هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

الکل یکی از انواع مواد اعتیادآور به حساب می آید و  قدرت اعتیادآوری آن کمتر از سایر مواد نیست.الکل جزء مواد کند کننده فعالیت بدن دسته‌بندی می‌شود که سرعت عملکردهای حیاتی بدن را کاهش می‌دهد. در نتیجه فردی که اعتیاد به الکل  سرعت پردازش اطلاعات درذهنش کم شده و باعث می شود که عکس العمل های کندی از خود نشان دهد، بریده بریده صحبت کند و راه رفتن برایش سخت می شود. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اختلالات اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

اثرات کوتاه مدت اعتیاد به الکل

بعد از مصرف الکل سریعا وارد گردش خون می شود و از این طریق به مناطق مختلف بدن می رسد و در نتیجه به خاطر نشانه های اعتیاد به الکل اغلب مناطق بدن کارکردشان مختل می شود، شدت این اختلالات با توجه به میزان مصرف فرد می تواند متفاوت باشد که در ادامه به برخی از علائم و اثرات مصرف می پردازیم:

  • عدم کنترل هیجانات
  • عدم حفط چهارچوب های شخصی و اجتماعی
  • گرم شدن و افزایش دمای بدن
  • زیاد شدن اسید معده
  • تاثیر روی مخچه و ناهماهنگی در حرکات
  • ناتوانی در انجام حرکات دقیق
  • کند شدن واکنش ها به محرک های محیطی
  • بروز خشم و پرخاشگری
  • دید تار
  • عدم پیوستگی صحبت ها
  • تفکر پراکنده
  • تهوع
  • سر درد
  • اثرات روی حافظه

 


اثرات بلند مدت اعتیاد به الکل

هپاتیت الکلی

بیماری های کبد شایع‌ترین بیماری های مرتبط با علل اعتیاد به الکل می‌باشد. هپاتیت الکلی بیماریی است که شخص در اثر مصرف زیاد الکل می تواند به آن مبتلا شود که دارای علائمی است از جمله: دردهای بی سابقه و نامعمول شکم، تب و یرقان. هپاتیت الکلی در صورت مصرف مدت دار الکل می تواند عواقب خیلی شدیدتری از جمله مرگ شخص را به دنبال داشته باشد. از طرف دیگر اگر که شخص پس از ابتلا به بیماری هپاتیت الکلی مصرف را قطع کند و به سراغ درمان برود احتمال بهبودی وجود دارد.

سیروز کبدی

بیماری دیگری که در اثر مصرف زیاد الکل احتمال ابتلا به آن وجود دارد سیروز کبدی است که زخم کبد نیز نامیده می شود، افراد مبتلا به سیروز کبدی حتما باید مصرف خود را قطع کنند زیرا که حتما مرگ را در پی خواهد داشت، این بیماری برگشت پذیر نیست اما با توقف مصرف شانس زنده ماندن شخص بیشتر خواهد بود، تاکنون درمان هایی برای این بیماری عنوان شده است اما در برخی موارد پیوند کبد تنها راه امکان پذیر می باشد.

هپاتیت C

افراد مبتلا به هپاتیت c در برابر عوارض مصرف الکل آسیب پذیرترند و در صورت ادامه مصرف احتمال ابتلا به سیروز کبدی و یا سرطان کبدی در انها در مقایسه با سایر افراد بیشتر می باشد.

سرطان

اعتیاد به الکل و مصرف طولانی مدت الکل احتمال اینکه شخص به برخی انواع سرطان، به‌ویژه سرطان‌های مری، دهان، گلو، حنجره، روده، رکتوم و سینه  مبتلا شود را بالا می برد.

التهاب لوزالمعده

اعتیاد به الکل می‌تواند به لوزالمعده آسیب رسانده و منجر به شکل‌گیری بیماری التهاب لوزالمعده یا پانکراتیت گردد. پانکراتیت حاد می‌تواند منجر به دردهای شکمی شدید شود که کشنده هستند. پانکراتیت مزمن نیز با دل دردهای مزمن، اسهال و پایین آمدن شدید وزن شخص همراه است. لوزالمعده قند خون را با ترشح انسولین تنظیم می‌کند و همچنین در هضم غذا نیز نقش مؤثری دارد.

قلب

اعتیاد به الکل می تواند باعث بروز اختلالاتی در کارکرد قلب شود و احتمال حملات قلبی ، سکته و فشار خون را چندین برابر کند.

سیستم ایمنی

اعتیاد به الکل می تواند باعث ضعف سیستم ایمنی شود که در نتیجه شخص در برابر بیماری های گوناگون توان مقاومت کمی خواهد داشت.

مغز

مصرف زیاد الکل می تواند اثرات جبران ناپذیری روی قدرت تصمیم گیری و رشد فرد داشته باشد که این امر به خصوص در نوجوانانی که مغز آنها در حال رشد می باشد خیلی مشهود است و همچنین می تواند اثرات طولانی و مخربی روی حافظه افراد داشته باشد که متاسفانه قابل جبران نخواهد بود. در نظر داشته باشید که اعتیاد به الکل به‌طور متوسط ۱۰ سال از عمر اشخاص را کم می کند. مرگ های ناشی ازمصرف الکل بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از مواد می باشد. از جمله بیماری هایی که بر مغز و حافظه اثر می گذارد سندرم ورنیکه کوساکوف است.

همچنین قابل ذکر است مصرف الکل مادران در دوران بارداری و شیردهی می تواند بر کودک اثر بگذارد و مشکلاتی نظیر سندرم جنین الکلی برای فرزندانشان پیش بیاید.

 

دلایل روی آوردن به الکل

از جمله دلایلی که می تواند باعث رو آوردن افراد به مصرف مداوم و یا کوتاه مدت افراد شود به شرح زیر است:

 

درمان اعتیاد به الکل

درمان اعتیاد به الکل شامل سه مرحله می شود:

  • قطع مصرف
  • سم زدایی
  • توانبخشی

همزمان با مراحل ترک اعتیاد به الکل، روان درمانی ضروری است و در طی آن باید دلایل بروز این اعتیاد شناخته شود و در پی رفع آن ها تلاش شود. مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی در زمینه ترک اعتیاد به الکل آماده خدمت رسانی است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اختلالات اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.



خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

  


 

منبع:اعتیاد به الکل | نشانه ها، علل و درمان اعتیاد به الکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی