هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا تصمیم به ترک ترامادول دارید؟ آیا روش های ترک اعتیاد به ترامادول را می شناسید ؟ ترامادول دارویی ضد درد است که در موارد خاصی برای التیام درد توسط پزشک برای بیمار تجویز میشود. ترامادول مسکنی با خواص مخدر است که برای کاهش و کنترل دردهای جسمانی بیماران تجویز می شود. به دلیل حس نشاط و نشئگی که مصرف ترامادول دارد، امروزه جوانان زیادی به مصرف ترامادول گرایش پیدا کرده اند. ترامادول مسکنی ضعیف تر از مورفین است و پزشکان معمولا داروی ترامادول بیشتر از 2 هفته برای بیماران خود تجویز نمی کنند. ترامادول جز داروهای اعتیاد آور تلقی می شود و افراد ممکن است با مصرف بی رویه ترامادول به این ماده معتاد شوند. متاسفانه در سال های اخیر در ایران مصرف ترامادول به خصوص در میان جوانان بسیار شایع شده است و جوانان زیادی ترامادول اعتیاد پیدا کرده اند. اولین مرحله برای شروع ترک اعتیاد شناخت علل گرایش به اعتیاد خود است. زمانی که ریشه و علت گرایش به مصرف ترامادول خود را پیدا کردید می توانید به راحتی و با دریافت مشاوره ترک اعتیاد به مبارزه با آن بروید. خبر خوب این است که اگر زمان زیادی از مصرف شما نمی گذرد راهکار هایی برای ترک ترامادول در زمان خیلی کم وجود دارد. توصیه می کنیم مقالات انواع مواد اعتیاد آور، علائم اعتیاد به ترامادول و ترک اعتیاد را بخوانید.. برای عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای مشاوره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد به مواد مخدر تلفنی می توانید از طریق تلفن ثابت با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

موارد مصرف ترامادول

مصرف ترامادول اثراتی بر روی شخص میگذارد که موجب می شود برخی از افراد به این دارو معتاد شوند. از جمله این اثرات می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- مصرف ترامادول باعث نشئگی می شود و انزال مردها را در رابطه جنسی به تاخیر می اندازد. به این دلیل مردهایی که دارای زود انزالی هستند و یا تمایل به رابطه جنسی طولانی مدت دارند از ترامادول استفاده می کنند. توصیه می کنیم مقاله نحوه درمان زود انزالی را مطالعه نمایید.

2- افرادی که شرایط کاری سخت سنگینی دارند و یا مجبور هستند که مدت طولانی را بیدار بمانند به مصرف ترامادول گرایش پیدا می کنند

3- پزشکان برای تسکین درد برخی از بیماران ترامادول را تجویز می کنند و در بعضی از موارد افراد پس از اتمام دوره دارو به صورت خود سرانه مصرف ترامادول را ادامه می دهند.

4- افرادی معتاد به مواد مخدر و افیونی دیگر به مصرف قرص ترامادول روی می آورند.

5- این دسته بیشتر مربوط به جوانان و حتی نوجوانانی هستند که به خاطر خوش گذرانی و خاصیت نشئگی که در اثر مصرف قرص ترامادول به آن ها دست می دهد روی به مصرف ترامادول می آورند.

 


تداخلات دارویی مصرف ترامادول

مصرف قرص ترامادول در هر صورت برای تمامی افراد مضر است و اثرات زیان باری را به وجود می آورد. برخی از افراد به دلیل شرایط خاصی که دارند به هیچ وجه نباید قرص ترمادول را مصرف کنند. مصرف قرص ترامادول برای این دسته از افراد می تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد و برای همیشه تاوان سنگینی را متحمل شوند. از جمله این افراد می توان به موارد زیر اشاره داشت.

1- زنان باردار در دوران بارداری به هیچ وجه بدون تجویز پزشک به صورت خود سر این قرص را مصرف نکنند.

2- زنان در دوران شیردهی فقط با مشاوره و تجویز پزشک متخصص از قرص های ترامادول استفاده کنند.

3- افراد مبتلا به صرع یا تشنج.

4- داشتن بیماری های کلیوی و کبدی.

5- مصرف داروهای اعصاب و روان.

6- مصرف نوشیدنی های حاوی الکل و مست کننده.

7- مصرف داروهای آنتی سایکوز از قبیل فلنزین، سیتالوپرام، امی تریپتیلین.

8- مصرف داروهای تسکین درد و مخدر از قبیل کدئین ومرفین.

 در صورتی که یک از حالات فوق را در خود یا نزدیکانتان مشاهده می کنید، توصیه می کنیم که حتما از یک فرد متخصص مشاوره اعتیادبگیرید. مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگوی شما باشد.

علائم مصرف ترامادول

با مصرف ترامادول اثراتی فیزیکی، ظاهری و جسمی در شخص ظاهر میشود. از جمله نشانه ها و علائم اعتیاد به ترامادول می توان به سرخ شدن و خماری چشم ها، نگاه های بی دلیل به یک نقطه به مدت طولانی، از بین رفتن حافظه کوتاه مدت، سرگیجه، اختلال خواب و بی خوابی و خارش، عصبانیت، تعریق و اسهال اشاره کرد. عده ای به غلط ترامادول را برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می دهند. کسانی که این دارو را جهت ترک اعتیاد استفاده می کنند. وقتی دوز دارو به کمتر از 200 میلی گرم برسانند. علائم ترک مواد مخدر را از خود نشان خواهد داد و دوباره به مصرف ترامادول یا مواد مخدر روی می آورند. ترامادول داروی مناسبی برای ترک اعتیاد نیست! بعلاوه اکثر قریب به اتفاق بیماران وابسته به مواد مخدر در کنار مصرف مواد مخدر از دارو های آرام بخش اعصاب، آرامش بخش و خواب آور ها استفاده می کنند. چنانچه که در قسمت تداخلات دارویی ترامادول این داروها عنوان شده باشد؛ مصرف همزمان ترامادول با این داروها خود خطر تشنج و ایست تنفسی را به همراه خواهد داشت. توصیه می کنیم بدون دریافت مشاوره از افراد متخصص، از مصرف هر گونه داروی دیگری با ترامادول خود داری کنید. 

 


عوارض ترک ترامادول

کسانی که به ترامادول اعتیاد پیدا کرده اند؛ نباید ناگهانی مصرف ترامادول را قطع کنند. چون ترک ناگهانی آن خطرناک بوده و باید طبق نظر پزشک آن را ترک کرد. مصرف این دارو در بخش های مختلف بدن عوارض جبران ناپذیری به وجود می آورد که عبارتند از :

عوارض جسمانی: خارش، اختلالات بینایی، استفراغ، خشکی دهان، درد معده، تکرر ادرار، دفع پروتین در بدن، مشکلات تنفسی، مشکلات و اختلالات جنسی، اسهال، تب و احساس سردی در بدن و ...
بسته به نوع سیسیتم بدنی می تواند عوارضی مانند قرمز شدن مردمک چشم و... در بدن را نیز ایجاد کند.  

از جمله عوارض روحی و روانی ترک ترمادول می توان به بروز علائم افسردگی، افسردگی، سردرد، اختلال خواب و بی خوابی، کم اشتهایی، اضطراب، اختلال تعادل و ضعف اشاره داشت.

 

چند نکته در مورد ترامادول



1- هر قرص 100 میلی گرمی ترامادول معادل 2 الی 3 گرم تریاک است. بنابراین این دارو یک داروی قوی می باشد و باید در مصرف آن احتیاط کرد.

2- برای ترک ترامادول و رفع سموم آن می توان از مواد لبنی مانند شیر استفاده کرد. شیر به دفع سموم ناشی از ترامادول کمک می کند.

3- می توان برای بر طرف کردن ضعف بدن و رفع کلافگی ناشی از آن از شکلات تلخ استفاده کرد. مواد موجود در شکلات تلخ موجب کاهش درد و آرامش فرد می شود.

4- مصرف میوه و سبزیجات به خصوص موز می تواند به ترک ترامادول کمک کند و مسمومیت های ناشی از ترک ترامادول را تا حد زیادی کاهش دهد.

5- ترامادول به شدت به دستگاه گوارش صدمه میزند و اگر از آن برای ترک مواد مخدر استفاده می کنید، حتما بعد از غذا مصرف کنید.

6- اگر قصد ترک ترامادول را دارید، حتما به یک پزشک و روان شناس مراجعه کنید چون ترک ترامادول هم جنبه جسمی دارد و هم جنبه ی روحی که باید بر طرف بشود. بدون دریافت مشاوره و کسب اطلاعات دقیق، خود سرانه کاری انجام ندهید.

7- برخی از افراد برای درمان زود انزالی از این قرص استفاده می کنند. در کوتاه مدت نتیجه بخش است ولی در دراز مدت نه تنها این مشکل را برطرف نمی کند، بلکه به مرور زمان باعث می شود دوز مصرفی شما بالا رفته و اثرش به مرور کاهش می یابد و در طولانی مدت مشکلات جنسی برای فرد ایجاد می کند.

8- ترک ناگهانی ترامادول خطرناک بوده و باید طبق نظر پزشک و مشاور اقدام به ترک ترامادول کرد. چون ترک ناگهانی باعث تب و لرز و احساس ضعف در بدن، اسهال، استفراغ، بی اشتهایی، تشنج و مواردی از این قبیل می شود. در برخی موارد ترک ترامادول برای افرادی که به مدت چند سال از آن استفاده کرده اند، موجب مرگ می شود.

9- برای ترک ترامادول می توان از استامینوفن، کدئین و کاهش تدریجی قرص طبق نظر پزشک استفاده کرد. اگر در مدتی از ترامادول استفاده کرده و طبق شرایطی نمی توانید آن را مصرف کنید. می توانید از استامینوفن و کدئین برای کاهش سردرد و دردهای جسمانی خود استفاده کنید.

 

مشاوره اعتیاد و درمان اعتیاد فرد معتاد را از کجا باید شروع کرد

برای ترک اعتیاد ابتدا فرد باید بپذیرد که معتاد است. شاید شما هم با این جمله از سوی افراد معتاد روبرو شده باشید که: من معتاد نیستم، فقط برای تفنن مصرف می کنم و هر وقت که بخواهم آن را کنار می گذارم. اولین قدم در مشاوره اعتیاد این می باشد که فرد قبول کند که معتاد است. فرد معتاد زمانی که اعتیاد خود را قبول نکرده است، احساس خطر نمی کند و نمی توان مشاوره ترک اعتیاد و درمان اعتیاد او را آغاز است. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد مشاوره ترک اعتیاد حضوری و مشاوره تلفنی ترک اعتیاد کلیک کنید. شما می توانید برای دریافتمشاوره تلفنی و حضوری از خدمات مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی بهرمند شوید. مشاوران هنر زندگی آماده پاسخگویی به سوالات شما در تمامی ساعت روز هستند. برای عضویت در کانال مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

 

برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی می توانید از طریق تلفن ثابت با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 

 

منبع ترک ترامادول | روش ترک ترامادول بدون درد

  • ۹۷/۰۶/۲۵
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی