هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

شاید در مورد کاردرمانی شنیده باشید. کاردرمانی رشته نسبتا جدیدی است اما خیلی افراد اطلاعات درستی در مورد این تخصص و کارکردهای آن ندارند. جالب است بدانید کاردرمانی مانند تخصص های دیگر توانبخشی برای کمک به بهبود کارکردهای بیماران می تواند بسیار موثر واقع شود. مرکز حامی هنر زندگی با کادری مجرب دارای متخصصان کاردرمانگر جهت ارائه خدمات می باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع درمان های روانشناختی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

کاردرمانی

کاردرمانی یکی از شاخه های توانبخشی است که بر روی همه ابعاد، جسمی و روانی فرد کار می کند. در این رشته با توجه به علایق فرد، تکنیک های درمانی در قالب فعالیت هدفمند فرد انجام می شود. یکی از هدف های اصلی کاردرمانی به استقلال رساندن مراجع است. 

 

کاردرمانگر

متخصص کاردرمانگر با داشتن دانش در زمینه های فیزیولوژی، آناتومی و روانشناسی با داشتن یک برنامه کامل روش های جبرانی را برای افزایش کارآمدی و سازگاری فرد به کار می برد. این برنامه اصولا جنبه های مختلف زندگی فرد را در بر می گیرد. برای مثال برای کسی که مشکلات حرکتی دارد، کاردرمانگر به جای یکسری الگوی تمرینات حرکتی به ظاهر بی معنی که برای فرد ممکن است خسته کننده باشد، فعالیت های حرکتی هدفمندی را در نظر می گیرد. همچنین کاردرمانگر سعی می کند شرایط بیمار را در نظر بگیرد و محیط تجهیزات را بسته به شرایط فرد تنظیم کند تا مراجع بتواند حداکثر کارایی را داشته باشد. کاردرمانگر علاوه بر بهبود بیماری بر روی افزایش کارایی و سازگاری فرد در محیط اجتماعی کار می کند.

 

هدف کاردرمانی

هدف اصلی کاردرمانی کمک به فرد برای افزایش احساس کارآمدی وبهبود وضعیت فرد با توانبخشی و بالا بردن توانمندی های فرد برای افزایش استقلال و تطابق در محیط اجتماعی است. این هدف با کمک سایر اعضای تیم توانبخشی مثل فیزیوتراپیست، گفتاردرمانگر، بینایی سنج، شنوایی سنج و تیم درمان مثل پزشک، روانشناس، پرستار و .. می تواند انجام شود. که با توجه به شرایط و توانمندی های مراجع صورت می گیرد.

 

افراد نیازمند به کاردرمانی

با توجه به اینکه کاردرمانی در زمینه های مختلف فعالیت می کند، گروه های مختلفی از افراد با مشکلات متفاوت می توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی همه افرادی که نیازمند توانبخشی و بدست آوردن کارآمدی و استقلال در کارکردهای زندگی هستند، می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

 

گروه سنی مناسب برای کاردرمانی

کاردرمانی مختص به گروه سنی محدودی نیست و از نوزادان تا افراد کهنسال با مشکلات مختلف را در برمی گیرد. برای مثل کودک خردسالی که مشکل تکلم یا مشکلات توجهی شدید دارد، یا فرد کهنسالی که مشکلات حرکتی دارد می توانند از آن استفاده کنند.

 

حیطه های فعالیت کاردرمانی

به طور کلی زمینه های مختلف فعالیت های کاردرمانی شامل موارد زیر است:

اختلالات جسمی:

اختلالات جسمی کودکان شامل الگوی حرکتی مشکلدار، تاخیر حرکتی، مشکلات بدشکلی لگن و ران و ...

اختلالات عصب-شناسی بزرگسالان شامل پارکینسون، ام اس، سکته مغزی و ...

اختلالات ارتوپدی مثل بیماری های روماتیسمی، و ضایعات تاندونی

اختلالات ذهنی:

اختلالات کودکان از قبیل بیش-فعالی، مشکلات توجه/تمرکز، مشکلات شناختی، مشکلات رفتاری، فوبیاها و ...

اختلالات بزرگسالان از قبیل اختلالات اضطرابی، خلقی، سو مصرف مواد مخدر، اسکیزوفرنی و ...

 

کاردرمانی کودکان

کودکان هم در زمینه های جسمی و هم در حوزه های روانشناختی از کاردرمانی استفاده می کنند. مشکلات جسمی کودکان معمولا شامل اختلالاتی مانند فلج مغزی، دیستروفی عضلانی، مشکلات تاخیر حرکت، مشکلات تعادلی، بیماری های عصبی-عضلانی، الگوهای حرکتی مشکل دار، عوارض حرکتی بیماری های متابولیک، در رفتگی مادرزادی ران، هیپوتونی، کجی مادرزادی گردن و .. می باشد.

اختلالات ذهنی که کودکان برای آن از این خدمات استفاده می کنند شامل اختلالاتی مانند اوتیسم، مشکلات رفتاری،اختلالات یادگیری، کم توانی ذهنی، تاخیرهای رشدی، مشکلات شناختی و ... است. خیلی اوقات در کاردرمانی به طور همزمان بر روی مشکلات ذهنی و جسمی فرد کار می شود. به طور مثال کودک مبتلا به اوتیسم در زمینه مشکلات شناخت و تکلم و همچنین در بهبود کارکردهای حرکتی می تواند از این خدمات دریافت کند.

 

کاردرمانی بزرگسالان

حیطه های جسمی اختلالات بزرگسالان شامل اختلالات نورولوژیک است که بیماری های سکته مغزی، ام اس، پارکینسون، ضربه مغزی، اختلالات مخچه، ضایعات مغزی، بیماری های پیشرونده سیستم اعصاب را دربرمی گیرد.

همچنین مشکلات ارتوپدی از جمله ضایعات تاندونی و بافت همبند، محدودیت های حرکتی، ضعف عضلات اندام فوقانی در این دسته قرار می گیرد. اختلالات روانی بزرگسالان که می توانند از این خدمات بهرمند شوند، شامل اختلالات اسکیزوفرنیا،افسردگی، دو قطبی، اختلالات شخصیت، اختلالات اضطرابی، سومصرف مواد، و دمانس ها می باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع درمان های روانشناختی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075228 تماس بگیرید.

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعکار درمانی چیست؟

  • ۹۷/۰۷/۱۵
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی