هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ابراز عشق در خانواده باید بدون مرز و محدودیت باشد، عشق انواع مختلفی دارد که از عشق به موجودات و مخلوقات تا عشق به خانواده را شامل می شود. ابراز عشق در خانواده یکی از عناصر بسیار مهم است که در روابط خانوادگی تأثیر بسیار زیادی می گذارد. سه ویژگی صمیمیت، جاذبه جنسی و تعهد در تشخیص عشق و تفکیک انواع آن اهمیت دارد. در همه انواع عشق از جمله بین دوستان صمیمیت و رابطه احساسی تعیین کننده است اما در زوج ها برای داشتن عشق کامل و سالم به هر سه فاکتور فوق نیاز است. اهمیت خانواده و عشق بین آن ها انکار نشدنی است. در این مقاله درباره ابراز عشق در خانواده و نحوه ابراز آن صحبت می کنیم.


 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه خانوادگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.

 

عشق در خانواده

عاشق بودن و مخاطب عشق کسی قرار گرفتن از بالاترین شادی ها در زندگی یک فرد است. افراد مختلفی را دوست داریم و عشق خود را با آن ها تقسیم می کنیم اما عشق در خانواده رنگ و بوی دیگری دارد. به طور کلی در رابطه عاطفی صمیمیت، جاذبه جنسی و تعهد اهمیت پیدا می کند. آنچه عشق بین زوج ها را در یک خانواده و در بستر ازدواج متمایز می کند قدرت بیشتر آن است که در پر رنگ شدن هر سه بعد نمود دارد. نکته زیبای این عشق در این است که خودش را تقویت می کند. به این معنا که رابطه جنسی، احساس تعهد به یکدیگر و صمیمیت بدون مرز بین زوج ها عشق آن ها را روز به روز قوی تر می کند. آنچه اهمیت دارد روشن نگه داشتن شعله عشق از طریق توجه به هر سه بعد عشق است. علاوه بر عشق بین زوجین، بین فرزندان و والدین نیز انواعی از عشق وجود دارد. در ادامه به انواع عشق در خانواده می پردازیم.

انواع عشق در خانواده

صمیمیت در خانواده و رابطه سالم احساسی و جنسی در محیط خانواده از مؤلفه های مهم و اثرگذار عشق در خانواده است. در اینجا به سه نوع از عشق در خانواده پرداخته ایم:

1- رابطه عاطفی و زناشویی

رابطه عاطفی و زناشویی به ابعاد رومانتیک و جنسی عشق بین زوج ها اشاره دارد. عاشق شدن افراد با عشق رومانتیک اتفاق می افتد. این نوع از عشق با احساس یکی بودن و صمیمیت ارتباط دارد. روابط شهوانی و یا جاذبه های جنسی که ممکن است خارج از خانواده ایجاد شود، از این نوع عشق تفکیک می گردد. روابط زناشویی تنها به رابطه جنسی محدود نمی شود، خلی اوقات شاهد هستیم طلاق عاطفی باعث دور شدن زوجین شده است.

2- رابطه دوستانه

افراد می توانند دیگران را به خاطر سودی که می رسانند، خوب بودن، و مطبوع بودن دوست داشته باشند. هر چند سود فردی در دوستی با اشخاص مؤثر است اما اعتماد، صمیمیت و تکیه کردن به هم باعث می شود که گاهی سود فردی در این روابط به نظر نرسد. افراد در این رابطه احساس دوست داشته شدن نسبت به یکدیگر دارند. در رابطه دوستانه افراد تلاش می کنند به فهم مشترک از موضاعات برسد، با به اشتراک گذاشتن مرزهای اخلاقی، مذهبی، و باورها در زمینه های مختلف این هدف میسر می شود. این شکل از رابطه بیشتر بین دوستان می بینیم اما در خانواده نیز نیاز شدیدی به آن وجود دارد. افراد یک خانواده با این شکل از رابطه به فهم و صمیمیت مورد نیاز برای زندگی در یک خانه دست پیدا می کنند. صمیمیت و فهم مشترک در رابطه دوستانه به رشد در زمینه عشق بین زوجین نیز کمک خواهد کرد.

3- عشق بین والدین و فرزندان

این شکل از عشق در خانواده بدون توجه به نیازها و خصوصیات فرد ایجاد می شود. والدین با عشق دوستانه و عاطفی است که خود را خانواده می نامند اما در رابطه بین والدین و فرزندان بدون نیاز به عامل دیگری و صرف رابطه خانوادگی ایجاد عشق می کند. البته این به این معنا نیست که رابطه دوستانه اهمیت نداشته باشد بلکه برای ایجاد یک رابطه خانوادگی سالم به روابط دوستانه نیاز است.

شیوه های ابراز عشق در خانواده

گاهی ابراز عشق برای افراد دشوار است. ممکن است عشق را به یکدیگر ابراز کنند اما طوری باشد که برای طرف مقابل ملموس نیست. به همین علت ممکن است افراد بازخورد و قدردانی مناسب را نسبت به عشق یکدیگر نشان ندهند و سر آغاز مشکلات فقدان روش مناسب در ابراز عشق باشد. ما هرگز دیگری را گرسنه و تشنه رها نمی کنیم اما لازم است به نیاز افراد برای دوست داشته شدن و ابراز عشق نیز به همین اندازه اهمیت دهیم. در ادامه به برخی از شیوه های ابراز عشق پرداخته ایم.

1_عادت به عشق ورزی

افراد می توانند مثل هر کار دیگری خود را به عشق ورزی نیز عادت دهند. شیوه های مختلف ابراز عشق را می توان تمرین کرد و به آن ها خو گرفت. افراد خیلی راحت به نوزادان عشق می ورزند چرا که برون ریزی احساسات وقتی طرف مقابل درک کامل تری از آن دارد با دشواری روبرو می شود. از نوزاد توقع پاسخ به عشق ورزی نمی رود اما این توقع از بزرگسالان مانعی بر سر راه عشق ورزی است. ادامه همین الگوی نوزادی در سنین بالاتر کودک و همچنین الگو گرفتن از آن در روابط با دیگران و آموختن عشق ورزی نامشروط در ارتقاء سطح روابط مؤثر است. این نوع از عشق حتی در خانواده هایی که کودکی را به فرزندخواندگی گرفته اند دیده می شود.

2_گوش کردن

همه ما روزانه چیزهای زیادی می شنویم اما گوش سپردن با شنیدن متفاوت است و با توجه و احترام همراه است. ما به چیزهایی گوش می کنیم که برای ما اهمیت دارند. یاد گرفتن اینکه به دیگران گوش کنیم و احساسات آن ها را درک کنیم و آموزش این مهارت به فرزندان در ابراز عشق بسیار اهمیت دارد. کودکانی که این مهارت را از والدین خود می آموزند در آینده روابط موفق تری در همه زمینه ها به ویژه در رابطه عاطفی و محیط خانواده تجربه می کنند.

3-از بدن خود استفاده کنید

بغل کردن، بوسیدن، و حتی متمایل کردن بدن به سمت کسانی که دوستشان داریم می تواند عشق ما را به آن ها منتقل کند. در رابطه بین زوج ها اعمالی مثل بوسیدن نقاط ویژه و حساس، بغل کردن به شیوه ای عاشقانه، و مانند این ها در کنار رابطه دوستانه و رابطه جنسی تأثیر زیادی در ابراز عشق دارند.

4-از ابراز کلامی نترسید

بسیاری از افراد از گفتن مستقیم بعضی واژگان و عبارات دوری می کنند. نباید از گفتن مستقیم جمله دوستت دارم هراس داشت. شاید در ابتدا دشوار به نظر برسد اما می توان به آن عادت کرد. بعضی عبارات دیگر هستند که دشواری کمتری در بیان آن ها دیده می شود اما هنوز برخی افراد از آن دوری می کنند. به طور مثال گفتن عباراتی که برای تحسین و تشکر استفاده می شوند در ایجاد فهم عشق در فرد مقابل تأثیر زیادی خواهند داشت. بسیاری از والدین در هنگام سرزنش به خوبی از عبارات استفاده می کنند اما اگر در همان موقعیت نیاز به تحسین فرزند خود داشته باشند از آن پرهیز می کنند.

5-احساسات خود را به اشتراک بگذارید

در صورتی که مسأله مهمی پیش آمده یا اینکه احساس خاصی نسبت به یکی از اعضای خانواده یا کاری که کرده دارید، احساس خود را با او در میان بگذارید. فراموش نکنید زمانی که احساس شما با خشم یا ناراحتی آمیخته است به تأثیر آن بر رابطه خانوادگی خود توجه کنید. ابراز این احساسات در قالب کلمات و به دور از تنش و در محیط سرشار از عشق در این زمینه بسیار اهمیت دارد. زمانی که فرزندان به سن بلوغ می رسند بسیاری از والدین از چگ.نگی برخورد با مسائل مربوط به این دوران اطلاع ندارند، مقاله نحوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید. برای خانواده هایی که افراد دیگر به نیازها و عقاید یکدیگر اهمیت نمی دهند و روابط سخت گشته دریافت مشاوره خانواده لازم می باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه خانوادگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبعابراز عشق در خانواده | عشق در خانواده

  • ۹۷/۰۶/۲۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی