هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ارگاسم به معنای به اوج لذت جنسی رسیدن در رابطه جنسی است. اما چطور می توان آگاه شد که به اوج لذت جنسی دست یافته ایم؟ و یا از کجا بدانیم شریک جنسی مان به ارگاسم رسیده است؟ ارگاسم رسیدن شریک جنسی برای اغلب افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است، عمدتاارگاسم دروغین توسط زنان ابراز می شود. اما دلایل و علل آن چیست؟ برخی اوقات در روابط جنسی زنان یا مردان به ارگاسم دست پیدا نمی کنند و برای جلوگیری از جریحه دار شدن احساسات همسر یا شریکشان یا به علل دیگر تلاش به ارگاسم دروغین می کنند. این مورد ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد یا اطلاعاتی در موردش نیاز داشته باشید.


برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید. 

 

ارگاسم دروغین

ارگاسم دروغین به معنی نمایش دادن برخی رفتارهای صوتی، کلامی و عملی است که حاکی از رسیدن به ارگاسم هستند؛ ولی در واقع ارگاسم برای فرد رخ نداده و فرد آگاهانه این عمل را انجام می دهد.

به علت اینکه ارگاسم در زنان عموما نشانه بیرونی مثل خروج مایع منی، مانند مردان رخ نمی دهد؛ زنان راحت تر و بیشتر از مردان به ارگاسمشدن وانمود می کنند. ارگاسم در مردان با خروج آب منی مشخص می شود اما گاهی حتی ممکن است با خروج آن فرد احساس ارگاسم را تجربه نمی کند. آمار های متفاوتی از ارگاسم دروغین وجود دارد که در یکی از این موارد اعلام شده است 48% از زنان و 11% مردان تظاهر به ارگاسم می کنند.

 

علل تظاهر به ارگاسم

ارگاسم دروغین به دلایل مختلف می تواند روی دهد، در اینجا به برخی از عوامل که عمدتا تسط افراد بیان شده و تحقیقات نشان می دهند ذکر شده است:

  • طولانی بودن زمان رابطه جنسی: طولانی بودن زمان رابطه جنسی می تواند تبدیل به عاملی آزاردهنده برای زنان شود؛ برخی از آن ها برای اجتناب از آن و یا تمام کردن زودتر آن وانمود به ارگاسم دروغین می کنند.
  • جلوگیری از احساس بی کفایتی در همسر: برخی از مردان اگر همسرشان به ارگاسم نرسد، احساس بی کفایتی می کنند. زنان در این شرایط برای حفاظت از احساسات همسرشان به ارگاسم رسیدن را جعل می کنند.
  • جلوگیری از سرزنش و بحث: برخی دیگر از زنان برای مورد سرزنش قرار نگرفتن و پیشگیری از جر و بحث های کلامی یا خشونت همسرشانتظاهر به ارگاسم می کنند.
  • باور غلط رباره رابطه جنسی با کیفیت: یکی از علل اینکه زنان به این کار تشویق می شوند این است که باور عمومی جامعه در مورد رابطه جنسی این است که زن و مرد هر دو باید در یک رابطه به ارگاسم برسند. گاها پیش می آید در یک رابطه زن به ارگاسم نرسد و در عین حال از فرایند رابطه جنسی لذت ببرد. این امر فاجعه نیست ولی زنان برای اینکه نرمال به نظر برسند ارگاسم را جعل می کنند.
  • جذابیت به ارگاسم رسیدن برای همسر: به ارگاسم رسیدن شما می تواند برای شریکتان بسیار جذاب به نظر برسد. ممکن است برای جذاب تر به نظر رسیدن به این کار مبادرت بورزید یا بترسید که به اندازه کافی خوب به نظر نرسید.
  • دردناک بودن رابطه: گاهی اوقات دردناک بودن رابطه جنسی برای فرد منجر به جعل ارگاسم می شود تا زودتر از آن خلاصی یابد.
  • ناهماهنگی در زمان ارضا: عدم وجود هماهنگی بین زمان رسیدن به اوج لذت جنسی بین زن و مرد ممکن است باعث تظاهر به ارگاسم بشود. مثلا مردی که زود انزال می شود ممکن است نگران این باشد که همسرش در این فاصله به ارگاسم رسیده است یا نه.
  • خود ارضایی:  خود ارضایی یکی دیگر از عواملی است که زنان نمی توانند خود را با روش هایی که شریکشان در رابطه اعمال می کند به ارگاسمبرسند و برای جلوگیری از متوجه شدن او از این جریان تظاهر به ارگاسم دروغین می کنند.

 

به جای تظاهر به ارگاسم چه کاری می توانیم بکنیم؟

صداقت در روابط یکی از عناصر مهم امتداد یک رابطه سالم است. اگر تا به حال دروغ گفته اید، سعی کنید از الان درستش کنید. اگر امکان دارد با همسرتان صحبت کنید و علل خود را بیان کنید.

اگر نمی توانید و این کار برایتان سخت است، می توانید به همسر خود بگویید چندی است کیفیت ارگاسم هایتان مثل قبل نیست و دوست دارید با کمک او کیفیت آن ها را بالا ببرید . اگر این از جانب همسرتان پذیرفته شد می توانید در روابط بعدی خود به او کمک کنید و راهنمایی اش کنید. حواستان باشد این کار را با احتیاط انجام دهید، بهتر است به جای عبارت های منفی به او بگویید چه کارهایی دوست دارید برایتان بکند و یادتان باشد دستور ندهید.

ارگاسم ضروری ترین قسمت از چرخه پاسخ جنسی نیست و بدانید می توان گاهی اوقات بدون آن هم از رابطه لذت برد. برای همسرتان توضیح دهید که گاهی اوقات ارگاسم اتفاق نمی افتد و به او اطمینان دهید نیازی به نگرانی نیست و این امر از بی کفایتی او نیست. اما اگر به ارگاسم نرسیدنتان، اتفاقی دائمی و یا با تناوب زیاد است، ممکن است به کمک متخصص احتیاج داشته باشید. یادتان باشد در هیچ شرایطی جعل کردن ارگاسم روش موجه و خوبی نیست.

از این پس سعی کنید با راهنمایی کردن همسرتان به سمت ارگاسم پیش بروید .اگر تا به حال ارگاسم را تجربه نکرده اید، حتما از کمک تخصصی استفاده کنید. اگر قبلا ارگاسم را تجربه می کرده اید ولی الان بازهم به ارگاسم نرسیدید به روانشناس یا مشاوره جنسی مراجعه نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید. 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبع:ارگاسم دروغین در زنان و مردان

 

  • ۹۷/۰۶/۱۹
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی