هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

بردگی جنسی به چه معناست؟ آیا کسی ممکن است با رضایت خود برده جنسی باشد؟ اما علل بردگی جنسی چیست؟ بردگی جنسی می تواند دارای دو مفهوم متفاوت باشد، وجه تمایز این دو حالت رضایت فرد در رابطه است. در حالت اول بردگی جنسی نوعی نارضایتی و اجبار در فرد وجود دارد و رابطه و یا اعمالی بر فرد تحمیل می شود. اما در نوع دوم که به آن بی دی اس ام (برده/ارباب جنسی) نیز گفته می شود طرفین به شکل آگاهانه و با رضایت خود وارد یک رابطه ارباب بردگی می شوند. در این مقاله به تشریح نوع دوم بردگی جنسی خواهیم پرداخت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.

 

بردگی جنسی

بردگی جنسی یا آن چه که به آن بی دی اس ام گفته می شود شکلی از یک رابطه جنسی است که هسته اصلی آن خدمت کردن و فرمانبرداری است. برخلاف سایر روابط جنسی که عشق هسته اصلی قرار می گیرد، در این شکل از رابطه یک فرد قبول می کند قدرت فرد دیگر را بپذیرد. افراد حاضر بردگی جنسی ممکن است از هر جنس و با هر جهت گیری جنسی باشند. عنوان برده از این جهت به فرد اطلاق می شود که وی مالکیت بدن خودش را همانند یک کالا یا ابزار به فرد دیگری که ارباب نامیده می شود منتقل می کند. فرد برده یک نوع فرد سلطه پذیر است. بی دی اس ام با تجاوز متفاوت است. در بند کردن برده جنسی، قانون سلطه پذیری و سلطه گری ، سادیسم و مازوخیسم وجود دارد.

 

روابط برده و ارباب جنسی

رابطه های برده / ارباب لزوما شامل رابطه جنسی نیست. معمولا فرد ارباب تحریکات جسمی و حسی شدیدی را بر برده اعمال می کند. این مورد می تواند هم در نواحی جنسی باشد هم خیر. در واقع در یک رابطه بی دی اس ام، فردی وجود دارد که از دستور شنیدن و درد کشیدن و سلطه پذیر بودن لذت می برد و در مقابل فردی وجود دارد که دستور می دهد و فرد دیگر را آزار می دهد. این مورد می تواند به شکل های مختلفی دیده شود:

  • در بندکشیدن فرد مقابل و آزارهای فیزیکی و جسمانی
  • فحش دادن و تحقیر کردن
  • دستور دادن برای انجام امور خاص 

این نقش ها می توانند جا به جا شوند یا ثابت بمانند. هیچ اجباری نیست. نکته جالبی که در مورد بردگی جنسی و اربابان آنها وجود دارد، وجود دستورالعمل های بسیار گسترده در این کار است. این افراد دستورالعمل های زیادی تهیه کرده و مرامنامه های مخصوصی دارند که هر فردی ملزم به خواندن، یادگیری و عمل به آن هاست. در واقع وجود این دستورالعمل ها ریسک هایشان را کم می کند و به آن ها کمک می کند فانتزی هایشان را به واقعیت برسانند.

علل گرایش به بردگی جنسی

علت اینکه چرا یک فرد به لحاظ جنسی آزارخواه می شود هنوز برای ما روشن نیست. ترکیبی از عوامل مختلف ارثی و تربیتی دست به دست هم می دهند تا فرد درگیر یک رابطه جنسی مازوخیستی شود. در واقع تجربه های خشن کودکی، خشم و نفرت سرکوب شده و سایر موارد مشابه ممکن است باعث شود فرد از اینکه تحت سلطه قرار بگیرد لذت ببرد و خواهان درد و آسیب باشد. تربیت جنسی کودک و روابط والد فرزند از جمله مسائلی که در ایجاد اختلالات جنسی دخیل است. برای اطلاع از سایر اختلالات نابهنجاری جنسی کلیک کنید.

درمان بردگی جنسی

اگر فردی که برده جنسی است خود از این وضعیت لذت ببرد، مسلما خواهان درمان نخواهد بود. درمان اصولا به افرادی ارائه می شود که خود پذیرای آن باشند و از شرایطی که دارند دچار رنج و پریشانی شوند. اصولا برای درمان مازوخیسم و به تبع آن بردگی جنسی، مشاوره روانشناختی و روان درمانی می تواند کمک کننده باشد. در فرایند درمان نیاز به بررسی گذشته فرد، استفاده از مداخلات رفتاری برای کاهش این نوع رفتار و جایگزین کردن رفتار های مناسب دیگر می باشد. علاوه بر این در جریان فرایند درمانی بر روی عزت نفس فرد، شناخت هایش و خودپنداره اش کار می شود. معمولا برده های جنسی زمانی برای درمان اقدام میکنند که دچار برخی از اختلالات خلقی مثل افسردگی و اختلالات اضطرابی شده اند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


دمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبعبردگی جنسی | برده و ارباب جنسی

  • ۹۷/۰۶/۲۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی