هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

خب حلا دیگه نصف زندگیم رفته، نگرانم، دلم آشوبه، نمی تونم بهش فکر نکنم، به همه کارهایی که تمام نکرده رها کردم یا اصلا شروع نکردم. به موقعیت های شغلی و مالی که از دست دادم. به آدم هایی که دوست داشتم توی زندگیم باشن و نیستن. حالا که این موقعیت ها رو از دست دادم بقیه زندگی سودی برایم نخواهد داشت. چه لزومی دارد در عمر باقی مانده ام خوب کارکنم، خوب لباس بپوشم، روابطم را حفظ کنم و همسر، مادر، پدر، همکار و فرزند خوبی باشم؟ تمام این عبارات حرف هایی است که افراد در آستانه چهل سالگی با خود مرور می کنند. تحقیقات نشان داده که 10-15 % مردان و زنان در میانگین سنی 35-55 سالگی دچار انکاری از این دست می شوند و مشکلات و معضلات همچون افسردگی، اضطراب به سراغ آنها می آید. در این مقاله درباره بحران 40 سالگی یا میانسالی صحبت خواهیم کرد.


برای دریافت مشاوره در زمینه بحران 40 سالگی (بحران میانسالی) و نحوه مواجه با آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.


بحران 40 سالگی | بحران میانسالی

بحران 40 سالگی در دوره میانسالی برای افراد اتفاق می افتد. میانسالی دوره ای از زندگی را در بر می گیرد که افراد به ارزیابی دستاوردها، اهداف و آرزوهایشان می پردازند اما این ارزیابی برای همه افراد کار ساده ای نیست.  کسانی که دچار بحران 40 سالگی یا میانسالی می شوند بسیاری از دستاورد ها و آرزوهایشان خلاف آنچه تصور می کرده اند محقق شده است و نسبت به آینده نگران هستند.
بحران 40 سالگی یا بحران میانسالی در هر دو جنس دیده می شود ولی تفاوت هایی از لحاظ محتوا با یکدیگر دارند. مردها اکثرا بر دستاوردها و ناکامی هایی که در زندگی باعث ناامیدیشان شده متمرکز می شوند و زن ها اغلب از نظر از دست دادن جوانی، ظاهر و جذابیت های جنسی دچار بحران 40 سالگی یا میانسالی می شوند.

مشکلات بحران 40 سالگی

بحران میانسالی درست مانند بحران نوجوانی برای بسیاری از افراد چالش برانگیز است همانطور که مفهموم (( عبور از جوانی )) برای برخی افراد چالش برانگیز و گاه ناامید کننده می باشد در بحران 40 سالگی (بحران میانسالی) نیز مواردی باعث ترس افراد می شود. به علاوه موارد دیگری چون؛ ترس از دست دادن شور جوانی، سلامتی و رفاه باعث به وجود آمدن احساساتی در فرد می شود که او را دچار یاس می نماید، در نتیجه به سمت اختلالاتی خلقی مثل اختلالات اضطرابی، افسردگی اساسی سوق می دهد.

درمان بحران 40 سالگی ( بحران میانسالی )

اگر احساس می کنید که دچار بحران میانسالی شدید یا شریک زندگی تان دچار این بحران شده است. اول از همه باید آگاهی و دانش خوبی نسبت به این موضوع کسب کنید، زمانی که شما افکار و احساستان را یک شخص سوم بی طرف در میان می گذارید که نسبت به شما نه قضاوتی دارد نه سرزنش باعث می شود در شما تخلیه هیجان و احساس اتفاق بیافتد و بتوانید نسبت به تصمیم خود بهتر و کارآمدتر فکر کنید.

افکار و احساسات خود را با قصد و غرض نگاه نکنید. شاید گوشه ای از این افکار، مثبت باشد و شما آن را ندیده باشید همه چیزهایی که شما را دچار بحران میانسالی (بحران 40 سالگی) می کند لزوما بد نیستند. تنها اگر بتوانید هوشمندانه و با آگاهی به موضوع نگاه کنید.

پس از مواجه شدن با افکار منفی و کشف آن ها، سعی کنید از دست این افکار خلاص شوید. با کسب مهارت و مطالعه برای خود در ذهنتان محل امنی بسازید. همیشه سعی کنید برای افکارتان احترام قائل باشید و به آنها بها بدهید.

در مورد مشکلاتی که در رابطه هایتان به وجود آمده صحبت کنید، برای مثال در مورد مشکلات موجود در رابطه زناشویی یا در رابطه والد فرزندی که ناشی از بحران میانسالی است با همسر یا فرزندانتان صحبت کنید و آنان را از این بحران آگاه سازید. و یا می توانید با روان درمانی و دریافت مشاوره روانشناسی برای کاهش استرس و کاهش افکار منفی در صدد حل بحران 40 سالگی برآیید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بحران 40 سالگی ( بحران میانسالی ) و نحوه مواجه با آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبع بحران 40 سالگی |‌ بحران میانسالی

  • ۹۷/۰۷/۰۲
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی