هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا با روش های ترک اعتیاد به بوپرنورفین آشنا هستید ؟ بوپرنورفین یا ب2 یکی از مشتقات مواد مخدر است که برای ترک اعتیاد به مخدرهای افیونی ( هروئین ، مورفین ، تریاک و شیره ) استفاده می شود. بوپرنورفین ممکن است در مراکز و کمپ های ترک اعتیاد و یا در منزل بیمار مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از موادی که به دلیل خاصیت ضد درد و جایگزینی با ماده مخدر با استفبال از سوی بیماران مواجه می شود بوپرنورفین است. این دارو معمولا به صورت قرص های زیر زبانی تجویز می شود. بوپرنورفین از مورفین قوی تر اما از مخدرها ضعیف تر است. گاهی خود بوپرنورفین سوء مصرف می شود و فرد اعتیاد به بوپرونورفین پیدا می کند. توصیه می کنیم مقالات مواد اعتیاد آور، ترک مواد مخدر را بخوانید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به بوپرونورفین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 


بوپرنورفین چیست

بوپرنورفین یکی از مشتقات مواد مخدر است که به روش نیمه صنعتی تهیه می شود. اعتیاد به بوپرنورفین علائم و عوارض مصرف سایر مواد افیونی را ایجاد می کند با این تفاوت که بسیار خفیف تر است. بوپرنورفین از همه مواد مخدر در قرارگیری در گیرنده های عصبی بدن سبقت می گیرد. همین امر سبب می شود که با توجه خفیف تر بودن اثرات بوپرونورفین به عنوان داروی ترک مواد افیونی مورد استفاده قرار گیرد.

 

علل مصرف بوپرونورفین

بوپرنورفین به علت تأثیر درمانی قوی که در ترک اعتیاد به مواد مخدر دارد و همچنین احتمال کمی که در سوء مصرف آن وجود دارد یکی از بهترین راه های ترک مواد مخدر ( ترک تریاک، ترک هروئین، ترک شیره ) است. وابستگی ناشی از بوپرنورفین بسیار کمتر است و نشانه های ترک ضعیف تری نیز دارند. بوپرنورفین همچنین اثرات مصرف و علائم ترک مواد مخدر را از بین می برد و به بیمار کمک می کند تا در درمان باقی بماند. بوپرنورفین گاهی به عنوان ضد درد نیز استفاده می شود. در افرادی که قبل از این سابقه مصرف مواد مخدر دیگر را نداشته اند احتمال اعتیاد به بوپرنورفین بیشتر است.

 

پیامد های اعتیاد به بوپرنورفین

بوپرنورفین اثرات سرخوشی را در فرد ایجاد می کند. این اثرات سرخوشی از حالات سرخوشی مواد مخدر دیگر خفیف تر می باشد. با افزایش دوز بوپرنورفین اثراتش شدیدتر نمی شود. ترک اعتیاد به بوپرنورفین به مراتب از ترک اعتیاد به مواد مخدر دیگر راحت تر است . از جمله اثرات بوپرونورفین می توان به ایجاد احساس خواب آلودگی، کاهش ریتم تنفس، سرخوشی اشاره داشت. مصرف بوپرنورفین به صورت تزریقی می تواند اثرات شدیدی در حد خطر مرگ ایجاد کند. به علت اثراتی که بوپرنورفین ایجاد می کند و احتمال تداخل دارویی لازم است هنگام مراجعه به پزشک برای هر مشکل دیگری به او درباره مصرف این دارو اطلاع داده شود.

 

اعتیاد به بوپرنورفین

بوپرنورفین اگه با مواد مخدر ( هروئین، تریاک و شیره ) مصرف گردد باعث تشنج یا حتی مرگ در فرد می گردد. مصرف بوپرونورفین حتما باید زیر نظر متخصص صورت گیرد. مصرف خودسرانه بوپرنورفین به علت ترک مواد مخدر دیگر یا به عنوان مسکن می تواند باعث اعتیاد به بوپرنورفین شود. قرص بوپرنورفین به صورت زیر زبانی استفاده می شود و لازم است از مصرف آن به هر شکل دیگری خودداری شود. توصیه می شود پس از اتمام دوره درمان و ترک اعتیاد به مواد مخدر به تشخیص متخصص، مقدار اضافه ای از دارو دور ریخته شود تا بیمار از وسوسه مصرف مجدد آن دور بماند.

 

ترک اعتیاد به بوپرنورفین

درمان اعتیاد به بوپرنورفین می تواند از روش های متنوعی انجام شود که مهم ترین این درمان ها در ادامه خواهد آمد.

مراکز ترک اعتیاد

در این مراکز یک متخصص با زیر نظر گرفتن میزان مصرف بوپرنورفین به فرد در ترک کمک می کند. بیشترین روش مورد استفاده کاهش تدریجی مصرف بوپرنورفین است. در مراکز ترک اعتیاد به صورت 24 ساعته مصرف بوپرنورفین و علائم ترک آن مورد بررسی قرار می گیرد.

درمان در منزل

این روش برای افرادی مناسب است که نیاز دارند طی یک دوره کوتاه به زندگی روزمره خود مثل کار و تحصیل بپردازد. در صورتی که این درمان زیر نظر یک متخصص ترک اعتیاد صورت نگیرد، با پیامد های جبران ناپدیری برای فرد همراه خواهد بود. در اکثر موارد که افراد بدون دریافت مشاوره اقدام به ترک می کنند، موفق به ترک نمی شوند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد به بوپرنورفین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید. تا در هر جایی که هستید از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری این مرکز بهرمند شوید.

مراقبت پزشکی

در یک برنامه درمانی مناسب هر شرایط پزشکی که ممکن است در روند درمان مؤثر باشد و یا آن را دشوار کند، تحت نظارت قرار می گیرد. برای بیمارانی که از بوپرنورفین برای کاهش درد استفاده می کنند لازم است در کنار درمان از مسکن های دیگر استفاده شود تا درد را کنترل کند.

سم زدایی

سم زدایی با قطع مصرف بوپرنورفین انجام می شود. بعد از انجام سم زدایی علائم ترک ظاهر می شود که نسبت به سایر موارد علائم ترک کمتر و خفیف تری دارد. سم زدایی تحت نظر متخصص از یک تا چند هفته طول می کشد.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به بوپرونورفین می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبع ترک اعتیاد به بوپرنورفین | ترک بوپرنورفین

  • ۹۷/۰۶/۲۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی