هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

متادون به عنوان یکی از دارو های ترک اعتیاد به مواد مخدر شناخته می شود که ممکن است خود متادون سوء مصرف گردد و فرد اعتیاد به متادون پیدا کند. نشانه های مصرف متادون چیست؟ اعتیاد به آن چه عوارضی دارد؟ ترک آیصبن چگونه است؟ در این مقاله در مورد نشانه ها، علائم و عوارض اعتیاد به متادون به طور کامل توضیح داده شده است. توصیه می کنیم مقالات مواد اعتیاد آور، ترک مواد مخدر ، ترک متادون را بخوانید.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به متادون می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 

متادون

متادون نوعی ماده ی مخدر صنعتی است که متعلق به گروه شبه افیون هاست. متادون خاصیت ضد درد دارد و در موارد درد شدید تجویز می شود. این دارو با کاهش فعالیت سیستم عصبی مرکزی ، درد را تسکین می دهند.

متادون کاربرد زیادی در ترک اعتیاد به مواد مخدر ( ترک هروئین ، ترک تریاک ، ترک شیره و ... ) دارد. متادون عملکردی شبیه به مورفین و هروئین دارد ولی اثر دوز آن طولانی تر از هروئین می باشد. درمان اعتیاد توسط متادون باید تحت نظر پزشک باشد. در غیر این صورت ممکن است فرد به جای اعتیاد به ماده ی اولیه ، به متادون اعتیاد پیدا کند.

 


نشانه های اعتیاد به متادون

فردی که در جریان ترک اعتیاد ، متادون مصرف می کند نشانه های زیر را خواهد داشت:

آبریزش بینی و عطسه ، دردهای بدنی ، ضعف، تعریق و لرزش، تحریک پذیری و پرخاشگری، سیخ شدن موها، اختلال در خواب ، تهوع ، اسپاسم ماهیچه ای و مواردی از این قبیل .

اگر میزان مصرف متادون بیشتر باشد علائم شدیدتری دیده می شود. مثلا : خواب آلودگی و چرت زدن، تهوع ، تنفس سطحی ، سرگیجه، ضعیف شدن نبض و کاهش فشار خون ، اختلالات عملکرد جنسی ، کاهش دمای بدن، سرگیجه .

 

نشانه های اعتیاد به متادون

فرد معتاد به متادون علائمی شبیه به هروئین و تریاک و مورفین نشان می دهد. مثلا ممکن است فرد خواب آلوده باشد ، احساس خشکی دهان و خارش بدن ، سردرد، کاهش حافظه ، ضعف و کمبود انرژی ، تغییر ضربان قلب ، نامنظم شدن تنفس، کم شدن تمرکز و  کاهش سرعت حرف زدن ، فراموشی ، دشواری در تکلم و ... .

 

موارد منع مصرف متادون

مصرف همزمان متادون با سایر داروهایی که تداخل می دهد ممکن است خطر مرگ را به دنبال داشته باشد.

الکل یکی از مواردی است که مصرفش همزمان با متادون خطر مرگ را به دنبال دارد. از دیگر موارد می توان بنزودیازپین ها( داروهای ضداضطراب) و هروئین ها را نام برد.

داروهای خواب آور، ضد افسردگی، ضد پارکینسون، ضد تشنج، آنتی بیوتیک ها، برخی ویتامین ها و مکمل های غذایی همگی با متادون تداخل دارویی دارند.

در برخی موارد فرد اقدام به تزریق متادون می کنند. این عمل موجب اوردوز می شود.

زنانی که معتاد به مواد افیونی هستند اگر به درمان با متادون روی آورند به نفعشان خواهد بود ولی به هرحال متادون هم از راه جفت به جنین منتقل شده و کودک به دنیا آمده دچار علائم ترک خواهد بود. که این مسئله با مراقبت های پزشکی قابل حل می باشد.

 

ترک اعتیاد به متادون

نشانه های ترک معمولا یک تا سه روز بعد از آخرین مصرف ظهور پیدا می کند و روز ششم به اوج خود می رسد . اما اثراتی متادون بر اخلاق و رفتار فرد تا سال ها ممکن است ادامه پیدا کند. مواد فعال در متادون در چربی های بدن ذخیره می شود و هرگاه که بدن از این چربی ها استفاده کند ، تغییرات خلقی بروز خواهد کرد. برای همین در کنار ترک متادون رزیم غذایی خاصی که باعث کاهش وزن شود و هم چنین ورزش کردن بسیار مفید است.

ترک ناگهانی متادون خطرناک می باشد . برای ترک آن باید به شیوه ی تدریجی عمل کرد. برنامه ای که برای قطع مصرف متادون به فرد وابسته توصیه می شود کاهش بیست درصدی مصرف هر بیست روز یکبار می باشد.

اگر مصرف فرد زیاد باشد و وابستگی شدید باشد ، قطع مصرف سخت تر و طولانی تر می شود. در هر صورت استفاده از متادون برای ترک کردن اعتیاد به هروئین باید تحت نظر پزشک صورت گیرد و همین طور ترک متادون هم نیاز به مشاوره ی تخصصی دارد. شما می توانید برای ترک اعتیاد به متادون در هر نقطه ای از ایران که هستید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بیگرید تا خدماتمشاوره تلفنی این مرکز بهرمند شوید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اعتیاد به متادون می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 


خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبع نشانه های و علائم اعتیاد به متادون

  • ۹۷/۰۶/۲۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی