هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

روسپی گری

روسپی گری پدیده ای شایع در تقریبا تمامی جوامع می باشد که تاریخچه ای بسیار طولانی دارد و در طول ادوار و جوامع مختلف به اشکال متفاوت وجود داشته است. نگرش های مختلفی به روسپی گری وجود دارد که هر کدام از آن ها از زاویه خاصی به عللش می پردازند و توجیهاتی در مورد گرایش زنان و مردان به آن را مطرح می کنند البته که روسپی گری مانند تمامی پدیده های انسانی دیگر، بسیار پیچیده و چند بعدی بوده و در بافت گسترده ای قابل بررسی می باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات و مسائل جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

روسپی گری

روسپی گری مشارکت در یک فعالیت جنسی در ازای به دست آوردن پول می باشد. کسی که خدمات جنسی ارائه می دهد و در برابر آن پول دریافت می کند، روسپی نامیده می شود.

روسپی گری انواع و شکل های مختلفی دارد که در کشورهای مختلف و حتی ایالت ها و شهر های مختلف قوانین متفاوتی برای آن وجود دارد. در برخی از کشورها روسپی گری تحت سازوکار قانونی صورت می گیرد و برخی از کشورها به شکل کلی آن را ممنوع و قدغن اعلام کرده اند. اما در هر صورت حتی در کشورهایی که غیر قانونی است، این پدیده همچنان حضور دارد.

شکل معمول روسپی گری یا کارگری جنسی، ارائه خدمات توسط یک زن به یک مرد مشتری می باشد. برخی از آن ها به شکل سازمان بندی شده در مراکز مشخصی خدمات خود را ارائه می دهند در حالیکه برخی دیگر در خیابان ها مشتریان خود را پیدا می کنند. با پیشرفت تکنولوژی و وجود شبکه های مجازی فرایند جذب مشتری از طریق صفحات مجازی صورت می گیرد.

 

نگرش های مختلف اجتماعی به روسپی گری

حدود 42میلیون روسپی در سراسر جهان وجود دارد. برخی جوامع و افراد عقیده دارند پدیده روسپی گری نوعی بهره برداری و سو استفاده از زنان و کودکان می باشد. در واقع این افراد عقیده دارند که روسپی گری کمک می کند در چرخه داد و ستدهای جنسی، گروه قربانیان جنسی تشکیل شود.

برخی منتقدگران روسپی گری، حامیان رویکرد سوئدی به پدیده روسپی گری هستند. این رویکرد عمل فروش جنسی را غیر قانونی نمی داند بلکه برعکس خریدن آن است که غیر قانونی می باشد. در واقع این مشتریان روسپی گری هستند که مجرم هستند نه خود روسپیان.

در بسیاری از کشور ها خرید و فروش غیر قانونی است و مورد برخورد قرار می گیرد و در بسیاری دیگر از جوامع این روسپیانهستند که بدنام بوده و مورد برخورد های قانونی قرار می گیرند نه مشتریان آن ها.

در بسیاری از جوامع هم روسپی گری قانونی بوده و حتی بر کارشان مالیات تعلق می گیرد. یعنی افراد در مراکزی تحت نظارت مشغول به فعالیت هستند.

 

علل گرایش زنان به روسپی گری

اینکه چرا زنان به این شغل رو می آورند می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، در اینجا ما آن ها را از دو منظر اجتماعی-اقتصادی و روانشناسی بررسی م یکنیم:

از منظر اجتماعی-اقتصادی

نگرش های مختلفی نسبت به علت شناسی روسپی گری زنان وجود دارد. از منظر جامعه شناسی شرایط سخت اجتماعی از قبیل فقر باعث گرایش زنان به این عمل می شود. در واقع در این نگاه علت اصلی فقر و شرایط اقتصادی است. نوعی مسئولیت زدایی در این نگاه حاکم می باشد؛ چرا که اگر زن مجبور نمی شد، تن به این کار نمی داد.

در چنین نگاهی مسئولیت روسپی گری بر عهده مسئولین و کسانی است که شرایط اقتصادی جامعه را تعیین می کنند و همین طور مردانی که به خاطر تمول مالی به این داستان دامن می زنند و متقاضی می شوند.

در یک تبیین، طبق یک قانون اقتصادی، تا زمانی که تقاضا نباشد عرضه هم وجود ندارد. این قانون اقتصادی ممکن است علت زیربنایی مجرم دانستن مردان مشتری و نه زنان روسپی در برخی از کشورها باشد. در واقع تا زمانی که مردان مشتری این حرفه هستند و بابت آن هر مقدار پولی می پردازند، زنان هم آن را عرضه می کنند. البته این کار می تواند نهایتا مضراتی برای زنان و سلامت جامعه داشته باشد. یعنی آن ها برای جذب مشتری خدمات خود را با قیمت پایین تر عرضه می کنند.

از منظر روانشناسی

از نگرش روانشناختی، افراد با ساختار شخصیت خاص گرایش به روسپی گری پیدا می کنند. یعنی درست است که شرایط اقتصادی و اجتماعی نامناسب فرد را در مضیقه قرار می دهد ولی هرکسی که در این تنگنای مالی قرار می گیرد، روی بهروسپی گری نمی آورد. فردی که در طول رشد، مراحل رشد روانی-جنسی خود را طبیعی طی کرده باشد، در شرایط بد اقتصادی هم روی به روسپی گری نمی آورد. در این نگاه مسئولیت از گردن جامعه برداشته می شود و فرد متهم می شود.

شاید بهترین نگرش به روسپی گری ترکیب نگاه های فوق باشد. یعنی افراد در طول جریان رشد و در زندگی خانوادگی خود ساختار شخصیت خاصی را پرورش می دهند که باعث می شود در این مورد آسیب پذیر شوند. نهایتا شرایط سخت اجتماعی-اقتصادی-فرهنگی فرد را به سمت این پدیده سوق می دهد.

البته نکته مهم این است که اگر افراد در شرایط مناسب پرورش پیدا کنند و از همان ابتدا جامعه به بهداشت و سلامت رواناعضای خود توجه نشان دهد و از طرف دیگر روی آوردن به روسپی گری را تسهیل نکند، از پرورش این امر جلوگیری به عمل می آید و میزان آن کم می شود.

 

علل گرایش مردان به زنان روسپی

همان طور که گفته شد روسپی گری نوعی انحراف جنسی قلمداد می شود و آسیب های شخصیتی خاص در طول رشد زمینه ساز آن می باشد. همین مسئله در مورد مشتریان مرد روسپی گری هم صادق می باشد. یعنی درست است که برخی علل فرد را به سمت زنان روسپی سوق می دهد ولی هر کسی که این دلایل را داشته باشد، حاضر به رابطه جنسی با روسپیان نمی شود.

مردان عموما ممکن است دلایل زیادی برای این کار بیان کنند: نداشتن رضایت زناشویی، ازدواج نکردن و فشار های جنسی، سخت بودن ازدواج و در دسترس نبودن شریک عاطفی، دوری از همسر، تنوع طلبی.

البته نکته ای که حائز اهمیت است این می باشد که هر فردی که به روسپیان مراجعه می کند لزوما دچار انحراف نیست. یعنی ممکن است فردی از روی اضطرار این کار را بکند و در حالت عادی رابطه جنسی با یک شریک ثابت را ترجیح بدهد ولی عموما افرادی که به روسپیان مراجعه می کنند چنین نیستند. یعنی چنین رابطه ای را به همان شکلی که هست دوست می دارند.

همان طور که گفته شد شرایط اجتماعی هم تسهیل گر مراجعه مردان به روسپیان می شوند؛ در دسترس بودن چنین زنانی، نبودن قوانین برخورد با چنین روابطی، بعضا قیمت کم برخی از آن ها، تمکن مالی مرد برای پرداخت هزینه ها، فشار جنسی به خاطر وجود برخی تابو های اجتماعی و ... .

 

تابو های فرهنگی و تفاوت های جنسیتی

اساسا در بیشتر فرهنگ ها و جوامع روسپی گری یک تابو محسوب می شود. اکثر افراد نسبت به آن بدبین هستند و آن را سرزنش می کنند. البته تفاوت های جنسیتی هم در این میان به چشم می خورد. مثلا زنی که روسپی است بدنام تر از مردی است که به روسپی مراجعه می کند. البته همانطور که گفته شد در برخی کشور ها این مسئله در حال تغییر است و مردان مجرم محسوب می شوند ولی به لحاظ فرهنگی خطاهای جنسی برای مردان قابل قبول تر است تا برای زنان.

 

تاثیرات روسپی گری در جامعه

اولین و واضح ترین مسئله ای که می توان در مورد آن صحبت کرد، بحث بیماری های مقاربتی است. زنان روسپی چندین مشتری در طی یک شبانه روز دارند و هرگونه بیماری مقاربتی را به سرعت می توانند منتقل کنند و در عین حال خود نیز در معرض عفونت ها و بیماری های دستگاه تناسلی و تولید مثل مثل هرپس، سوزاک، سفلیس و ایدز می باشند.

گذشته از انتقال بیماری ها در جامعه، این امر می تواند باعث آسیب دیدن بنیان خانواده بشود. مردانی که به روسپیان مراجعه می کنند در حالیکه خود شریک عاطفی یا همسر دارند، آسیب های جبران ناپذیری به شریک خود می زنند و در واقع مرتکب خیانت می شوند که خود می تواند بحثی جداگانه باشد.

از طرف دیگر کیفیت رابطه جنسی با روسپیان ممکن است بر انتظارات مرد از خودش در حین رابطه جنسی و همین طور از همسرش تاثیر بگذارد و سرخوردگی ها و ناکامی هایی را به وجود بیاورد. بسیاری مردان در مواجهه های جنسی با روسپیاناختلالات کژکاری جنسی نشان می دهند یا بر روی خودپنداره شان تاثیرات مخربی می گذارد. مشاوره جنسی می تواند افراد برای حل بهتر تعارضات و اختلالات جنسی یاری برساند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات و مسائل جنسی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی

 


منبعروسپی گری

  • ۹۷/۰۷/۲۱
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی