هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ترک اعتیاد به شیشه به دلیل وابستگی بالا فرد به آن، باید حتما با مشاوره و تحت نظر یک درمانگر متخصص صورت گیرد. ترک شیشه درصورتی که فرد تمایل واقعی به درمان داشته باشد، با استفاده از الگو های درمانی نوین امکان پذیر است. متاستفانه هر گونه اقدامی برای درمان تا زمانی که فرد، به تشخیص درستی در مورد اعتیاد و عوارض ناشی از آن نرسیده باشد، بی ثمر خواهد بود. خانواده ها، می توانند با استفاده از مشاوره ترک اعتیاد، فرد را از پیامد ها و عوارض سنگین مصرف ماده مخدر شیشه آگاه سازند. دراین مقاله روش های درمانی و ترک شیشه به صورت کامل توضیح داده شده است. برای اطلاع از نشانه ها و علائم اعتیاد به شیشه برای تشخیص اعتیاد در فرد کلیک کنید.


 

برای دریافت مشاوره درمان اعتیاد و ترک شیشه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره9099075228  تماس بگیرید.

 


ترک اعتیاد به شیشه

ترک شیشه با استفاده از الگوی درمانی امروزه صورت می گیرد. در ادامه سه روش برتر در زمینه ترک اعتیاد به شیشه توضیح داده شده است:

ترک شیشه با روش درمانی ماتریکس

روش درمانی ماتریکس، از جمله روش های درمانی غیر دارویی در افراد وابسته به شیشه است که جز،در موارد نادر نیازی به بستری کردن بیمار نیست. این روش معروفترین و شناخته شده ترین روش درمان اعتیاد به شیشه در سراسر دنیاست . در الگوی درمانی ماتریکس، برای درمان اعتیاد به شیشه، جلسات آموزشی نیز برای خانواده فرد معتاد در نظر گرفته شده است تا خانواده هم آگاهی و دانش لازم، در مورد این بیماری و نحوه رفتار صحیح با فرد معتاد را بعد از درمان بیاموزند. هر جلسه درمان ماتریکس، حدود 45 دقیقه تا یک ساعت می باشد. در این جلسات، اتفاقات روزهای گذشته و مسائل مطرح شده در جلسه قبل مرور می گردد و بعد بیان دستور جلسه بعد ادامه می یابد. انجام آزمایشات ادرار به صورت زمان بندی شده و تصادفی از جمله اجزاء مهم در الگوی درمانی ماتریکس در ترک شیشه می باشد که معمولات در مراکز درمانی ترک اعتیاد قبل از برگزاری جلسه انجام می شود تا درمانگر بتواند بر اساس نتایج آزمایشات در طول دوره درمان، وضعیت پیشرفت بیمار و مسیر بهبودی او را ارزیابی کند و آموزش ها و مداخلات درمانی خود را مطابق با بهبود فرد تنظیم نماید.

 

ترک شیشه با روش دی اس تی DST

ترک اعتیاد به شیشه با روش دی اس تی DST از جمله روش های طولانی مدت محسوب می شود که با کاهش مواد مصرف در طی ده ماه در گام های بیست و یک روزه صورت می گیرد. این روش با کمترین پیامد های جسمی و روانی بیمار را به سمت ترک دائمی هدایت می کند. به طوری که با جلو رفتن در سیکل درمان خوده فرد بیمار عجله در درمان دارد و نوعی زدگی و تنفر در او نسبت به ماده مخدر شیشه ایجاد می گردد. در روش دی اس تی DST برای ترک شیشه همزمان با کاهش مصرف مواد به صورت روزانه، تعداد دفعات مصرف نیز به مرور زمان کم می شود و حتی الامکان به یک بار در روز تقلیل پیدا می کند. با استفاده از این روش بیمار در مدت زمان ده ماه بعد از شروع درمان بدون تحمل عوارض جسمی و روحی ناراحت کننده ای می تواند به راحتی اعتیاد خود را کنار بگذارد. از دیگر محاسن این روش می توان به تغییر طرز تفکر فرد بیمار و نگرش او نسبت به مصرف موارد مخدر اشاره داشت. در انتهای دوره درمان هورمون های تولید کننده مخدر های طبیعی توط خود بدن تولید شده و بیمار می تواند مانند یک فرد سالم و بدون نیاز به مصرف شیشه به زندگی خود ادامه دهد.

در الگوی درمانی دی اس تی DST  به بیمار می آموزند که چگونه به موارد مخدر به چشم یک دارو برای درمان در دوره درمانش نگاه کند و با وجود اینکه اختیار مصرف بیشتر را دارد، بیشتر از نیازش مصرف نکند.

ترک شیشه با متادون درمان

الگوی سوم، ترک شیشه با متادون درمانی صورت می گیرد. این روش، از جمله روش های درمان اعتیاد به کمک دارو درمانی محسوب می شود. متادون به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند، تحت نظر یک درمانگر یک راه حل بسیار مناسب برای ترک اعتیاد به شیشه باشد. در متادون درمانی، به دلیل قدرتی که دارو متادون دارد، با توجه به میزان مصرف فرد معتاد به شیشه درمانگر، متادون را جایگزین ماده مخدر شیشه می کند و با کنترل مصرف متادون توسط درمانگر و کاهش آن به مرور زمان فرد بعد از یک مدت زمان از مصرف متادون و شیشه بی نیاز می شود. ترک شیشه، به کمک متادون از جمله روش های درمانی طولانی مدت محسوب می شود که به همین دلیل احتمال مصرف دوباره شیشه در فرد بسیار کم است. 

 

توصیه هایی در مورد ترک اعتیاد به شیشه

در زمان ترک شیشه موارد زیر را جدی بگیرید:

۱ـ از درمان خود سرانه ترک شیشه جدا خودداری نمایید چرا که ممکن است فرد را با پیامد ها و عوارض جبران ناپذیری روبرو نماید.

۲ـ حتما برای درمان و ترک شیشه از یک فرد متخصص و درمانگر مشورت بگیرید.

۳ـ بعد از تمام شدن دوره درمانی حتما به یک پزشک برای مطمئن شدن از خارج شدن سموم از بدن فرد معتاد مراجعه نمایید.

 

نقش خانواده در ترک اعتیاد به شیشه

از آنجایی که شیشه از جمله موارد مخدری است که فرد اعتیاد خود را قبول نمی کند، خانواده فرد معتاد نقش تعیین کننده برای شروع ترک دارند. اعضای خانواده باید از یک درمانگر متخصص در این زمینه مشاوره بگیرند و با استفاده از راهکار ها و راهنمایی هایی که دریافت می کنند فرد را نزد پزشک و درمانگر ببرند و هیچ دارویی بدون نظر پزشک برای فرد تجویز نکنند. خانواده ها باید رویکردی جدی در مقابل فرد ترک کرده داشته باشند. یکی از اولیت های ترک آموزش خانواده ها برای یادگیری شرایط و رفتار های جدیدی است که با آن بعد از ترک فرد روبرو می شوند. چرا که وقتی یک فرد در طولانی مدت به یک عامل یا ماده عادت می کند بعد از ترک دچار علائم و نشانه هایی به دلیل ترک آن ماده می شود. که اعضای خانواده در زمان برخورد با این نشانه ها و علائم باید آموزش های لازم برای نحوه برخورد با آنها را دیده باشند.

مهمترین نکته در زمان ترک شیشه، رفتار خانواده نسبت به ترک می باشد. چرا با معتاد شدن فرد به شیشه به مرور زمان رفتار خانواده عوض شده و مطابق با رفتار های اعتیاد گونه فرد تغییر یافته است. یعنی زمانی که فرد مواد مصرف می کرده با تنبیه هاُ، تشویق ها و فشار های زیادی از جانب خانواده خود روبرو شده است. که همین امر سبب خارج شدن نظم خانواده از روال عادی خودش است. حال که فرد تصمیم به ترک اعتیاد گرفته و می خواهد به بدنه سالم خانواده خود بازگردد باید به همان نسبت افراد خانواده هم در رفتار خود تغییراتی ایجاد نمایند تا آمادگی لازم برای پذیرش فرد درحال ترک را داشته باشند.

مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی

مرکز مشاوره هنر زندگی آماده است که با کادر متخصص خود پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشد. شما می توانید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری مرکز مشاوره هنر زندگی در هر جایی که هستید بهرمند شوید. استفاده از مشاوره ترک اعتیاد تلفنی می تواند یه راهکار مناسب برای شما باشد تا بتوانید در کمترین زمان به پاسخ سوالات خود دست یابید و شرایط را قبل از بدتر شدن تحت کنترل بگیرید.

 

برای دریافت مشاوره درمان اعتیاد و ترک شیشه می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228  تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبع بهترین روش های ترک اعتیاد به شیشه | دارو های ترک شیشه

  • ۹۷/۰۶/۲۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی