هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

احتمالا تا به حال بسیار در مورد شکست عشقی شنیده اید. افراد بعد از جدا شدن از روابط عاطفی حالتی را تجربه می کنند که شبیه به افسردگی است. بعضی از آن ها دیگر تمایلی به بودن در جمع ندارند، بعضی ها نمی توانند خوب غذا بخورند، عده ای دیگر از تکالیف و فعالیت های روزمره باز می مانند و احساس ناتوانی می کنند. معمولا از افرادی که شکست عشقی میخورند می شنویم در روز بدون اختیار به فرد از دست رفته فکر می کنند و این فکر کردن علاوه بر ایجاد ناراحتی و غم زیاد باعث می شوند تا فرد ساعات زیادی را صرف مرورکردن و فکر به گذشته کند. اما اجازه دهید مختصری درباره روابط توضیح دهیم تا شاید تعریف بهتری از شکست عشقی و عاطفی داشته باشیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عشقی و نحوه تسکین آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ورانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


شکست عشقی چیست ؟

ما زمانی از واژه شکست استفاده می کنیم که ارتباطی را به عمق بیشتر از ارتباط روزمره تجربه کرده باشیم. ما هیچگاه از جابه جا شدن یک همسایه دور احساس شکست عاطفی نمی کنیم. ما ترک کردن مدرسه یا عوض شدن استاد دانشگاه را هرچقدر هم که برایمان عزیز باشد شکست عاطفی تلقی نمی کنیم. 
با شروع رابطه بین دو شریک عاطفی افراد شروع به شناخت همدیگر می کنند، رفتار یکدیگر را میسنجند و به جزییات توجه می کنند و در کنار این شناخت احساسی در آن ها به وجود می آید که شبیه به امنیت داشتن است. این امنیت باعث می شود تا افراد به هم دلبسته شوند و این دلبستگی می شود سنگ بنای روابط انسانی. تهدید شدن موضوع دلبستگی(که علی القاعده موضوع دلبستگی شریک عاطفی است) یه هر شکل باعث ایجاد ترس و ناامنی در ما می شود. حال جدایی و گسست از شریک عاطفی چه بر سر طرفین می آورد؟

آیا همه افراد دچار شکست عشقی می شوند؟

شک نداریم که جدایی از یک رابطه عاطفی همیشه ناراحت کننده است. افرادی که از یک رابطه عاطفی بیرون می آیند معمولا درگیر چند سوال  هستند، چرا رابطه تمام شد؟ آیا همانقدر که من درگیر این موضوع هستم او نیز درگیر است؟ چه کنیم تا رابطه درست شود و سوالاتی از این دست.

 

آیا بعد از شکست عشقی هر دو طرف یک رابطه به اندازه هم آسیب می بینند؟

جواب این سوال به ویژگی های شخصیت افراد درگیر در رابطه عاطفی بستگی دارد. گاهی افراد درگیر در رابطه، پس از پایان یافتن روابط شروع به صحبت کردن درباره رابطه می کنند و دایم از اهمیت رابطه برای دیگران می گویند و عنوان می کنند که بدون رابطه از دست رفته احساس ناتوانی و بی سرپناهی می کنند اما وقتی در جریان جزییات رابطه قرار می گیریم متوجه می شویم که در زمان بودن در رابطه نیز، رابطه ای پر فراز و نشیب داشته اند و دایم از اذیت شدن و یا تحت کنترل قرار گرفتن در رابطه شکایت داشته اندو حالا با تمام شدن این رابطه احساس بی سرپناهی و ناامنی می کنند.
این افراد بیش از همه تجربه شکست عاطفی را خواهند داشت. شکست عشقی در افراد در گرو مدل دلبستگی آن ها و سبک کنترل روابطشان می باشد. اگر دقت کرده باشید معمولا افرادی دچار شکست میشوند که روابط آن ها بیشترین چالش ها را برایشان داشته است و در واقع روابط خوبی را نداشته اند. این افراد عموما دارای مشکل در دلبستگی بوده و نیازمند به درمان و مشاوره رواندرمانی هستند.

 

چه کنیم تا شکست عشقی تسکین پیدا کند؟

این سوال را با توجه به عمق رابطه ای که طرفین تجربه کرده اند(که می توان بر اساس زمان سپری شده در کنار هم و طول مدت رابطه است)می توانیم پاسخ دهیم. بدون شک بعد از اتمام رابطه افراد دچار پریشانی احوال می شوند اما افرادی که نمی توانند با این فقدان کنار بیایند نیاز به مداخلات روانشناسی خواهند داشت. برای این دسته از افراد بهترین اتفاق شناخت تصوراتشان و تجربیاتشان درباره روابط قبلی خودشان است. پیمودن این مسیر به تنهایی آسان نیست زیرا که معمولا افراد پس از شکست عاطفی آنقدر درگیر در اتفاقات ظاهری رابطه هستند ، به رفتار و احساسات خودشان توجهی نمی کنند درصورتی که مشکل اصلی دقیقا در نوع شخصیت افراد و مدل برقراری رابطه آن هاست. برای مثال خانمی برای این که شریکش دوستش داشته باشد دایم امتیازات مختلفی را به شریکش می دهد اما پس از مدتی برخلاف توقعش رابطه بهتر که می شود هیچ، بلکه به سوی بدتر شدن پیش خواهد رفت.
افکاری که معمولا در این زمان به وجود می آید برایندی از سرزنش خود و پشیمانی و خشم است و همچنین فرد به ناگاه احساس می کند که تحقیر شده، این تحقیر درواقع همان تحقیری است که در طی مدت رابطه ذره ذره به وجود آمده و حالا با ترک شدن به صورت ناگهانی نمود پیدا کرده است.


برای دریافت مشاوره در زمینه شکست عشقی و نحوه تسکین آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ورانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

 

 

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی،مشاوره اختلالات جنسی، مشاوره خود ارضایی در مردان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زناشویی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران بارداری، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره یادگیری کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره بازی کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره تربیت کودک، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره نوجوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره افسردگی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره جوان، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره خانواده تلفنی، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره طلاق، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره خیانت، مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره کنترل استرس و مشاوره کاهش اضطراب و .... ارائه می دهد. تبادل نظر هنر زندگی را حتما ببینید.


 

  

منبع:شکست عشقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی