هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

حفظ رابطه عاطفی از راه دور آیا میسر است؟ رابطه عاطفی از راه دور می تواند رابطه ای ایده آل باشد؟ چرا افراد وارد رابطه عاطفی از راه دورمی شوند؟ گاهی اوقات بین زوجین به دلایلی فاصله می افتد. رابطه عاطفی از راه دور این روزها بیشتر به گوش می خورد. ممکن است شما هم در یک رابطه عاطفی باشید که از شریکتان با فاصله زیادی از شما باشد. این اتفاق ممکن است در هر نوع رابطه ای بیفتد، هم ازدواج، هم دوستی یا دوره نامزدی و عقد. اما این مسئله می تواند نگران کننده باشد، و یا در تلاش باشید تا رابطه خود را تحکیم ببخشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط عاطفی و زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

روابط عاطفی از راه دور

رابطه عاطفی از راه دور، به نوعی از رابطه گفته می شود که زوجین از لحاظ مصافتی دور از یکدیگر قرار دارند، این دوری ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. مثلا خانم در یک شهر و آقا در شهر دیگر ساکن هستند. برخی از روابط ابتدای به ساکن در همین شرایط آغاز می شوند. در برخی دیگر بعد از یک دوره عادی به خاطر مسائل شغلی، تحصیلی و ... یکی از طرفین به شهر دیگر می رود. این مسئله می تواند موقتی باشد یا دائم.

 

تاثیر فاصله بر روابط عاطفی

اولین موضوعی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که آیا رابطه شما تحت این شرایط می تواند ادامه پیدا کند؟  این که یک رابطه ادامه پیدا کند به عوامل زیادی بستگی دارد که با رعایت کردن نکاتی که خواهیم گفت می توانید به هدفتان نزدیک شوید. دوری و فاصله زیاد ممکن است باعث سردی طرفین شود. از آنجایی که در ارتباط بودن طرفین با هم کم می شود، ممکن است این امر موجب دوری عاطفی گردد. از دیگر نگرانی هایی که افراد دارند، نگرانی در مورد این است که شریکشان به سمت رابطه های موازی کشیده شود. با دوری جسمانی، اگر دو طرف در افزایش صمیمیت خود نکوشند، احتمال وارد شدن به رابطه ای دیگر زیاد می شود، ممکن است نشانه هایی از خیانت همسرتان باعث دلسرد شدن شما شود. اما آیا واقعا می توان تنها عدم پایبندی به عهدتان را دلیلی بر جدایی دانست؟ دریافت مشاوره خیانت در این زمان می تواند زوجین را در حل این مسأله یاری کند.

 



آیا رابطه های از فاصله دور قابل ادامه دادن هستند؟

با پیشرفت تکنولوژی ایجاد ارتباط آسان تر گشته است. اما تکنولوژی تضمین نمی کند که شما بتوانید رابطه تان را ادامه دهید. این امر به عوامل دیگری که به آن ها خواهیم پرداخت، بستگی دارد. اما به طور کلی این که رابطه تان قابل ادامه دادن باشد یا نه، کاملا بستگی به شما و شریکتان دارد. اولین کاری که باید بکنید این است که شرایط را برای خودتان و شریکتان روشن کنید. اوضاع قرار است چطور پیش برود؟ برنامه تان برای آینده چیست؟ این دوری قرار است چه مدت ادامه یابد؟ آیا هر دوی شما قلبا راضی به پذیرش این دوری هستید؟ برخی افراد در این شرایط تصمیم می گیرند رابطه را تمام کنند. دومین قدم این است که بر سر مسائل توافق کنید. باید بدانید تمامی روابط انسانی، اعم از آن روابطی مثل ازدواج یا دوستی، قراردادهایی اجتماعی هستند. در هر قراردادی نیاز به توافق و رضایت طرفین می باشد. سعی کنید گفتگو کنید و راجع به نگرانی ها و انتظاراتتان با یکدیگر صحبت کنید. آگاهی از اهمیت خانواده و ابراز عشق در خانواده موضوعاتی است که نباید نادیده گرفته شوند.

 

چگونه رابطه از راه دور را مدیریت کنیم؟

اگر با دو قدم ذکر شده انتظاراتتان از هم روشن شد و هر دو پذیرفتید که رابطه تان را تحت شرایط مشخص ادامه دهید نیاز به کارهایی دارید که در زمان دوری بتوانید رابطه تان را مدیریت کنید:

  • باهم در ارتباط باشید. می توانید برای این کار از تماس تلفنی، پیام دادن در شبکه های اجتماعی، تماس تصویری و... استفاده کنید. اما در انجام این کارها زیاد روی نکنید و وقت کافی برای انجام کارهای خود داشته باشید.
  • در مورد وقایع روزانه با هم حرف بزنید، برای هم درد و دل کنید، هم فکری بخواهید، بگذارید طرف مقابلتان احساس کند هنوز برایتان مفید است و حضورش هر چند مجازی ارزشمند است. از احساساتتان برایش بگویید.
  • حتما قرار ملاقات های منظمی را پیش بینی کنید و سعی کنید حضوری همدیگر را ببینید.
  • می توانید سرگرمی های مشترکی تعریف کنید. مثلا بازی های آنلاین، یا کتاب خواندن همزمان و بعد در موردش صحبت کردن، فیلم دیدن و... .
  • داشتن حضور مستمر به شکل های مختلف. مثلا صبح بخیر گفتن و شب بخیر گفتن، فراموش نکردن مناسبت ها، هدیه فرستادن، گل فرستادن یا حتی می توانید خلاق باشید و نامه های عاشقانه برای هم با پست کنید.
  • نیازهای جنسی همدیگر را فراموش نکنید. یکی از ابعاد اصلی رابطه، میل شهوت انگیز طرفین به هم می باشد. از طریق اینترنت می توانید آتش اشتیاق را روشن نگه دارید. با شیطنت و میل راجع به این مسائل با هم صحبت کنید.
  • هر از گاهی از خود عکس برایش بفرستید.
  • همدیگر را از برنامه هایتان آگاه کنید. نگذارید که شریکتان احساس کند از شما دور و بی خبر است.
  • دادن هدایایی که سمبلی از وجود شما باشد؛ مثل یک عکس دونفره که یاد آور خاطره ای خوش است.

 

نشانه های سلامت رابطه عاطفی از راه دور

نشانه هایی برای اینکه مطمئن شوید حال رابطه شما، علیرغم فاصله زیاد، خوب است:

  • فرد مقابلتان از شما راجع به روزتان می پرسد و به وقایعی که برایتان اتفاق می افتد ، اهمیت می دهد.
  • برایتان هدیه ، گل یا.. می فرستد.
  • وقتی حرف می زنید به شما گوش می دهد، هنوز به جزئیات امور شما توجه نشان می دهد و علاقمند است در موردتان بشنود.
  • می توانید مسائل و اختلاف هایتان را حل کنید و از پس دعواها و سوء تفاهم ها برآیید.
  • به یکدیگر اعتماد دارید.
  • به شما فضا می دهد که خودتان باشید و برای خودتان برنامه هایی داشته باشید و وارد حریم خصوصی تان نمی شود یا برای کسب اطمینان نسبت به شما نیاز نیست که در جریان ریز موارد قرارش دهید.
  • و خیلی موارد دیگر که خودتان در رابطه برایتان مشهود است.

اگرچه فاصله چیزی نیست که بین زوجین مطلوب ادراک شود، اما می توانید به آن به چشم فرصتی برای رشد کردن، پرورش رابطه، محک زدن خود، رسیدن به پیشرفت هایی که لازم دارید و... نگاه کنید. اگر می خواهید رابطه تان ادامه پیدا کند، باید هر دو بکوشید تا بر موانع فاصله چیره شوید. میل جنسی و سلامت روان شما در این نوع رابطه ممکن است دستخوش تغییراتی شود. برای آن که بتوانید مدیریت بهتری داشته باشید، دریافت مشاوره خانواده ضروری است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه روابط عاطفی و زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبعمدیریت رابطه عاطفی از راه دور | حفظ رابطه عاطفی از راه دور

  • ۹۷/۰۶/۲۲
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی