هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

دوران بارداری دوره بسیار حساسی است. مراقبت های جسمی و روانی از مادر باردار برای تحول جسمی و عاطفی کودک در طول رشد و در سال های بعد از تولد بسیار لازم و تاثیرگذار است. به خصوص در سه ماه اول رشد که جنین بیشترین آسیب پذیری و احتمال سقط جنین را دارد، مراقبت های دوران بارداری اهمیت خیلی بیشتری پیدا می کند. برای پیشگیری از آسیب های احتمالی بر جنین لازم است خانواده ها از خطرات تهدید کننده جنین آگاهی داشته باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خانواده و کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 


خطرات تهدید کننده جنین

در طول رشد و نمو جنین خطرات محیطی مختلفی ممکن است جنین را تحت تاثیر قرار دهد، و احتمال ایجاد بیماری ها یا مشکلات تحولی را در آن ایجاد کند. برخی از آسیب های محیطی برای جنین شامل موارد زیر است:

مشروبات الکلی:

مصرف مشروبات الکلی در زنان باردار باعث آسیب های رشدی زیادی برای جنین می شود. در این موارد احتمال دارد جنین دچار نقص در روند رشد، وزن کم و نارسی هنگام تولد شود. سندروم جنینی الکلی یکی از بیماری های رشدی جدی است که در اثر سوء مصرف الکل در دوران بارداری ایجاد می شود. کودکان دچار این سندروم مشکلات شدید رشدی پیدا می کنند که به لحاظ جسمی و روانی دچار نقایص بسیاری می شوند.

دود سیگار و قلیون:

کشیدن سیگار و قلیون و همچنین قرار گرفتن مادر در معرض دود سیگار در دوران بارداری، جنین را در معرض مشکلات تنفسی، بیماری های ریوی، آسم، آلرژی و ... قرار می دهد.

آلودگی هوا:

قرارگیری در آلودگی های محیطی در دوران بارداری به احتمال بیشتری باعث وزن کم نوزاد هنگام تولد می شود. یکی از موادی که می تواند باعث آسیب به جنین شود جیوه است. مقادیر زیاد جیوه در آب و غذاهای مصرفی مادر می تواند باعثعقب‌ماندگی ذهنی، گفتار نابهنجار و مشکلات بلعی در کودک شود.

گوشت های فرآوری شده:

گوشت های فرآوری شده مانند کالباس و ژامبون، برای زن باردار خطرناک است و می تواند باعث زایمان زودرس، عفونت نوزاد و حتی مرده به دنیا آمدن منجر شود.

کمبود ویتامین D:

کمبود ویتامین D در دوران بارداری باعث مشکلاتی مثل دیابت بارداری و پایین بودن وزن جنین می شود.

قرص های روانپزشکی:

استفاده از قرص های روانپزشکی مثل داروی ضد افسردگی در دوران بارداری احتمال نقص در رشد جنین، خطر سقط جنین یا اختلالاتی مثل اوتیسم را افزایش می دهد.

مصرف زیاد قهوه:

کافئین موجود در قهوه می تواند اثراتی مانند مواد محرک داشته باشد که اگر زیاد از حد در دوران بارداری مصرف شود اثرات مخربی بر جنین می گذارد. بر اساس مطالعات مصرف بیش از 3 فنجان قهوه در روز خطر کم وزنی نوزاد، سقط جنین، تحریک پذیری و بیقراری نوزاد بعد از تولد را بیشتر می کند. احتما می رود که با اختلال بیش فعالی در کودکان نیز در ارتباط باشد. 

داشتن اضافه وزن:

بر اساس پژوهش ها اضافه وزن مادر در دوران بارداری، خطر ابتلا به بیماری آسم در نوزاد را افزایش می دهد.

بیماری ها عفونی:

بیماری های عفونی مادر می تواند برای رشد جنین خطرناک باشد. بهتر است مادران پیش از بارداری نسبت به بیماری هایی مثل سرخک، سرخچه، و اوریون واکسینه شده باشند. در طول بارداری حتما سعی کنند از محیط هایی که احتمال بیماری عفونی در آن است دوری کنند.

استرس های مادر در دوران بارداری:

یکی از خطرات تهدید کننده جنین استرس هایی است که به مادر وارد می شود. اگر خیلی زیاد و مکرر باشند ممکن است به جنین آسیب برسد. زنانی که در محیط پر تنش زندگی می کنند، برای مثال دعوا و مشاجره مکرر و در موارد شدید گاها زد و خورد در خانه را تجربه می کنند، دچار استرس زیادی می شوند. این استرس ها می تواند بi جنین منتقل شده و بر رشد روانی او تاثیر بگذارد. مطالعات نشان داده است، استرس های شدید مادر در طول بارداری می تواند با تاخیر در رشد عاطفی، آسیب پذیری کودک در برابر اضطراب و احساس ناامنی در سال های اولیه رشد کودک مرتبط باشد.

به طور کلی رویارویی با برخی مشکلات یا آسیب ها برای مادران ممکن است اجتناب ناپذیر باشد. برای مثال مادران ممکن است مجبور به زندگی در محیطی آلوده یا خانواده ای پر تنش باشند. اما خوب است خود مادر و اطرافیان با بینش نسبت به تاثیر آسیب های محیطی به کودک نازنین خود سعی کنند تا حد ممکن از خطرات بالقوه دوری کنند. روش های کاهش استرس و اضطراب، دریافت مشاوره خانواده، زوج درمانی از روش هایی هستند که در این دوران می توانند برای کاهشخطرات تهدید کننده جنین موثر باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خانواده و کودک می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعخطراتی که جنین را تهدید می کند

  • ۹۷/۰۷/۱۵
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی