هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

شب زفاف به چه شبی اطلاق می شود؟ آیا با رسومات شب زفاف آشنایی دارید؟ شب زفاف به اولین رابطه جنسی که زوجین بعد از ازدواح تجربه می کنند اطلاق می شود. طبق رسومات این شب در همان شب جشن عروسی انجام می شود. ممکن است شما هم نگرانی و اضطراب در مورد اولین رابطه جنسی خود با همسرتان یا به اصطلاح شب زفاف داشته باشید. در یانجا به اختصار درباره شب زفاف و رسومات و راه های کاهش اضطراب صحبت خواهیم کرد.


 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و رابطه جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.

شب زفاف

شب زفاف اصولا به اولین رابطه جنسی همراه با دخول زوج اطلاق می شود، و معمولا در شب ازدواج رخ می دهد. پدر دختر طبق یکی از رسومات کهن، عروس و داماد را مقابل اتاق حجره دست به دست می کند و  مادر زن پشت در اتاق می ایستد تا داماد دستمال خونی را تحویل دهد. این به معنی از بین رفتن بکارت است. در فرهنگ فعلی در برخی از شهرها این رسومات به فراموشی سپرده شده و بسیاری از زوجین اولین رابطه جنسی خود را قبل از شب عروسی انجام می دهند.

انتظارات شب زفاف

یکی از مهم ترین انتطاراتی که زوجین در اولین رابطه جنسی دارند، از بین بردن پرده بکارت است. نشانه مهم این امر را خونی می دانند که از واژن خارج می شود. پرده بکارت یک چین غشایی است که درست در ورودی واژن قرار دارد. و انواع و اشکال مختلفی دارد که خود بحثی جداگانه خواهد بود. پرده بکارت تنها یک غشاء نازک است. اما معمولا دختران انتظار درد زیاد در موقع از بین رفتن آن را دارند یا مردان فکر می کنند نیاز به فشار زیاد برای از بین بردن آن دارند. این امر یکی از مسائلی است که باعث اضطراب زوجین در شب زفاف می شود. حقیقت این است که اگر رابطه جنسی خود را با یک معاشقه شروع کنید، و زن در حالت برانگیختگی جنسی قرار گیرد و واژن مرطوب شود، عمل دخول آسان، بدون درد و حتی بدون خونریزی خواهد بود. نکته مهم درباره پرده بکارت این است که وجود خون ریزی دلیل بر باکره بودن همسرتان، و نبود آن به معنی باکره نبودن نیست. برای ساختن یک زندگی مشترک چطور می توان اعتماد و صداقت را ایجاد کرد؟ مشاوره پیش از ازدواج و دوران نامزی از راه های شناخت همسر آینده است.

اضطراب در شب زفاف

همان طور که گفته شد مسئله بکارت خود می تواند عامل اصلی اضطراب باشد. از یک طرف دختران ممکن است از عدم خون ریزی بترسند. این مسئله با آگاهی بخشی حل می شود. مردان باید بدانند خون ریزی نشانه عدم ارتباط جنسی قبلی زن نیست، این استرس از دوش زنان برداشته می شود. دوم آن که ترس و اضطراب عمده دختران در مورد درد جنسی است. حقیقت امر این است که از بین رفتن پرده بکارت لزوما همراه با درد نیست. درد علاوه بر منشاء جسمی، منشاء روانی هم دارد. فردی که انتظار درد زیاد داشته باشد، بدن خود را منقبض کرده و هر محرک کوچکی را بزرگتر از میزان واقعی اش برآورد می کند. خود این انقباض عضلات به سخت تر شدن دخول و دردناک شدن فرایند کمک می کند. پس بهترین راه این است که در حالتی که آرامش روانی بیشتری دارید، اولین دخول خود را انجام دهید. اضطراب و خستگی می تواند فشار روانی شما را زیاد کنند. در حالتی از آرامش و پس از یک معاشقه مناسب که برانگیختگی روانی و جسمی طرفین را به دنبال داشته باشد، اقدام به دخول کنید.

داشتن برنامه ریزی

حاملگی یکی از مسائلی است که اضطراب ایجادمی کند، روش های پیشگیری را در نظر داشته باشید. اگر از قبل برای آن برنامه ریزی نکرده اید و از داروهای پیشگیری استفاده نکرده اید، حتما از کاندوم استفاده کنید. برخی از کاندوم ها خاصیت تاخیری هم دارند که برای مردانی که ممکن است در اولین رابطه ها زود انزال شوند، مناسب است. ژل لوبریکانت از چیزهایی است که هر زوجی باید در دسترس خود داشته باشند. اگر احساس می کنید رطوبت واژن کم است از ژل لوبریکانت و اگر احساس درد کردید می توانید از لیدوکایین استفاده کنید. مقداری کم از درد در اولین رابطه می تواند طبیعی باشد ولی اگر این مسئله برای شما خیلی ترسناک است کمی لیدوکایین استفاده کنید. اگر درد در طی رابطه ادامه پیدا کرد و شما را آزرد، دخول را ادامه ندهید. اگر درد مانع از ادامه دخول می شود حتما یک مشاور جنسی، دریافت کنید. نکته خیلی مهمی که نباید از خاطر ببرید این است که رابطه جنسی خوب، یک مهارت است که در طول زمان و با تمرین به دست می آید. لازم است در این مورد با همسر خود صحبت کنید و از علائق هم آگاه شوید. ممکن است نیاز شود گاهی اوقات آزمون و خطا بکنید. از اولین ارتباط جنسی خود انتظار کمال نداشته باشید. دانستن چگونه به اوج رساندن زنان و تکنیک ها جنسی ضروری است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و رابطه جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228 تماس بگیرید.


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبعشب زفاف | آموزش های شب اول عروسی

  • ۹۷/۰۶/۲۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی