هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

شیر همان طورکه می دانید یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که ضرورت مصرف آن در تمامی سنین غیر قابل انکار می باشد. مصرف شیر پاستوریزه برای کودک بسیار با اهمیت بوده و در واقع تاثیرات آن حتی بر روی جنین هم مشهود و قابل توجه می باشد. زنان باردار باید به تغذیه خود بسیار توجه کرده و مقدار کافی شیر در این دوران مصرف کنند.  همچنین تغذیه ی کودک بعد از دو سالگی با شیر پاستوریزه در رشد و سلامت وی بسیار موثر می باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزندپروری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

مصرف شیر پاستوریزه

شیر یک منبع اصلی برای کسب کلسیم به حساب می آید. فوائد شیر پاستوریزه برای کودکان در رشد آن ها مشهود است. تاثیر مصرف آن حتی در دوره جنینی قابل ملاحظه می باشد. در واقع مادر با نوشیدن شیر پاستوریزه علاوه بر کمک به حفظ سلامت و تندرستی خود به سلامت و رشد جنینش هم کمک شایانی می کند. بعد از یک دوره دو ساله که کودک از شیر مادر و یا شیر خشک تغذیه می کند، مصرف شیر پاستوریزه برای کودک ممکن می باشد.

 

مصرف شیر پاستوریزه در دوران بارداری

زنان باردار در این دوره حساس نیاز به منابع کلسیم دارند تا جنین به درستی و سلامت رشد پیدا کند. نوشیدن شیر به مادر کمک می کند که به راحتی مواد معدنی مورد نیاز جنین را تامین کند. در واقع اگر مادر در این دوران شیر و کلسیم مصرف نکند، جنین از ذخایر بدن مادر برداشت می کند و در نتیجه مادران بعد از بارداری ممکن است به بیماری های مرتبط با کمبود کلسیم از قبیل پوکی استخوان مواجه شوند.

معمولا مصرف 3 فنجان شیر در طول روز به مادر باردار پیشنهاد می شود. مصرف شیر در این دوران باعث می شود کودک در آینده قد بلندتری داشته باشد و فرایند رشد بهتری را سپری کنند.

علاوه بر موارد گفته شده، مصرف شیر در دوران بارداری باعث می شود کودک متولد شده تا دوران نوجوانی میزان سطح انسولین خون بالاتری داشته و در نتیجه احتمال دیابت نوع 2 در او کم شود.

از دیگر مزیت های مصرف شیر می توان به کم شدن احتمال پوکی استخوان و همین طور نرمی استخوان کودک در زندگی آینده اشاره کرد. هم چنین شیر باعث می شود کودک باهوش تر بشود.

یافته های دانشمندان حاکی از آن است که مادرانی که در طی بارداری شیر مصرف کرده اند، جنینشان وزن گیری بهتری داشته و اندازه دور سر نوزاد هنگام تولد بیشتر از سایر نوزادان بوده است.

 

شیر مناسب در دوران بارداری

شیر گاو بدون چربی یا کم چرب باعث می شود که کالری کمتری دریافت کنید و در عین حال مواد مغذی لازم برای جنین را به دست آورید. نکته بسیار مهم این است که از شیر پاستوریزه استفاده کنید؛ چرا که امکان ابتلا به بیماری های خطرناک توسط شیرهای غیر پاستوریزه بالا می باشد. این امر می تواند هم به شما و هم به جنین صدمه برساند.

 

مصرف شیر پاستوریزه در نوزادان و کودکان

6ماهه اول زندگی، نوزاد به غیر از شیر مادر یا شیر خشک هیچ ماده غذایی دیگری نباید دریافت کند. در واقع هیچ نیازی به آن ها ندارد. کما اینکه دادن هرچیزی غیر از شیرمادر و شیر خشک می تواند برای کودک آسیب زا و خطرناک باشد. بدن کودک در این سن نیازی به مواد غذایی بزرگسالان ندارد و برای هضم آن ها آماده نیست. برای اطلاع از راهنمای شیر دادن به نوزاد کلیک کنید.

در 6 ماهه دوم زندگی، غذای کمکی مثل فرنی که به کودکان داده می شود شامل مقادیری شیر می باشد که در آن صورت برای کودک ضرری ندارد. در واقع در یک سال اول تولد فوائد شیر مادر یا شیر خشک به علاوه غذای کمکی برای کودکان کافی می باشد. 

از سال دوم می توان شیر پاستوریزه برای کودک را به عنوان یک نوشیدنی در نظرگرفت. ولی اگر قرار است به کودک یک ساله خود شیر بدهید باید آن را رقیق کنید. یعنی یک دوم مقدار شیر را آب جوشیده سرد شده بریزید. اما نظر متخصصان این است که کودک در سال دوم زندگی اش 70 درصد مواد غذایی مورد نیاز خود را از غذای اصلی خانواده کنار سایر اعضا به دست می آورد و 30 درصد بقیه توسط شیرمادر یا شیر خشک تامین می شود. بنابراین لزومی برای دریافت شیر پاستوریزه وجود ندارد.

از دو سالگی به بعد کودکان می توانند روزی نیم لیتر شیر پاستوریزه مصرف کنند و این مقدار برایشان کافی می باشد.

نکته: شیر مادر معتاد و یا مادرانی که مبتلا به بیماری های خاصی هستند ممکن است باعث آسیب به کودک بشود. برای شیر دهی حتما از پزشک و یا مشاوره کودک راهنمایی دریافت نمایند.

 

تاثیرات مصرف شیر پاستوریزه بر رشد و سلامت کودک

مصرف شیر پاستوریزه برای کودک تاثیرات مثبتی بر رشد استخوان ها می گذارد و احتمال پوکی استخوان و ترمیم بافت های استخوانی در آینده را کاهش می دهد.

مصرف شیر باعث می شود روند رشد قد کودکان تسهیل شود. مواد مغذی لازم و املاح معدنی کافی را دریافت کنند و سلامت بیشتری داشته باشند.

نوشیدن شیر به ویژه شیر های طعم دار باعث می شود رغبت و علاقه کودک به نوشیدنی های گازدار غیرالکلی کاهش پیدا کند. در واقع می توان گفت از اضافه وزن و سایر ضرر های نوشیدنی های دیگر جلوگیری می کند. بهترین کار این است که از همان سنین پایین علاقه کودک به شیر و شیرهای طعم دار جلب شود و از عادت دادن کودک به نوشیدنی های گازدار پرهیز شود.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزندپروری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعمصرف شیر پاستوریزه برای کودکان

  • ۹۷/۰۷/۱۷
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی