هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اعتیاد به شبکه های اجتماعی یکی از شایع ترین انواع اعتیاد در دنیای امروز است. شخص معتاد، قادر به کنترل و توقف استفاده از دستگاه هوشمند خود را ندارند، این افراد دائما یا در حال ارسال پیام هستند یا همیشه در شرایط آنلاین در انتظار دریافت پیام به سر می برند. به معنای دیگر این افراد کنترل استفاده از شبکه های اجتماعی از دستشان خارج شده است. اعتیاد به اینترنت و شبکه های اجتماعی به اندازه مواد اعتیاد آور دارای اهمیت و قابل بررسی است. برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به مرکز هنر زندگی مراجعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به شبکه های اجتماعی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

علایم و نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی

از جمله مهمترین نشان های اعتیاد به شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره داشت: 

بدخلقی، اضطراب : مشخصه اصلی اعتیاد به شبکه های اجتماعی، بدخلقی، اضطراب و تشویش بسیار زیاد است. افرادی که خیلی زیاد از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، میزان این علائم در آن ها بسیار بالاست. برای اطلاع از اختلالات اضطرابی کلیک کنید.

چک کردن مداوم : مشخصه دیگر این نوع اعتیاد چک کردن مداوم تلفن یا دستگاه هوشمند است، این نخستین کاری است که این افراد بعد از بیدار شدن در صبح یا بعد از کار و هنگام رسیدن به منزل انجام می دهند. این افراد ایمیل ها، توئیت ها و سایر پیام های خود را چندین بار در روز یا حتی چندین بار در ساعت چک می کنند.

علل اعتیاد به شبکه های اجتماعی

از جمله مهمترین دلایل اعتیاد به شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره داشت: 

سرگرمی

برای بسیاری از افراد این فعالیت یک سرگرمی محسوب می شود که می تواند برای ساعت های طولانی وقت آن ها را پر کند.

رفع بی حوصلگی

بعضی افراد نیز از آن به عنوان ابزاری برای رفع بی حوصلگی استفاده می کنند.

دریافت تایید اجتماعی

برخی افراد که در روابط اجتماعی خود در دنیای واقعی دچار مشکل هستند و نمی توانند خوب ارتباط برقرار کنند، سعی می کنند که در دنیای مجازی (جایی که صورت واقعی آن ها دیده نمی شود) تایید دیگران را نسبت به خود دریافت کنند.

فرار از مشکلات

برخی مردم برای مواجه نشدن با چالش های زندگی واقعی پشت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پنهان می شوند. چنین افرادی تصور می کنند نمی توانند با مشکلاتشان رو به رو شوند در نتیجه تصمیم می گیرند به استفاده افراطی از شبکه های اجتماعی روی بیاورند.

نیازهای اجتماعی براورده نشده

اگر شخص از روابط اجتماعی خود راضی نباشد همیشه به دنبال فردی برای برقراری ارتباط و صحبت کردن با او خواهد بود. اعتیاد به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز به دلیل ارضا نشدن نیازهای اجتماعی می باشد. نبود کار دیگری برای انجام دادن؛ اگر شخص هیچ کاری به جز گشتن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ندارد این یک زنگ خطر اساسی برای زندگی اش است، شاید بتوان گفت این شخص در واقع اصلا زندگی نمی کند.

برونگرایی

بررسی ها نشان داده است که افراد برونگرا به دلیل نیاز به ارتباط مداوم با دیگران بیشتر در این شبکه ها به فعالیت بپردازند. پژوهشگران معتقدند که اگر چه این شبکه ها به ما در داشتن ارتباطات بیشتر کمک کرده اند، اما در واقع تکیه افراطی به این شبکه های اجتماعی برای ما نتیجه ای معکوس به همراه داشته و ارتباطات دنیای واقعی ما را محدود کرده است. ما در زندگی مدرن امروزی دچار مشغله های فراوانی شده ایم که در نتیجه وقت اندکی برای ما باقی گذاشته است، بنابراین ایده جالبی نیست که به جای صرف این اندک زمان باقیمانده برای ارتباطات واقعی ‌بالعکس آن را برای ارتباطات مجازی هدر دهیم. شاید در ظاهر همه چیز خوب باشد اما در واقع تمام دوستان دنیای واقعی خود را بخاطر ارتباطات مجازی با غریبه های که نمی شناسیم از دست داده ایم و این شکل جدیدی از تنهایی است. ما برای تضمین سلامت روحی خود نیاز به داشتن ارتباطات انسانی در دنیای واقعی هستیم. افزایش این نوع اعتیاد حتی ممکن است منجر به ارتکاب جرم در میان این افراد شود یا آسیب های روحی و جسمی و حتی مالی برای این افراد به همراه داشته باشد. قرار دادن اطلاعات اضافی در این شبکه ها بخصوص برای نوجوانان می تواند مخاطره آمیز باشد. برای اطلاع از پیامدهای اعتیاد به اینترنت کلیک کنید.

درمان اعتیاد به شبکه های اجتماعی

تلاش برای بودن بیشتر در جمع خانه و خانواده و همدلی کردن و وقت گذروندن با سایر افراد حقیقی می تواند موثر واقع شود و حس آرامشی را به شما القا کند بنابراین از هر فرصتی برای بودن در کنار خانواده استفاده کنید. در خودتان کند و کاو کنید و بفهمید که در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی به دنبال چه هستید، این پیدا کردن دلیل وقت گذراندن می تواند مقدمه خوبی برای کنترل رفتار باشد به دنبال تفریحات و کارهای جایگزین باشید و در حد توان زمان و بازه مشخصی را برای بودن در شبکه های اجتماعی تعیین کنید و سعی بر این باشد که از چهارچوب خود تخطی نکنید. اگر احساسی می کنید که خودتان به تنهایی نمی توانید کنترل این امر را به دست بگیرید حتما مشکل خود را با یک روانشناس و متخصص در میان بگذارید تا ایشان در جهت کنترل این امر به شما کمک کند. برای درمان اعتیاد به اینترنت کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به شبکه های اجتماعی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

  


 

منبع:اعتیاد به شبکه های اجتماعی

  • ۹۷/۰۶/۰۸
  • هنر زندگی

اعتیاد به شبکه های اجتماعی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی