار معطوف می شود، خانواده فرد بیمار که استرس را تحمل می کند از دایره توجه بیرون می ماند. شما می توانید برای خانواده و اطرافیان فرد بیمار "سنگ صبور" باشید و اجازه دهید با شما درد و دل کنند. از آن ها بپرسید که چه کاری می توانید برایشان انجام دهید و در انجام آن کار نهایت تلاش خود را بکنید.

نباید های نحوه رفتار صحیح با بیماران سرطانی

در زمان ارتباط با بیماران مبتلا به سرطان بهتر است کار های زیر را انجام ندهید:

ایجاد حس ترحم : یکی از اصلی ترین مواردی که باید در ارتباط با بیمار سرطانی به آن توجه کنید، ندادن حس ترحم است. مطمئن باشید که بیمار به ترحم شما هیچ احتیاجی ندارد. در رفتار خود بسیار احتیاط کنید و همواره حس همدلی را منتقل کنید.

 

تعارف نکردن : در نکات بالا ذکر شد که یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید، انجام دادن بعضی از کارها برای او و خانواده اش است. توجه داشته باشید که چیزی را پیشنهاد دهید که بتوانید از عهده آن برآیید. تعارف کردن وقتی عملا نمی توانید کاری انجام دهید جز ناراحت کردن بیمار سودی ندارد.

 

پرسیدن سوال در مورد بیماری : روند بهبود چگونه است؟ چه علایمی داری؟ آیا در حال حاضر درد داری؟داروهایت را مصرف کرده ای؟

پرسیدن این سوالات می تواند برای بیمار بسیار ناراحت کننده باشد. از پرسیدن سوال در مورد بیماری پرهیز کنید و کنجکاوی به خرج ندهید. اگر بیمار بخواهد خودش با شما در این مورد صحبت می کند.

به این نکته توجه داشته باشید که بیمار ممکن است بخواهد در ملاقات با شما حتی برای لحظه ای هم که شده حواس خود را از بیماری پرت کند و به آن فکر نکند ولی شما با پرسیدن این سوالات بیمار بودن وی را به او یادآوری می کنید.

 

صحبت کردن در مورد تغییرات ظاهری : سرطان و فرایند درمان آن با تغییرات جسمانی نظیر افزایش یا کاهش وزن، ریختن مو، تغیرات در بافت ناخن، تغییرات اشتها و... همراه است. هیچ وقت به این نکات اشاره نکنید حتی اگر بخواهید بگویید که این تغییرات بهتر شده. مثلا حتی نگویید که موهایت چقدر بهتر شده؟ و ناخون هایت رشد کرده؟

 

مثال زدن از کسانی که بیماری مشابه داشته اند :  مطمئن باشید که دانستن اینکه کسانی که شما می شناسید و سرطان داشته اند هیچ دردی از بیمار دوا نمی کند. پس از زدن اینگونه مثال ها خودداری کنید.

 

استفاده از جملات کلیشه ای : در ملاقات با بیمار، اگر چیزی برای گفتن به ذهنتان نمی رسد، لبخند بزنید و سکوت کنید. استفاده از عبارات کلیشه ای مانند "توی قوی هستی و از پسش بر می آی" یا گفتن عباراتی مانند" چرا سیگار می کشیدی که سرطان ریه بگیری؟ چرا بیشتر مراقب نبود؟ چرا سیگار را ترک نکردی؟" باعث ناراحتی بیمارمی شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه صحیح رفتار با بیماران سرطانی و کمک به سیکل درمانی آنها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


 

  

منبع:نحوه صحیح رفتار با بیماران سرطانی

    نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی