هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

آیا غذاهای مفید برای ترک اعتیاد را می شناسید؟ معرفی برنامه تغذیه مناسب برای درمان اعتیاد کار آسانی نیست. بسیاری از معتادان مواد مخدر و الکل که مصرف را از دوران نوجوانی خود شروع کرده اند، عادات غذایی مناسبی نداشته اند. مصرف مواد به دو شکل به بدن آسیب می رساند: اول آنکه خودِ مواد برای بدن ضرر دارد و دوم این که مصرف مواد بر عادات غذایی فرد و اهمیت تغذیه اثر می گذارد و تغییراتی را در سبک زندگی او ایجاد می کند. ترک اعتیاد نیز بر سوخت و ساز بدن (متابولیسم)، عملکرد اندام ها و سلامت ذهن و روان فرد می تواند آسیب برساند. تغذیه مناسب و استفاده از مواد مغذی می تواند کمک نماید تا دوران سخت ترک آسان تر پشت سر گذاشته شود. مواد غذایی مناسب، انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرده و اجازه می دهند تا بدن مواد ضروری مورد نیاز برای حفظ ایمنی و سلامت خود را جذب کند و در مقابل بیماری و عفونت ها مقاوم شود. برای دریافت مشاوره تلفنی هنر زندگی کلیک کنید.


 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور مخدر، محرک و توهم زا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

اشتباهات رایج در مورد غذاهای مفید برای ترک اعتیاد

اولین باور اشتباهی که بین افراد رایج است این است که مصرف روزانه مولتی ویتامین ها می تواند تمام پایگاه های مورد نیاز تغذیه ای را پوشش دهد. البته که خوردن قرص های مکمل مفید است، اما اغلب افراد معتاد در ابتدای درمان تنها به استفاده از این قرص ها روی می آورند و دیگر به کیفیت مواد غذایی مصرفی توجهی ندارند. باید توجه داشت که حتی ویتامین های تکمیلی نمی تواند جایگزین آنتی اکسیدان موجود در مواد غذایی باشد.

دومین نکته اینکه مهم ترین منبع غذایی مفید زمان ترک اعتیاد، فیبر موجود در میوه ها، سبزیجات، دانه های لوبیا و آجیل می باشد. خوردن این دسته از مواد اهمیت فوق العاده ای در بهبود سیستم گوارش و دستیابی به تعادل میکرو ارگانیسم هایی دارد که در سرتاسر دستگاه گوارش زندگی می کنند. 
نرسیدن مواد مغذی به انداه ی کافی می تواند به بدن آسیب جدی بزند، به خصوص زمانی که رژیم غذایی نامناسب با مصرف مواد همراه شود. برای مثال الکل خود باعث کاهش شدید جذب ویتامین ب1 می شود که در این شرایط فرد را با خطر ابتلا به سندرم ورنیکه کورساکوف رو به رو می کند.

 

مواد غذایی مناسب برای ترک اعتیاد 

 مواد غذایی که می تواند روند بهبودی را تسریع کنند عبارتند از:

  1. پروتئین ها (گوشت قرمز، قارچ، اسفناج، ماست، تخم مرغ، سینه مرغ...)
  2. فیبر (سبزیجات، میوه ها (آب میوه ها شامل نمی شوند)، ذرت، نخود فرنگی...)
  3. امگا 3 (ماهی، میگو، روغن کتان، روغن گردو، تخم مرغ...)
  4. آنتی اکسیدان ها (فلفل، سیب زمینی شیرین، میوه های قرمز، گردو...)
  5. ویتامین ها (میوه ها، حبوبات...)
  6. مواد معدنی (شیر، سیب زمینی، خشکبار، ماهی، سبزیجات برگ سبز....)

بهتر است از این شش گروه مواد غذایی در رژیم غذایی دوران ترک اعتیاد استفاده شود و در صورت مصرف حداقل دو بار در رو نتایج مفیدتری حاصل می شود. 

 

چه مواد غذایی برای ترک اعتیاد مناسب نیست؟

بهتر است از خوراک هایی که در 6 طبقه فوق ذکر نشده است، استفاده نشود. برای مثال:

  1. نوشیدنی های شیرین (نوشابه های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های رژیمی)
  2. آب نبات (یا غذاهای های بسیار شیرین)
  3. غذاهای سرخ شده

در رژیم های غذایی تمرکز اصلی همیشه باید بر روی چیزی باشد که می خوریم، نه آنچه که نباید بخوریم. رژیم غذایی سالم را باید به عنوان یک جزء مفید و لازم در درمان اعتیاد و بازیابی سلامتی در نظر گرفت. برای اطلاع از روش های کاهش درد خماری کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور مخدر، محرک و توهم زا می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعغذاهای مفید برای ترک اعتیاد

  • ۹۷/۰۷/۱۸
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی