هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

سلامت روان

سلامت روان شامل احساسات،‌ شرایط روانشناختی و بهبود اجتماعی است. سلامت روان بر نحوه تفکر ما، احساسات و دیگر جنبه های ما موثر است. سلامت روان همچنین تعیین کننده این است که ما چگونه می توانیم استرس را کنترل کنیم، مسایل مربوط به دیگران را مدیریت کرده و از میان گزینه های مختلف انتخاب کنیم. سلامت روان در تمام مراحل زندگی بخشی مهم است. تمام افراد در هر مقطع شاخصی از سلامت روان را نشان می دهند. مهم نیست که کودک یا بزرگسال باشند. اگر در زندگی به  نشانه های سلامت روان برخورد کرده باشید، متوجه خواهید شد که تصمیم گیری و خلق و نحوه تفکر شما و به دنبال آن رفتار و عواطفتان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. عوامل زیادی در به وجود آوردن مشکلات برای سلامت روانی دخیل هستند که می توان از آن ها به مواردی مانند عوامل زیستی، مثل ژنتیک و شیمی مغز، تجربیات زندگی، مثل سوء استفاده جنسی و تعرض و ضربه های روانی، سابقه خانوادگی و مشکلات سلامت روان اشاره کرد. مشکلات سلامت روان بسیار رایج اما قابل حل است. افراد با مشکلات سلامت روان می توانند با کمک به مشاورین و درمانگران بهبودی لازم را کسب کنند. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سلامت روان و اختلالات سلامت روان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

نشانه های اولیه در اختلالات سلامت روان

اگر در تعادل سلامتی فردی که اطراف شما زندگی می کند خللی وارد شده باشد، چگونه می توانیم آن را شناسایی کنیم؟ تجربه یک یا دو مورد از موارد زیر به همراه رفتارها می تواند یکی از نشانه های اولیه مشکلات در حوزه سلامت روان باشد.
۱. به هم خوردن تعادل در خوردن به صورت خوردن خیلی زیاد و یا خیلی کم
۲. به هم خوردن تعادل در خوابیدن به صورت خواب خیلی زیاد و یا خیلی کم
۳.خارج شدن از فعالیت های گروهی و ارتباطات انسانی
۴. کم بود انرژی
۵.احساس کرختی و بی اهمیت بودن دنیا
۶.دردهای بدون دلیل
۷.احساس ناامیدی و درماندگی
۸.مصرف سیگار، الکل، و استفاده از انواع داروها بیشتر از گذشته
۹.احساس غیرمعمول گم گشتگی، فراموشی، در لبه بودن، خشم، ناراحتی، نگرانی و ترس
۱۰.فریاد کشیدن و دعوا کردن با دوستان و خانواده
۱۱.تجربه تغییر خلق های بی شمار در ارتباطات عاطفی
۱۲.ناتوانی در دور کردن افکار و خاطراتی که تکرار می شوند
۱۳.شنیدن صداها و یا باورهای خلاف واقع
۱۴.تلاش برای آسیب زدن به خود و دیگری
۱۵.ناتوانی برای انجام کارهای روزانه مثل مراقبت از کودکان و یا فعالیت های شغلی و تحصیلی

سلامت روانی و سلامتی

دارا بودن سلامت روان و بالا رفتن سلامت روانی در افراد علاوه بر ایجاد احساسات خوب می تواند باعث شود که در دیگر فعالیت های زندگی نیز بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

۱.آگاهی یافتن از پتانسیل های خود
۲.کنارآمدن و مدیریت استرس زندگی
۳.فعالیت های سازنده
۴.ایجاد ارتباطات با معنا در زندگی
 _ راه های دستیابی به سلامت روان بالاتر:
۱. گرفتن کمک حرفه ای در صورت نیاز
۲. ارتباط بهینه با دیگران
۳. مثبت بودن
۴. انجام فعالیت های جسمانی
۵. کمک کردن به دیگران
۶. خواب کافی
۷. گسترش راهکارهای مقابله با مشکلات


بهزیستی

بهزیستی مسأله اصلی در حوزه سلامت روان است. به طور کلی تمام تلاش روان درمانگران و پزشکان و متخصصان سلامت، بالا بردن بهزیستی افراد است. بهزیستی در معنای کلی به معنای کارآمدی بالاتر و گرفتن نتایج بهتر در تمام حوزه های زندگی است. برای اطلاع و دریافت مشاوره روان درمانی وروانکاوی کلیک کنید.
به طور کلی سلامتی ابعاد متفاوت و گوناگونی دارد. این ابعاد می توانند جسمانی، روانی و اجتماعی باشند. این ابعاد می توانند از تعاریف عامه سلامتی بالاتر باشند. می تواند شامل انتخاب های گوناگون و فعالیت هایی در راستای رسیدن به هدف ها باشد.
سه مسأله اصلی در حوزه بهزیستی روانی عبارتند از :
۱. روانشناسی رشد، که در این حوزه نحوه رشد را از دوران جنینی تا زمان مرگ در نظر می گیرد.
۲. روانشناسی شخصیت، در این رویکرد سعی بر شکوفا کردن استعداد افراد و رسیدن به حالتی است که شخصیت افراد بیشترین وحدت و کمترین تعارض را داشته باشد.
۳. روانشناسی بالینی، که در این رویکرد متخصصین سلامت تلاش دارند تا مشکلات و بیماری های ذهنی را به طرق مختلف درمان کرده و همچنین سعی در جلوگیری از مشکلات روانی خواهند کرد.

سخن آخر

جان مطلب این که روانشناسان و متخصصین سلامت تنها برای از بین بردن بیماری های روانی آموزش نمی بینند. تمام اقشار جامعه می توانند متناسب با فعالیت هایی که دارند از کمک متخصصین سلامت بهره ببرند تا بتوانند بازده بیشتری در عملکردهای روزانه خود داشته باشند. برای اطلاع از سایر مطالب به هنر زندگی مراجعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سلامت روان و اختلالات سلامت روان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

  


 

منبع:سلامت روان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی