هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ممکن است شما در آستانه نفر سوم یک رابطه شدن باشید یا نگران باشید کسی وارد زندگی زناشویی شما شود و هر آنچه که تا امروز ساخته اید ویران شود. حتما راه هایی برای پیشگیری وجود دارد ولی این راه ها چیست؟ آیا راهی برای پیشگیری از خیانت، یا مورد خیانت واقع شدن هست؟ روابط مثلثی به روابطی که سه نفر به نوعی با یکدیگر در یک نوع رابطه جنسی درگیر هستند اطلاق می شود. در این مقاله ما هم راهکارهایی برای پیشگیری از روابط مثلثی, و هم راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت کردن ارائه می دهیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده و روابط با جنس مخالف می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 


روابط مثلثی

روابط مثلثی به روابطی گفته می شود که در آن زوجین برای حل مشکلات خود نفر سومی را وارد رابطه می کنند. برای مثال زن و شوهری که اختلافات زناشویی دارند و یکی از طرفین از این اختلافات ناراضی است، به جای تمرکز روی حل کردن مسائل، وارد یک رابطه موازی می شود و به خیانت روی می آورد. روابط مثلثی حالت های مختلفی به خود می گیرند، ممکن است زن و شوهر حتی آگاهانه فردی را وارد رابطه جنسی خود کنند. به طور کلی روابط مثلثی خیانت محسوب می شود. در این روابط آسیب های ناشی از خیانت نیز انکار نشدنی است.

 

نفر سوم شدن

نفر سوم فردی است که معمولا آگاهانه وارد رابطه یک زوج می شود و با علم به این موضوع رابطه اش را با یکی از طرفین ادامه می دهد. اگر احساس می کنید اخیرا به فردی علاقمند شده اید که می دانید در یک رابطه ثابت مثل ازدواج است یا اگر اخیرا احساس نزدیکی بیشتری به این فرد می کنید، می توان گفت اوضاع نگران کننده است. بررسی کنید ببینید این مدل نزدیک شدن در حیطه چهارچوب های پذیرفته شده و تعریف شده برای یک دوستی یا همکاری ساده با جنس مخالف است یا از آن فراتر رفته است. اگر فراتر رفته است آن را بیشتر بررسی کنید. برای اطلاع بیشتر از نفر سوم رابطه بودن کلیک کنید.

 

جلوگیری از نفر سوم شدن

شروع فرایند نفر سوم شدن معمولا تدریجی است و ممکن است شما چشم باز کنید ببینید وسط یک رابطه هستید. اما چگونه می توان جلوگیری کرد؟

  • نشانه ها را جدی بگیرید. گاهی اوقات تساهل باعث می شود آنقدری پیش بروید که نتوانید دیگر جلوی آن را بگیرید. اگر احساس می کنید یک مرد متاهل یا یک زن متاهل به شما نزدیک می شود و این نزدیکی خارج از حدی است که باید باشد، فاصله بگیرید. ممکن است فرد برایتان جذاب باشد. اما بدانید این رابطه عاقبت خوشی نخواهد داشت و شما در سراشیبی عاشق شدن قرار خواهید گرفت.
  • خواسته های خود را در نظر بگیرید. ببینید چه می خواهید. اولویت هایتان چیست. چه رابطه ای ایده آل شماست. قطعا داشتن یک تصور روشن از خواسته هایتان جلوی وارد شدن به رابطه های آسیب زا را می گیرد.
  • ببینید چه چیزی شما را به سمت یک مرد یا زن متاهل می کشاند؟ بررسی این عامل می تواند شما را از وارد شدن به این نوع از رابطه بازدارد. اگر این مسئله چند بار برایتان اتفاق افتاده است، کمک گرفتن از یک روانشناس می تواند به شما کمک کند.
  • اگر در آستانه یک رابطه مثلثی قرار گرفته اید، با قرار دادن خود در جای همسر فرد، می توانید حس همدلی و همدردی با وی را تجربه کنید و در نتیجه از آسیب زدن به وی جلوگیری نمایید.
  • یکی از روش هایی که برخی افراد برای خیانت انتخاب می کنند، شروع به درد و دل کردن و از مشکلات روابط زناشویی حرف زدن می باشد. این افراد با گفتن چنین حرف هایی می خواهند به سمت شما آمدن را توجیه کنند. در چنین شرایطی از اینکه شخصا مداخله کنید و ناجی باشید، بپرهیزید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که او را به یک مشاور ارجاع دهید و خودتان فاصله تان را حفظ کنید.

 

جلوگیری از خیانت کردن

اگر شما اخیرا احساس می کنید کیفیت زندگی زناشویی تان و رضایت زناشویی تان کم شده است. فانتزی ها و تکانه هایی در خود احساس می کنید که به دیگران نزدیک شوید یا فکر می کنید ممکن است همسر شما چنین کاری بکند. برای پیشگیری شناسایی علل خیانت به همسر و آگاهی از نشانه های خیانت زنان و مردان مفید خواهد بود. در ادامه توصیه هایی برای جلوگیری از این امر ارائه داده ایم:

  • مهم ترین دلیلی که باعث خیانت می شود، از بین رفتن صمیمیت بین زوجین است. زندگی مشترک مثل کاشتن یک بذر است. برای اینکه حیات آن ادامه پیدا کند احتیاج به مراقبت و توجه دارد. زن یا شوهری که خیانت می کنند مایلند صمیمیت را دوباره تجربه کنند. اگر صمیمیت بین شما کمرنگ شده است، می توانید آن را احیا کنید.
  • نیاز های خود و همسرتان را شناسایی کنید و آن ها را باهم در میان بگذارید. اگر نیازهایتان نادیده گرفته شده است، آن را با همسرتان در میان بگذارید.
  • صحبت کنید. سعی کنید با صحبت و گفتگو برای مسائلتان راه حل پیدا کنید. گفتگو در آرامش بهترین راه حل است.
  • هرآنچه که باعث می شود شما بخواهید رابطه دیگری را شروع کنید، حاکی از آن است که نیازی دارید که برآورده نمی شود.
  • به فکر رشد و پیشرفت خود و همسرتان باشید. اگر تنها یکی از زوجین پیشرفت کند، زمینه اختلافات فراهم می شود. همراه هم پیشرفت کنید .
  • کارها را مشارکتی انجام دهید. بگذارید همسرتان بعد از چندین سال احساس کند نظرش برایتان مهم است و نقش کلیدی در خانه بازی می کند. هر چقدر مشارکت و هم فکری کمتر باشد، زمینه دور شدن زوجین از هم بیشتر می شود.
  • به همسرتان توجه کنید. اگر فرد احساس کند دوست داشته می شود، مورد احترام قرار می گیرد و برای همسرش مهم است ، به فکر خارج شدن از روابط زناشویی نمی افتد.
  • به خودتان اهمیت دهید. اعتماد به نفس داشته باشید. فردی که تماما از خودش می گذرد، به خودش نمی رسد و غرق در انجام امور فرزندان یا شغلش است، به قدری از خود و نیاز هایش غافل می شود که جذابیت هایش را از دست می دهد. اصولا انسان هایی جذاب هستند، که به خود اهمیت دهند.
  • بسیاری از مسائل در ازدواج قرارداد می باشند. به قرارهایی که بین خود و همسرتان می گذارید پای بند باشید. طبق قرارهای نگفته شده عمل نکنید. همه چیز را بین خود و همسرتان واضح و روشن سازید. قرارهایتان را روشن کنید.
  • زبان مشترک خلق کنید. بگذارید همسرتان بداند تفسیرتان از خیانت چیست و تفسیر همسرتان را بدانید. تعاریفتان را روشن کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خانواده و روابط با جنس مخالف می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعپیشگیری از روابط مثلثی

  • ۹۷/۰۷/۱۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی