هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

رابطه جنسی ضربدری به چه معناست؟ چه کسانی اقدام به ایجاد رابطه جنسی ضربدری می کنند؟ آیا افرادی که رابطه جنسی ضربدری دارند دارای اختلال جنسی هستند؟ این روزها صحبت از رابطه جنسی ضربدری بیشتر از گذشته به گوش می خورد. بیشتر شدن رابطه جنسی ضربدری، نگرانی هایی به دنبال خودش دارد. برخی از افراد دل مشغول آسیب های آن هستند و برخی با آن درگیر هستند. در این مقاله درباره رابطه جنسی ضربدری، واقعیت های مربوط به آن صحبت خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.

 

رابطه جنسی ضربدری

رابطه جنسی یکی از منابع لذت برای انسان است. یکی از ویژگی های خاص انسان این است که آمیزش جنسی را برای لذت انجام می دهد و مانند سایر حیوانات هدفش صرفا تولید مثل نیست. پس بر اساس یک اصل کلی رابطه جنسی خوب است که هر دو طرف آن لذت ببرند و رضایت داشته باشند. رابطه جنسی ضربدری نوعی از رابطه جنسی است که در آن یک زوج با توافق یکدیگر، افراد دیگری را وارد رابطه جنسی خود می کنند، که معمولا آن افراد خودشان یک زوج هستند اما اشکال دیگر آن وارد کردن تنها یک زن و یا یک مرد به رابطه است.

 

دلایل رابطه جنسی ضربدری

فانتزی های جنسی از علل اصلی این شکل از رابطه است. فانتزی ها، تصورات ما و خواسته های ما از رابطه جنسی در دنیای خیال هستند که لزوما دوست نداریم آن ها را وارد دنیای عمل بکنیم. قدرت این فانتزی ها معمولا زیاد است و موجب برانگیختگی جنسی می شود. ممکن است برای محتوای برخی از این فانتزی ها احساس شرم بکنیم یا بترسیم. ولی باید گفت که همه انسان ها فانتزی های عجیب، گناه آلود یا با هر محتوای دیگری دارند. اما داشتن چنین فانتزی هایی می تواند ریشه در دوران کودکی داشته باشد. یکی از فانتزی های رایج این است که فرد دوست دارد در رابطه با شریک جنسی اش، فرد دیگر یا افراد دیگری را هم واردکند. برخی از افراد مایلند که این فانتزی خود را به دنیای واقعی بیاورند و این پیشنهاد را به شریک جنسی خود می دهند. یکی دیگر از دلایلی که افراد برای این کار می آورند، تنوع بخشیدن به رابطه جنسی شان است. آن ها اعتقاد دارند با این کار، هم نیازشان به تنوع برطرف می شود، هم در واقع از پیشگیری از خیانت کرده اند.

پیامدهای رابطه جنسی ضربدری

رابطه جنسی ضربدری مانند هر رابطه جنسی دیگری خطرات مرتبط با خودش را دارد. اگر در این فضا پیشگیری از بارداری یا به طور کلی نکات بهداشتی رعایت نشود، افراد در معرض بیماری های مقاربتی و بارداری های ناخواسته قرار می گیرند. این نوع رابطه ممکن است بر روابط زناشویی زوج تاثیر بگذارد. اگر یکی از طرفین ناراضی باشد و صرفا به خاطر ترس از دست دادن همسرش راضی شود و یا به طور کلی با نارضایتی وارد رابطه جنسی ضربدری شود پیامدهای نامناسبی در انتظارش خواهد بود. برای مثال حسادت هایی که در این بین گریبان گیر زوجین می شود ، ممکن است خود را در ابعاد دیگری از زندگی زناشویی شان نشان دهد. صرف مطرح کردن این امر با شریک جنسی ممکن است باعث ایجاد حس ناامنی در فرد مقابل شود. یک طرف فکر کند که برای ارضای نیازهای همسرش کفایت لازم را ندارد، به قدر کافی جذاب نیست یا همسرش دیگر دوستش ندارد و از او خسته شده است.

رابطه جنسی ضربدری در واقعیت

طبق پژوهش های صورت گرفته، همه افراد به این عواقب نامناسب دچار نمی شوند. بسیاری از زوجین در واقعیت به این شکل از رابطه روی می آورند، زوجی که می خواهند وارد رابطه کنند را به خوبی انتخاب می کنند و نهایتا در مورد تمام مسائل و جنبه های آن از قبل با هم صحبت می کنند و در مورد آن به توافق می رسند. در طی تحقیقات انجام شده در آمریکا کسانی که اقدام به ایجاد چنین روابطی می کنند، سطح رضایت زناشویی بالاتری را نشان دادند. اما آیا می توان تنها با چند تحقیق و مطالعه چنین روابطی را تایید یا رد کرد؟

 

زمانی که پیشنهاد رابطه جنسی ضربدری دریافت کردید چه کنید؟

نکته حائز اهمیت این است که رابطه جنسی باید موجب لذت فرد شود، و اگر قرار است چنین نباشد و شما لذت نبرید و صرفا به خاطر خواسته شریکتان به آن تن بدهید، به خود آسیب های جبران ناپذیری خواهید زد. اول از همه صحبت های شریکتان را گوش کنید و ببینید درست متوجه شده اید یا خیر. بعد بررسی کنید ببینید آیا مایل به این کار هستید؟ با خودتان صادق باشید. اگر دچار رنجش شده اید، در مورد احساساتتان با همسرتان صحبت کنید. و اگر نمی خواهید آن را قبول کنید، قاطعانه و جراتمندانه و با صراحت بیان کنید. از تکنیک هایجرات مندی بهره ببرید. علت را بررسی کنید. چرا همسرتان چنین پیشنهادی داده است؟ در مورد مسائل و مشکلات با هم صحبت کنید. اگر فکر می کنید نمی توانید آن را مدیریت کنید، کمک تخصصی از یک روانشناس و زوج درمانگر می تواند گزینه خوبی باشد. برای دریافتمشاوره جنسی و مشاوره روابط زناشویی با مرکز هنر زندگی تماس حاصل نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.


دمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبعرابطه جنسی ضربدری | دلایل و پیامد های رابطه جنسی ضربدری

  • ۹۷/۰۶/۲۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی