هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

دلایل خیانت به همسر چه می باشد؟ آیا راهی برای پیشگیری از خیانت به همسر وجود دارد؟ خیانت در روابط سالم معمولا به عنوان خط قرمز در نظر گرفته می شود و در صورت اتفاق افتادن آن می تواند خود رابطه را تهدید کند. در روابط معمولا اتفاقات مختلف می توانند برداشت ما از شریکمان را تغییر دهد اما خیانت در نهایت امر می تواند خود رابطه را دگرگون و ما را در دو راهی ادامه یا قطع رابطه قرار دهد. در این مقاله بر آنیم تا دلایل و راه های پیشگیری از خیانت همسران را بررسی کنیم. درصورتی که خیانت رخ داد امیدتان را از دست ندهید با دریافت مشاوره خیانت می توانید تصمیم بهتری بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دلایل و پیشگیری از خیانت همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 


دلایل خیانت در روابط زناشویی

روابط معمولا با تعهدی نانوشته شروع می شود. شروع رابطه به معنای تعهد به مراقبت، حمایت و توجه است. این فاکتورها معمولا در تمام روابط عاطفی در انسان ها مشترک است. در نظر بگیریم که زوجی نمی توانند از هم مراقبت کنند و به هم آسیب می زنند. در این زمان معمولا یک یا هر دو آن ها به فکر قطع یا تغییر فرم رابطه می افتند. از دلایل خیانت می توان به عواملی که در زیر آمده اشاره کرد:

رابطه عاطفی ضعیف

رابطه عاطفی ضعیف همواره یکی از اصلی ترین دلایل خیانت در ازدواج است. فردی که نمی تواند در رابطه ای خود را پیدا کند و رابطه برای او بی معناست معمولا اقدام به برقراری رابطه ای دیگر می کند. این رابطه دیگر برای فرد درگیری های بیشتر را ایجاد می کند.

بیماری های روانی

 بیماری ها و اختلالات روانی نیز می توانند دلیلی برای به وجود آمدن روابط موازی و خیانت های زناشویی باشند. افرادی که به این دلیل به خیانت مبادرت می کنند معمولا با دارو درمانی و روان درمانی می توانند زندگی سازگارتری داشته باشند. این افراد می توانند بیماری هایی از قبیل اختلالات دوقطبی و یا اختلالات شخصیت مرزی و نمایشی ..... داشته باشند.

ناتوانی در حل مسئله

 ناتوانی در حل مسئله می تواند باعث بالا گرفتن تعارضات شده و نارضایتی زناشویی را بالا ببرد. وقتی رضایت زناشویی پایین می آید افراد روابط خود را بی معنا می بینند و این می تواند مجدد خود رابطه را تضعیف کرده و روابط خارج از چهارچوب را ایجاد کند.

ماجراجویی و تنوع طلبی

 بعضی از افراد نیز برای ارضا حس تنوع طلبی خود و ماجراجویی اقدام به برقراری روابط دیگر می کنند. این دسته از افراد در مقابل کنترل این مدل از تکانه ها ناتوانند و در اغلب اوقات با برانگیخته شدن حس ماجراجویی و تنوع طلبی خود سعی در برقراری روابط جدیدی خواهند کرد.

سردی در روابط جنسی

روابط جنسی می تواند به دلایل مختلف کم شود. این کم شدن ها می تواند به دلیل بارداری، افسردگی، دوری و مسافرت کاری و شرایط دیگر باشد. در این زمان ها نیز احتمال برقراری روابط موازی و خارج از چهارچوب به شدت افزایش می یابد. گاهی کسب یک مشاوره جنسی می تواند یک رابطه زناشویی را از سردی و ناکامی خارج نماید.

فقر و مسایل اجتماعی

این مدل از خیانت در جوامعی که فقر بالاست بیشتر دیده می شود. در این جوامع زنان برای کسب منافع مالی و رسیدن به پول اقدام به برقراری روابط جنسی به صورت تن فروشی و یا اقدام به برقراری رابطه با یک نفر برای تامین شرایط مالی می کنند. همچنین در محیط های کاری نیز می توان شاهد بود که برای دست یابی به موقعیت های بهتر نیز می توان شاهد بود که افراد در چهار چوب روابط خود اقدام به خیانت می کنند.

 

پیشگیری از خیانت همسر

برای پیشگیری از خیانت همسران لازم است تا کیفیت رابطه را به صورت روزافزون بالاتر ببریم. اکثر افرادی که در رابطه زناشویی هستند، روزهای اول زندگی را بسیار شیرین و بدون مشکل می دانند . دلیل آن این است که این افراد در این زمان ها توقعاتشان متناسب با شریک عاطفیشان است. اما رفته رفته افراد شریک عاطفی خود را به صورت تصویر ذهنی خودشان می بینند نه چیزی که فرد واقعا هست. این حالت باعث به وجود آمدن فاصله بسیار زیاد در تصویر آرمانی شریک از همسر خود با چیزی که واقعا هست می شود. در نتیجه می تواند باعث سردی بیشتر و قطع رابطه عاطفی و خیانت شود. دانستن دلایل خیانت همسر می تواند در پیشگیری از خیانت یاری رساند، با توجه کردن واهمیت دادن به همسر می توانید دلایل سردی او را بیابید. در این زمان مشاوران و روان درمانگران با بررسی این تفکرات و هیجان ها به اصلاح این تصاویر می پردازند. همچنین با بالاتر بردن کیفیت رابطه چه به صورت آموزشی و چه به صورت درمانی می توان از این امر جلوگیری کرد. برای دریافت مشاوره روانشناسی کلیک کنید.
در صورت وجود بیماری نیز می توان با کمک گرفتن از روان پزشکان و روانشناسان آسیب های خیانت را به حداقل رساند و احتمال وقوع آن را روز به روز کمتر کرد.

 

سخن آخر

مهم ترین و اصلی ترین عامل در پیشگیری خیانت زناشویی بالاتر بردن کیفیت ارتباط است. هرچه رضایت زناشویی بالاتر برود افراد بیشتر می توانند تعارضات را تحمل کنند و ظرفیت آن ها برای پذیرش اضطراب بالاتر می رود. با مشاهده نشانه های خیانت زنان و یا علائم خیانت مردان نمی توان نتیجه گرفت که حتما خیانت رخ داده است. بنابراین پیش از آن که تصمیماتی در جهت جدایی و طلاق بگیرید به رابطه خود فرصت داده و در صدد حل مسائل برآیید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دلایل و پیشگیری از خیانت همسر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبعپیشگیری از خیانت همسر

 

  • ۹۷/۰۶/۱۸
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی