هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

قرص اورژانسی یکی از روش های پیشگیری از بارداری می باشد که در مواقع ضروری می توان از آن استفاده کرد و بهره برد. این روش پیشگیری محدودیت های خود را دارد و بهتر است برای پیشگیری از بارداری برنامه ریزی بیشتری داشته باشید.قرص اورژانسی نحوه مصرف خاص خود را دارد و همینطور عوارض مصرفش ممکن است برای فرد آسیب زا باشد. مشاوره جنسی می تواند شما را برای اتخاذ یک راهبرد مناسب جلوگیری راهنمایی نماید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

قرص اورژانسی (لوونورژسترول)

قرص موسوم به قرص اورژانسی یا قرص ((صبح روز بعد)) روشی برای پیشگیری از بارداری است که در مواقعی استفاده می شود که رابطه جنسی بدون حفاظت رخ داده باشد یا شک به عدم کارایی وسایل پیشگیری وجود داشته باشد. مثلا ممکن است در حین رابطه جنسی، کاندوم پاره شده باشد. این دارو برای چنین مواقعی ساخته شده است و کاربرد اورژانس دارد. یعنی یک روش معمول برای حافظت و پیشگیری از بارداری محسوب نمی شود.

قرص اورژانسی که نام اصلی آن لوونورژسترول می باشد، حاوی هورمون پروژسترون مصنوعی می باشد. این قرص با تغییر هورمون های بدن زن، مانع تخمک گذاری شده و به نوعی آن را به تعویق می اندازد و یا با تغییراتی که در رحم ایجاد می کند، مانع از لقاح، لانه گزینی وکاشت تخمک در رحم می شود.

بنابراین در صورتی که یک رابطه جنسی حفاظت نشده داشته اید و از روش های دیگر پیشگیری استفاده نکرده اید و در دوره باروری و تخمک گذاری هستید، با استفاده از این قرص می توانید از بارداری پیش گیری کنید.

نحوه مصرف قرص اورژانسی

قرص اورژانسی بسته به شرکت دارویی سازنده اش، در یک یا دو عدد به فرد متقاضی ارائه می شود. زمان مصرف آن از بلافاصله بعد از رابطه جنسی تا 72 ساعت می باشد. هرچه در زمان کمتری مصرف شود، احتمال بارداری کاهش پیدا می کند.  این قرص ها بیشترین میزان پیشگیری را در 24 ساعت اولیه نشان می دهند.

قرص های لوونورژسترول که در دوز 1.5 تولید می شوند، در یک دفعه مصرف می شوند ولی در مورد قرص های 0.75 می توان هر دو را یک جا یا با فاصله دوازده ساعتی مصرف نمود.

 

عوارض مصرف قرص اورژانسی

قرص اورژانسی همان طور که از نام آن بر می آید فقط برای مواقع حساس و بحرانی ساخته شده و به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای پیشگیری همیشگی نیست. بهتر است از روش های پیشگیری دیگری استفاده کنید و فقط در مواقع ضرورت و لزوم به آن روی آورید. تعداد دفعات مصرف آن هرچقدر کمتر باشد، بهتر است.

این قرص عوارض مختص به خود را دارد:

  • پس از مصرف ممکن است فرد دچار حالت تهوع شود. در صورتیکه در زمان کمی تهوع رخ داد باید با پزشک یا داروساز مشورت کنید تا در صورت لزوم مصرف آن را تکرار کنید.
  • مصرف قرص لوونورژسترول باعث ایجاد تغییراتی در چرخه زمانی قاعدگی شده، آن را به تعویق یا جلو می اندازد و حتی ممکن است در شدت سیکل بعدی قاعدگی موثر باشد.
  • حساسیت سینه، سرگیجه و درد عضلات شکم از دیگر عوارض جانبی مصرف می باشد.
  • لکه بینی تا قبل از شروع قاعدگی از دیگر عوارض شایع آن می باشد.
  • تشدید علائم سندرم ملال پیش از قاعدگی

این عوارض جانبی را همه افراد تجربه نمی کنند. برخی ممکن است جزئی و برخی هم شدید آن ها را متحمل شوند. در صورتی که قاعدگی شما بیش از یک هفته عقب افتاد، برای اطمینان بهتر است از تست های بارداری استفاده کنید.

 

موارد منع مصرف قرص اورژانسی

در صورت وجود هر گونه بیماری خاص مثل سرطان، تومور، خونریزی، سابقه کیست، یرقان و سایر بیماری ها، همچنین دردوران بارداری، نباید مصرف شود یا در مورد آن با پزشک مشورت گردد.

مصرف متعدد قرص اورژانسی دوره های قاعدگی شما را تغییر می دهد و ممکن است قاعدگی تان نامنظم شود و همچنین سطح هورمون های بدنتان را برهم می ریزد.

این قرص فقط یک بار کار می کند. یعنی برای مثال اگر شما دیشب یک رابطه ی حفاظت نشده داشته اید و بلافاصله قرص اورژانسی مصرف کرده اید و امروز دوباره این اتفاق بیفتد تضمینی نیست که از بارداری پیشگیری کند. برای اطلاع از روش های جلوگیری از بارداری بعد رابطه کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعقرص اورژانسی | پیشگیری فوری از بارداری

  • ۹۷/۰۷/۱۹
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی