هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا با روش های ترک اعتیاد به تریاک آشنا هستید ؟ تریاک یکی از انواع مواد مخدر است که وابستگی جسمانی زیادی در مصرف کننده ایجاد می کند. ترک اعتیاد به تریاک با آشفتگی، سردگمی، ترس از آبرو و درد جسمانی همراه است که همین امر سبب در تنگنا قرار گرفتن فرد در زمان ترک اعتیاد به تریاک می شود. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد ترک تریاک داده شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان و ترک اعتیاد به تریاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

ترک اعتیاد به تریاک

فرد مصرف کننده در زمان ترک اعتیاد به تریاک با سه چالش بزرگ روبرو می شود که عبارتند از :

چالش اول در ترک تریاک خماری است. خماری شامل حالاتی مانند درد در بدن، تعریق شدید ، ضربان قلب بالا، نگرانی و ببی قراری در فرد ظهور می کند.

چالش دوم در ترک اعتیاد به تریاک وسوسه و بی تابی فرد برای مصرف است. این وسوسه در بسیاری موارد منجر به مصرف مجدد تریاک می گردد.

چالش سوم بعد از پاکی جسمانی و سم زدایی اتفاق می افتد. مهم ترین قسمت ترک اعتیاد مراقبت از ترک می باشد. اکثر لغزش ها در ترک اعتیاد به تریاک در همین قسمت اتفاق می افتد چرا که افراد از لحاظ جسمانی سم زادیی شده اند ولی از نظر روحی و روانی هنوز تریاک را به عنوان یک راهکار برای فرار از درد ها، غم ها و ... می شناسند.

 

علائم ترک اعتیاد به تریاک

از آنجایی که تریاک جزو مواد مخدر می باشد و اعتیاد اصلی در مواد مخدر اعتیاد جسمانی است. کنار گذاشتن تریاک با درد همراه است. از جمله مهمترین علائم ترک اعتیاد به تریاک می توان به موارد زیر اشاره داشت:

درد بدنی

احساس بی تابی و بی قراری

تعریق

نگرانی و اضطراب

دل پیچه و استفراغ

بی خوابی

پرخاشگری

علائم ترک اعتیاد به تریاک در برخی موارد سبب مصرف مجدد در فرد می گردد. اما راه هایی برای کاهش علائم ترک و خماری وجود دارد که برای اطلاع از این روش ها می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید.

 

روش های ترک اعتیاد به تریاک

شیوه های مختلفی برای ترک تریاک از مصرف دارو و مراجعه به کمپ تا درمان های خانگی وجود دارد. انتخاب روش صیحی ترک اعتیاد به تریاک از فردی به فرد دیگر متفاوت است و باید بسته به شرایط زندگی یک فرد انتخاب گردد. در ادامه به بررسی انواع روش های موجود برای ترک اعتیاد به تریاک پرداخته شده است:

1- داروهای ترک اعتیاد به تریاک

از جمله داروهای ترک اعتیاد به تریاک می توان به شربت تریاک، متادون ( به صورت قرص و شربت )، نالوکسان، نالتروکسان، بوپرنوفین یا B2 اشاره کرد. مصرف دارو های ترک اعتیاد به تریاک حتما باید زیر نظر یک متخصص انجام شود. چرا که ممکن است خود این دارو ها سوء مصرف شوند یا سبب بروز پیامد های جبران ناپذیری برای فرد شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد با مشاوران مرکز مشاوره رواشناسی هنر زندگی تماس بگیرید.

2- مراکز ترک و گروه های ترک اعتیاد به تریاک

مراکز و کمپ های زیادی وجود دارند .خدمات گوناگونی از جمله قرنطینه ، مصرف دارو و کمک متخصصین مختلف در این مکانها ارائه می شود. گروه های ترک جمعی از افرادی هستند که ترک کرده اند یا در حال قطع مصرف می باشند. آنها تجربیاتشان را با هم به اشتراک می گذارند. سعی می کنند همدیگر را درک کنند. راهکارها و روش هایی را که برای ترک استفاده کرده اند در اختیار همدیگر می گذارند. بزرگترین مزیت این گروه ها احساس همدلی و تعلق به یک جمع شبیه خانواده می باشد. برای دریافت آدرس کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره ورانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید.

3- بیزاری درمانی

یکی از شیوه های ترک تریاک که توسط متخصصین انجام می شود بیزاری درمانی است. در این شیوه فرد را تریاک متنفر می کنند. شخص مصرف کننده پس از این دوره در صورت مواجه با تریاک احساس تنفر می کند.

4- تغییر در دوز مصرفی

بدلیل وابستگی فرد معتاد قطع ناگهانی مصرف می تواند خطرناک باشد. احتمال بازگشت به مصرف در صورت قطع ناگهانی بیشتر است. تغییر در دوز باعث می شود فرد با درد خیلی کمتر و احتمال بازگشت کمتر ترک کند. تغییر در دوز بصورت تدریجی انجام می شود.

 

توجه به بار روانی ترک اعتیاد به تریاک

در تمامی روش هایی که ذکر شد بیشتر جسم و نیاز فیزیکی بیمار به تریاک در نظر گرفته می شود، اما باید بدانیم اعتیاد به تریاک تنها یک بیماری جسمانی نیست بلکه بخش مهمتر آن را فکر و روان فرد تشکیل می دهد و با در نظر نگرفتن این بخش در صورتی که به بخش روانی ترک توجه نگردد، بازگشت قطعا رخ خواهد داد. همانطور که شاهد هستیم معتادانی را می بینیم که بارها بعد از سم زدایی و تصمیم برای ترک باز هم به اعتیاد روی می آورند، چرا که حمایت ها و درمان های روانشناختی برای آن ها رخ نداده است. پس اگر به دنبال یک درمان موفق و بدون بازگشت هستیم باید بدانیم که نمی توان این بخش از درمان را نادیده گرفت. درمان های روانشناختی که صورت می گیرد باعث افزایش اعتماد به نفس و کسب مهارت های فردی و شناختی در فرد می شود. مهم ترین موضوع، مقابله با وسوسه ی مصرف مجدد است که از طرق مختلف توسط متخصص بر روی آن کار می شود. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

راهکار های کمکی ترک اعتیاد به تریاک

روش های گوناگونی وجود دارند که به افراد کمک می کنند تا فرایند ترک تریاک را بهتر و سریعتر طی کنند. این شیوه ها به بهبود سلامت و کارایی فرد یاری می دهند. متخصصان از این روش ها بعنوان توانمند سازی یاد می کنند.

  • وزرش کردن
  • شرکت در انجمن های معتادانی که ترک کرده اند.
  • استفاده از رژیم غذایی مناسب

از جمله روش های کمکی برای ترک اعتیاد به تریاک هستند.

 

نکات مهم در مورد ترک اعتیاد به تریاک

ترک فرایندی زمان بر است. نیاز به صبر و اراده دارد. به همین دلیل اطرافیان فردی که تصمیم به ترک دارد مهم هستند. آنها می توانند به ماندن فرد در مسیر ترک کمک کنند.

جلسات رواندرمانی می توانند به کاهش رنج های روحی و روانی این افراد کمک کنند. این موضوع باعث می شود که احتمال شروع مجدد مصرف کاهش یابد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه درمان و ترک اعتیاد به تریاک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبعترک اعتیاد به تریاک | ترک تریاک | درمان تریاک

  • ۹۷/۰۶/۲۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی