هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

یکی از چالش های همیشگی والدین و فرزندان آن ها در نسل های مختلف موضوع تکالیف مدرسه است. کمتر کودکی پیدا می شود که واقعا دوست داشته باشد تکلایف مدرسه انجام دهد. اصولا والدین هم اصرار دارند کودکشان این کار را بی نقص انجام دهند و از نگرش کودکانشان به تکلیف نگران می شوند. برخی مسائل هستند که بیشتر کودکان درگیر آن ها می شوند و در انجام تکالیف مدرسه تعلل می ورزند. به هرحال همیشه راه حلی برای مقابله با چنین چالش هایی هست. مشاوره کودک در حل چنین ناراحتی هایی می تواند به شما یاری برساند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزند پروری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 


تکالیف مدرسه

تکالیف مدرسه به هرچیزی گفته می شود که معلمان انتظار دارند دانش آموزان طی مدت مشخصی انجام  و ارائه دهند. اینکه اصولا تکلیف مدرسه خوب است یا بد مسئله پر چالشی است و در سطح جهانی دانشمندان و متخصصان دلایل خود را برای رد یا تایید آن دارند. در بسیاری از کشورهای جهان مسئله تکلیف حل شده است و کودکان هیچ تکلیفی برای خانه ندارند.

به هرحال تکالیف خوبی های خود را هم دارند. برای مثال مسئولیت پذیری کودکان شکل می گیرد. باعث تثبیت یادگیری می شود. البته این در صورتی است که تکلیف متناسب با توانایی کودک و مبحث آموزش داده شده باشد و از استاندارد های خاصی پیروی کند.

 

مشکلات رایج در مورد تکالیف مدرسه

برای انجام تکالیف مدرسه مسائلی وجود دارد، که در بین تعداد زیادی از دانش آموزان دیده می شوند:

  • برخی دانش آموزان خود را مسئول انجام تکالیف نمی دانند و فکر می کنند این والدین هستن که باید بخش زیادی از آن را انجام دهند.
  • برخی کودکان خودشان تکلیفشان را انجام می دهند ولی اصرار دارند یکی از والدین کنارشان بماند و اگر این کار را نکند، قشقرق به پا می کنند.
  • یکی دیگر از مشکلات رایج، به تعویق انداختن انجام تکالیف تا آخرین لحظات و نهایتا هول شدن و استرس گرفتن کودک و والدین می باشد.
  • بعضی دیگر از دانش آموزان به طور کلی بی تفاوت هستند و یا در نوشتن تنبلی می کنند. حتی ممکن است یادشان برود تکالیفی که دارند چیست و مهلت انجام دادن یا نحوه آن چگونه است.
  • بعضی کودکان شدیدا درگیر برنامه های دیگر می شوند و آنقدر بازی می کنند که نهایتا انرژی و حوصله لازم برای نوشتن تکالیفشان را ندارند.

 

راه حل هایی برای برطرف کردن مشکلات مرتبط با تکالیف

کودکان برای اینکه به مدرسه و انجام دادن تکالیف آن عادت کنند نیاز به زمان دارند. اینکه انتظار داشته باشید کودکتان به شکل خودکار از همان ابتدا این کار را انجام دهد، قدری غیر واقع بینانه می باشد. در واقع این شمایید که باید انتظاراتتان را تعدیل کنید، صبور باشید، مقاومت کنید و بر قوانین پافشاری کنید و در عین حال انعطاف پذیر باشید. به کودکتان موارد زیر را می توانید یاد دهید:

  • تکلیف مدرسه از وظایف و مسئولیت اوست. برای این کار از مزایا و معایب تکالیف بگویید. با او همدلی کنید اما این را باید بداند در نهایت او باید تکالی را انجام دهد.
  • به تنهایی تکالیف را انجام دهد. تنها در صورت مشکل شما او را حمایت خواهید کرد. کمک کردن در همه مسیر برای او مشکل ساز خواهد شد.
  • زمان انجام تکالیف را مدیریت کند. اگر همیشه انجام تکالیف را تا آخرین لحظه به تعویق می اندازد، اجازه دهید با عواقب آن رو به رو شود به جای آن که او را بد عادت کرده و به او کمک کنید.
  • اختصاص دادن یک دفترچه برای برنامه درسی که در آن بازه زمانی و درس مورد نظر یادداشت می شود.

 

کودک بازی گوش را چگونه برای انجام تکالیف ترغیب کنیم؟

در مورد کودکانی که ساعات طولانی بازی می کنند و نهایتا برای انجام تکلیف انرژی و وقت ندارند، می توانید با خود کودک صحبت کنید. به کودک مواقعی که این کار را کرده و تکلیفش مانده و پیامد های آن را یادآور شوید. کمک کنید تصمیم بگیرد که دوست دارد چه زمانی تکالیفش را انجام دهد؟ مثلا وقتی از مدرسه بازگشته اول استراحت کرده و بخوابد، بعد به سراغ تکالیف و نهایتا بازی برود یا بین بازی بیاید تکالیف را انجام دهد. اگر خود کودک در این تصمیم گیری شراکت کند، بیشتر خود را متعهد به انجام آن می کند. بگذارید کودکتان احساس کند نظراتش و احساساتش مهم هستند و بر جریان زندگی اش کنترل دارد.

اگر میزان توجه و تمرکز کودکتان در بیشتر موارد پایین است، ممکن است دچار اختلالاتی چون بیش فعالی و یا برخیاختلالات یادگیری مواجه باشد. با معاینه متخصص و مشاوره روانشناسی می توانید از عدم وجود نقصی اطمینان اصل نمایید

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزند پروری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعمشکلات مرتبط با تکالیف مدرسه

  • ۹۷/۰۷/۱۶
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی