هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا روش های درمانی مورد استفاده در کمپ های ترک اعتیاد را می شناسید ؟ یکی از مراکز مورد استفاده برای ترک اعتیاد کمپ ترک اعتیادمی باشد که از روش های مختلف برای ترک انواع مواد اعتیاد آور ( مواد مخدر، مواد محرک، مواد توهم زا و ... ) استفاده می کنند. بسیاری از مصرف کننده ها و خانواده های آنان به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمپ های ترک اعتیاد و نحوه درمان و ترک اعتیاد در این کمپ ها می باشند. در این مقاله توضیحات کاملی در مورد کمپ های ترک اعتیاد داده شده است.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به مواد مخدر می  توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

 


کمپ ترک اعتیاد کجاست؟

مراکز مختلفی برای ترک اعتیاد وجود دارند که از جمله آن ها می توان به کمپ ترک اعتیاد اشاره داشت. این کمپ ها مکانی برای اقامت فرد معتاد تا زمان تکمیل دوره بهبودی هستند. روش های مختلفی در درمان اعتیاد در این مراکز مورد استفاده قرار می گیرند. مرسوم ترین روش ترک اعتیاد در کمپ ها ترک ناگهانی ( سقوط آزاد ) است. ترک ناگهانی در بین افراد درگیر در این حوزه به نام ترک یابویی شناخته می شود. کمپ های ترک اعتیاد خدماتی همچون ترک هروئین، ترک تریاک، ترک شیره، ترک کوکائین، ترک ب 2 ، ترک شیشه، ترک متادون، ترک ترامادول، ترک گل، ترک قارچ و ... را ارائه می دهند. امروز روش های نوینی وجود دارد که افراد می توانند بدون مراجعه به کمپ های ترک اعتیاد و در خانه بدون اینکه کسی متوجه شود اعتیاد خود را ترک کنند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید. 

 

روش های ترک در کمپ ترک اعتیاد

در کمپ های ترک اعتیاد از روش های درمانی مختلفی برای درمان استفاده می شود که این روش درمانی با توجه به ماده اعتیاد آور و شدت اعتیاد فرد مصرف کننده متفاوت می باشد. از جمله روش های درمانی مورد استفاده در کمپ های ترک اعتیاد می توان به موارد زیر اشاره داشت :

روش یابویی

این اصطلاح که در کمپ های ترک اعتیاد و بین معتادان و خانواده آن ها رواج دارد به همان روش ترک ناگهانی اطلاق می شود. در این روش ترک به صورت یک روزه و بدون کاهش تدریجی یا جایگزین کردن ماده ای دیگر انجام می شود.

ترک سنتی

در این روش دوز مصرف به صورت تدریجی کم می شود تا اینکه به صفر برسد. در این روش طی شدن دوره ترک و تخطی نکردن از دوز روزانه و افزایش ندادن در میان برنامه اهمیت بسیاری دارد.

ترک با کمک متادون

در این روش نیز مانند ترک ناگهانی (یابویی) مصرف مواد قطع می شود اما متادون جایگزین آن می شود. هدف از این روش کاهش آسیب به بیمار و اطرافیان است. از آنجایی که متادون دارای طول مدت نئشگی بالاتری نسبت به سایر مواد مخدر است؛ استفاده از متادون به جای مواد مخدر باعث می شود عوارض مصرف و خطرات ناشی از آن کنترل شود و در عین حال سختی خماری، علائم ترک نیز کاهش می دهد. توصیه می کنیم که مقالات نشانه های اعتیاد به متادون و ترک متادون بخوانید.

روش سم زدایی

این روش برای افرادی استفاده می شود که دوز مصرفی بسیار بالایی دارند. برای اینکه تحمل خماری برای فرد راحت باشد از داروهایی استفاده می کنند که معمولا به بیهوشی بیمار منجر می شود.

 

کمپ ترک اعتیاد غیرمجاز

معمولا در کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز روش های صحیح ترک اعتیاد استفاده نمی شود و در به علت استفاده از روش ها و شیوه های درمان نامناسب و معیوب فرد با مشکلات زیادی مواجه شدن و فرایند ترک او موفقیت آمیز نخواهد بود. 

در کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز با فرد بیمار معمولا رفتار مناسبی نخواهند داشت. امکان اولیه از جمله غذای مناسب، فضای کافی، امکانات بهداشتی و نیاز های اولیه مورد نیاز بیمار در این کمپ ها فراهم نشده است. در این مراکز کتک زدن زدن و بد رفتاری با بیمار در زمان تقاضای او برای ماده اعتیاد آور به وفور مشاهده می شود. از جمله خطرات استفاده از کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز می توان به عدم ترک، خودکشی، خودسوزی و ... اشاره داشت. شما می توانید برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد و آدرس بهترین مراکز ترک اعتیاد در هر نقطه ایران با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید. شما می توانید برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد و آدرس بهترین مراکز ترک اعتیاد در هر نقطه ایران با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید. 

 

کمپ ترک اعتیاد مجاز

کمپ های ترک اعتیاد مجاز با مجوز از سازمان بهزیستی فعالیت می کنند. این مراکز متعهد به استفاده از روش های علمی و قانونی و ایجاد امکانات مناسب و عدم بدرفتاری می شوند. با این حال هرچند مراکزی که این موارد را رعایت کنند کم نیستند اما بسیاری از آن ها نیز از این موارد تخطی می کنند. ترک با توسل به زور و کتک زدن بیماران معترض رایج ترین قانون شکنی است که در کمپ ترک اعتیاد مشاهده می شود. شما می توانید برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد و آدرس بهترین مراکز ترک اعتیاد در هر نقطه ایران با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید. 

 

ویژگی های کمپ ترک اعتیاد خوب

اولین نکته مهم برای انتخاب کمپ ترک اعتیاد داشتن مجوز از سازمان بهزیستی است. با این حال با وجود نکاتی که ذکر شد تحقیق بیشتر جهت شناسایی کمپ مناسب ضروری است. برای انتخاب یک کمپ ترک اعتیاد مناسب پرس و جو درباره روش های مورد استفاده در آن و تجربه آن کمپ در داشتن نمونه های موفق ترک توصیه می شود. کادر درمانی متخصص و مجرب به ویژه حضور روانشناس ویژگی است که در یک کمپ ترک اعتیاد مناسب حتما باید وجود داشته باشد. استانداردهای مختلفی از جمله امکانات رفاهی، بهداشتی، و فضای کافی نیز از سوی بهزیستی مشخص شده است که می توانند در انتخاب کمپ مناسب مؤثر باشند. شما می توانید برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد و آدرس بهترین مراکز ترک اعتیاد در هر نقطه ایران با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی تماس بگیرید. 

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به مواد مخدر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید. 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبع کمپ ترک اعتیاد | ویژگی بهترین کمپ های ترک اعتیاد

  • ۹۷/۰۶/۲۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی