هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

درمان بیماری افسردگی یکی از ضرورت هایی است که فرد افسرده ای با آن مواجه می شود. تداوم علائم افسردگی خطرناک بوده و ممکن است هر روز بیشتر از روز قبل زندگی و عملکرد فرد افسرده را مختل کند. حتی اطرافیان وی را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از سوال هایی که این افراد با آن مواجه می شوند این است که آیا درمان غیر دارویی افسردگی وجود دارد؟ جواب به این سوال مثبت است. اگرچه طبق توصیه متخصصان حیطه سلامت روان، دارودرمانی و روان درمانی مکمل هم بوده و اگر باهم باشند تاثیر مثبت تری خواهند داشت.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

درمان افسردگی

افسردگی یکی از اختلالات روانی می باشد که به علت شیوع بالا، به آن سرما خوردگی روانی می گویند. در واقع خیلی از افراد در طول عمرشان مبتلا به اختلال افسردگی می شوند و یا حداقل نشانه هایی از آن را با شدت کمتر تجربه می کنند. همه ما کم و بیش می توانیم درک کنیم یک آدم افسرده چگونه احساسی دارد.

نشانه اصلی افسردگی احساس غم و اندوه پایدار در طول روز می باشد و فرد از فعالیت هایی که قبلا لذت می برد، دیگر لذت نمی برد. نشانه های دیگری هم وجود دارند، مثلا فرد ممکن است اشتهایش کم یا زیاد شود، تنظیم خوابش بهم بخورد، در مورد مرگ بیش از اندازه فکر کند یا اقداماتی برای خودکشی داشته باشد.

درمان دارویی افسردگی

یکی از اصلی ترین درمان های اختلال افسردگی دارو درمانی می باشد. در واقع افسردگی همراه با تغییراتی شیمیایی در مغز افراد می باشد که دارو می تواند این تغییرات را تنظیم کرده و به بهبود فرد کمک کند. دارو ها در آغاز عوارض جانبی دارند. این عوارض جانبی می توانند برای فرد اذیت کننده باشند. البته می توان به فرد مصرف کننده داروهای ضد افسردگی این اطمینان را داد که در صورت تداوم مصرف و عدم قطع، عوارض این داروها از بین می رود و در واقع فوائد مصرف خود را نشان می دهند.

در کنار دارو درمانی، درمان های غیر دارویی افسردگی نیز ضرورت دارند. درمان های روانشناختی مختلفی وجود دارند که به فرد افسرده کمک می کنند تا بهبود یابد. البته درمان های روانشناختی طولانی مدت بوده و نیاز به مشارکت فرد در درمان دارند. معمولا ترکیبی از دارو درمانی و روان درمانی بهترین گزینه درمان افسردگی می باشد.

 

درمان غیر دارویی افسردگی

درمان غیر دارویی افسردگی شامل موارد زیادی می باشد و طیف وسیعی از این درمان ها برای مراجع دارای افسردگی مناسب شناخته می شوند. این درمان ها شامل موارد زیر می باشند:

  • درمان روانکاوانه: این نوع درمان مبتنی بر نظریه روانکاوی می باشد. هدف درمان روانکاوانه تغییر شخصیت بیمار و قوی کردن خود بیمار می باشد. در واقع درمان روانکاوانه به دنبال تسکین یا کاهش نشانه ها نیست بلکه با برخی تکنیک های خاص اعتماد میان فردی بیمار، روش های برقراری ارتباط، مکانیسم های سازگاری و مدارا، قدرت برخوردار شدن از طیف وسیع هیجانات، توانایی تجربه هیجانات مراجع بالا می رود. این شکل از درمان زمانی طولانی را می طلبد.
  • رفتار درمانی: در رفتار درمانی به فرد افسرده رفتارهایی آموزش داده می شود که فرد با انجام دادن آن ها بتواند از جامعه بازخورد مثبت بگیرد و تشویق شود. در واقع فرض بر این است که با این کار الگوهای غیر انطباقی گذشته فرد که باعث طرد شدن وی می شده است، از بین رفته. بنابراین فرد احساس بهتری پیدا می کند و نسبت به گذشته فعال تر می شود.
  • شناخت درمانی: شناخت درمانی با تاکید بر نحوه تفکر افراد، اختلال افسردگی را توجیه کرده و توضیح می دهد. در واقع در شناخت درمانی فرض بر این است که فرد افسرده، شناخت ها (افکار) ناکارآمد دارد و دائما از این الگوی فکری در زندگی استفاده می کند. این شناخت های ناکارآمد باعث ایجاد احساسات غم و اندوه شده و نتیجتا اختلال افسردگی را به وجود می آورد. بنابراین برای درمان فرد افسرده نیاز هست که خطاهای شناختی وی شناسایی و اصلاح شوند.
  • درمان بین فردی: درمان بین فردی بر روابط بین فردی انسان افسرده تاکید می کند. در واقع فرض اصلی در درمان بین فردی این است که مشکلات ارتباطی فرد افسرده باعث به وجود آمدن و تداوم نشانه های افسردگی شده و این مشکلات ارتباطی ریشه در کودکی وی دارند. در واقع در این درمان مهارت های مشخصی مثل جراتمندی آموزش داده می شود و یکی از رویکردهای واقعا موثر در درمان می باشد.
  • خانواده درمانی: خانواده درمانی از رویکردهای درمانی اصلی نمی باشد ولی در زمان هایی که خانواده فرد در تداوم یا شکل گیری نشانه های وی موثر باشند، درمان کمکی بسیار مفیدی خواهد بود. با خانواده درمانی فرد حمایت مورد نیازش را به دست می آورد و بسیاری از فرایند های غلط خانوادگی اش را اصلاح می کند و همین امر در بهبود وی تاثیر می گذارند.

مرکز حامی هنر زندگی این افتخار را دارد که با کادری مجرب توانایی ارائه تمامی انواع درمان های افسردگی را دارا بوده و برای ارائه خدمات مشاوره روانشناسی آماده می باشد. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه افسردگی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعدرمان غیردارویی افسردگی | درمان افسردگی بدون دارو

  • ۹۷/۰۷/۱۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی