هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...


آسپرگر چه نوع بیماری است؟ آسپرگر چه نشانه هایی دارد؟ ممکن است شما هم با افرادی مواجه شده باشید که زود کلافه می شوند، توانایی کمی در برقراری ارتباط اجتماعی دارند، از آدم ها فرار می کنند و حضور دیگران بیش از هر چیز آن ها را آزار می دهد، به شکل وسواسی به یک موضوع خاص بیش از اندازه اهمیت می دهند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا این افراد اینگونه رفتار می کنند؟ حتی ممکن است این علائم را در نزدیکانتان ببینید و به همین دلیل علت یابی و به دنبال آن یافتن راه حل مناسب برای درمان مهمتر می شود. در این شرایط امکان تشخیص اختلال آسپرگر وجود دارد. تشخیص نهایی تویط متخصص صورت می گیرد. با مطالعه این مقاله درباره آسپرگر، علل و درمان ایم بیماری اطلاعات کسب کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت اختلال آسپرگر و شیوه های کنترل و بهبود آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265تماس بگیرید.

 


آسپرگر چیست؟

آسپرگر جزء اختلالات عصبی رشدی است که پیش تر به عنوان یک اختلال مجزا طبقه بندی می شد. امروزه آسپرگر در طبقهاختلالات طیف اوتیسم قرار می گیرد. در ارتباط با این افراد متوجه می شوید که هوش آن ها به اندازه دیگر افراد جامعه است. اما مشکلات آن ها در زمینه مهارت های اجتماعی مشهود می باشد. این اختلال باعث عملکرد متفاوت مغز شده و به دنبال آن، اختلال در مهارت های ارتباطی و حرکتی به وجود می آید. اگر در جهت بهبود آن تلاشی صورت نگیرد فرد مبتلا در بزرگسالی دچار بحران های شدیدی خواهد شد. هر چند بزرگسالان مبتلا به این اختلال نیز می توانند در جهت بهبود وضعیت خود اقدام کنند.

 

علائم سندروم آسپرگر

در ابتدا باید بدانیم که نمودهای بیرونی سندرم آسپرگر در افراد مختلف متفاوت است. راه و روشی که هر فرد برای درک دنیای اطراف و حل مشکلاتش در پیش می گیرد، باعث این تفاوت می شود. به علاوه علائم سندروم آسپرگر در کودکان و بزرگسالان فرق دارد. برای اطلاع از راه های شناسایی اوتیسم و اختلالات طیف اوتیسم کلیک کنید.

1. علائم آسپرگر در کودکان

کودکان مبتلا به آسپرگر مدام جیغ می کشند. ممکن است اطرافیان خود را بزنند و به آن ها آسیب جدی وارد کنند و در آن لحظات نسبت به احساسات اطرافیانشان کاملا بی توجه باشند.
این کودکان سر مسائل بسیار پیش پا افتاده مدام جر و بحث می کنند. وقتی به یک موضوع علاقه مند می شوند آنقدر سرگرمش می شوند که به طور کلی ارتباطشان با دنیای بیرون قطع می شود در این حالت اگر صدایشان کنید پاسخی دریافت نخواهید کرد. به دلیل این ویژگی ها این کودکان به ندرت می توانند دوستی برای خود دست و پا کنند.

2.علائم آسپرگر در بزرگسالان

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد درصدی از کودکان دارای آسپرگر با افزایش سن کمی بهبود می یابند. اما این به نوعی ریسک محسوب می شود و نمی توانیم علائم را نادیده بگیریم. بنابراین اگر این علائم در سنین کم تشخیص داده نشوند و درجهت کنترل و بهبود آن ها تلاشی صورت نگیرد، متاسفانه این اختلال در تمام عمر همنشین فرد باقی می ماند و او را آزار می دهد.

بزرگسالان دارای آسپرگر علاقمند به پیروی از هنجارهای اجتماعی نیستند، دایره دوستانشان بسیار کوچک است و ترجیح آن ها به انزواطلبی است. ضمن اینکه فاقد مهارت های اجتماعی لازم جهت ارتباط نیز هستند. این افراد تا پایان عمر معمولا تنها زندگی می کنند و به مرور دچار کم توانی حرکتی می شوند. اختلال حرکتی در انجام امور ساده مانند راه رفتن یا دویدن مشخص نیست، اما در حرکات کمی پیچیده تر مثل؛ دوچرخه سواری یا توپ بازی خودش را نشان می دهد. این افراد ممکن است به همین دلیل از طرف اجتماع به لحاظ فیزیکی آسیب فراوانی ببینند. مبتلایان به آسپرگر در برابر استرس حساسیت بیش از اندازه دارند. طول عمرشان کوتاه است و در شرایط سخت بیش از حد افسرده و خشمگین می شوند.

 

علل سندرم آسپرگر

در مورد علل ایجاد این اختلال هنوز هیچ قطعیتی وجود ندارد. محققان بعد از انجام آزمایش های مختلف احتمال داده اند که اگر به مغز نوزاد ضمن تولد آسیب وارد شود، نوزاد مبتلا به اختلال آسپرگر خواهد شد.  آسپرگر می تواند ناشی از دشواری های شرایط زایمان نیز باشد. با مشخص نشدن علت اصلی اختلال آسپرگر هنوز هیچ راه حل خاصی جهت پیشگیری از این اختلال یافت نشده است.

 

ویژگی های مثبت آسپرگرها

گاهی این اختلال برای این افراد یک مزیت به حساب می آید. به عنوان مثال این افراد توانایی بالایی در حل مسائل ریاضی دارند، استعداد فوق العاده آنان در رشته های کامپیوتری و برنامه نویسی به اثبات رسیده است. در مسائل هنری نیز شدیدا خلاق هستند. حافظه شان بسیار عالی است و قادرند بسیاری از جزئیات گذشته را به خاطر آورند. چون قابلیت تمرکز عمیق و طولانی مدت بر یک موضوع را دارند و به شکل خستگی ناپذیری به آن بپردازند، بنابراین درصد موفقیتشان در یک مهارت خاص بسیار بالا می رود.

 

افراد سرشناس مبتلا به آسپرگر

افراد مستعد و خلاقی را در زمینه های مختلف می توان نام برد که آسپرگر بوده و هستند. به عنوان مثال در زمینه ادبی " دنیل تامت " ، در زمینه ورزشی " کریس بکهام" ، در زمینه موسیقی " گری نیومن " و در زمینه سینما "آنتونی هابکینز".

 

وظیفه اطرافیان مبتلایان به آسپرگر

در وهله اول پذیرش این افراد به همان گونه ای که خلق شده اند می تواند تا حد بسیار زیادی باعث احساس امنیت و آرامش آنان شود. اگر بیمار و اطرافیانش متوجه اختلال او هستند و در جهت درمانش کوشش می کنند شما نیز در همین راستا با آنان پیش بروید. اما اگر تشخیص دادید که بیمار و اطرافیانش متوجه اختلال او نیستند با احترام و احتیاط آنان را به یک متخصص ارجاع دهید.

فرد مبتلا به این اختلال در گذر زمان با نقاط قوت و ضعف خود بیشتر و عمیق تر آشنا می شود و تحت تاثیر آموزش صحیح و کسب تجربه می تواند بهبود یابد. آموزش می تواند از زمان طفولیت توسط والدین شروع شود و تا محیط های اجتماعی دیگر نیز ادامه یابد. ضمن اینکه مداخلات دارویی نیز می تواند موثر باشد. در هر صورت روند بهبود زیر نظر یک متخصص امن ترین روش است. والدین کودکان آسپرگر مانند والدین کودکان اوتیسم باید از نحوه برخورد صحیح با این کودکان آشنا باشند. از آنجا که آسپرگر در طیف اوتیسم قرار می گیرد می توانید با خواندن مقاله نحوه صحیح رفتار والدین با کودکان اوتیسم اطلاع کسب کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شناخت اختلال آسپرگر و شیوه های کنترل و بهبود آن می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع: آسپرگر | نشانه ها، علل و درمان آسپرگر

  • ۹۷/۰۸/۱۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی