هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...


مردان مناسب برای ازدواج چه ویژگی هایی دارند؟ ازدواج، یکی از مهم ترین تصمیم ها و دغدغه های جوانان است. هر دختری ممکن است به این فکر کند که مرد رویاهای من کیست و باید چگونه باشد. قدم اول در تشخیص مرد مناسب برای ازدواج، شناخت خود و معیارهای خود است. بعد باید فکر کنیم که چه زمانی آماده ازدواج هستیم و شخص مورد نظر ما چه شرایطی دارد و چطور می توانیم ازدواج موفق داشته باشیم. در این مطلب به درباره ویژگی های مرد مناسب و شرایط لازم برای ازدواج صحبت خواهیم کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خود شناسی، اصلاح رفتار و ازدواج مناسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

ویژگی های مهمی که مردان قبل از ازدواج باید داشته باشند

مردانی که قصد ازدواج دارند، لازم است ویژگی ها و توانایی های اساسی مربوط به تشکیل خانواده را در خود ایجاد کرده و یا برای بهبود آنها تلاش کند. برخی از ویژگی های مردان مناسب برای ازدواج به شرح زیر است:

قصد جدی برای ازدواج:

مردانی که قصد ازدواج دارند باید در رفتار خود این را بروز دهند. رفتار و پیشنهاد های مردی که قصد ازدواج دارد باید بالغانه، آگاهانه و بدون تکانش های هیجانی باشد. پیشنهاد به رابطه جنسی قبل از ازدواج، یکی از نشانه های عدم قصد جدی مردان برای ازدواج است.

تفاهم در ملاک های اساسی:

مرد و زن باید در برخی از اصلی ترین ملاک ها تفاهم و شباهت داشته باشند. میزان تحصیلات، سطح اقتصادی و فرهنگی خانواده ها، جهان بینی، علایق و اعتقادات دینی برخی از عواملی است که نیازمند داشتن حدی از تفاهم و شباهت است.

عدم تفاهم در میزان تحصیلات، باعث تفاوت در خزانه لغات زوجین شده و ممکن است به درک متقابل از همدیگر لطمه بزند.

تفاوت محسوس خانواده ها به عنوان فضایی که فرد قبل از ازدواج در آن زندگی کرده و بزرگ شده نیز می تواند باعث بروز تفاوت های بنیادی در سبک رفتاری و زندگی افراد شود.

جهان بینی به معنای طرز نگاه افراد به زندگی و مسیر آن است. تفاوت در این مسئله، توانایی همدلی و سازگاری زن و شوهر را کاهش می دهد.

درک نکردن علایق همدیگر، باعث ایجاد اختلاف و در برخی موارد تحقیر و تمسخر توسط همسر می شود. علایق مشترک یکی از ستون های روابط زناشویی است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

مهمترین مسئله ای که تفاوت باورهای مذهبی بر آن تاثیر می گذارد، تربیت فرزند است. تفاوت اعتقادات والدین و توصیه های آنها به کودک، او را در موقعیت متعارضی قرار می دهد که گاهی مناسب ظرفیت ذهنی کودک نیست.

ثبات شخصیتی و هیجانی:

یکی از مهمترین شرایطی که مردان قبل از ازدواج باید به آن رسیده باشند، ثبات هیجانی و شخصیتی است. مرد باید به هویت خود دست پیدا کرده باشد. هویتی که شکل گیری آن از دوران نوجوانی شروع شده و به مرور زمان بر اساس تجربیات اجتماعی و فردی به شکل ثابتی می رسد. مرد باید خودش و تمایلاتش را بشناسد و خود را بپذیرد، آمادگی تغییر و اصلاح رفتار نادرست خود را داشته باشد و نسبت به شرایط مختلف توانایی سازگاری بالایی داشته باشد. مرد باید متعهد ومسئولیت پذیر باشد. مرد بالغ باید مسئولیت حرف ها و رفتار، حتی اشتباهات خود را بپذیرد و برای ترمیم آسیب های ناشی از آن مصمم باشد.

مرد بالغ باید توانایی مدیریت و رهبری داشته باشد. بتواند همزمان برای چند مسئله برنامه ریزی داشته باشد و راه های حل مسئله را آموخته باشد. توانایی مدیریت مالی در عین دست و دل بازی، باید در مردان آموخته شود.

هدفمندی:

مردان مناسب برای ازدواج برای آینده خودشان و خانواده شان هدف دارند. لازم است برنامه های بلند مدت، مخصوصا در مورد پیشرفت های شغلی و تحصیلی خود و همسرشان مشخص شده باشد.

شرایط مالی و اقتصادی:

یکی از اصلی ترین شرایطی که والدین دختر برای خواستگار فرزندشان می گذارند، قدرت مالی مرد است. خانه، خودرو، پس انداز کافی و شغل مناسب و ثابت اصلی ترین این شرایط است. باید این نکته را در نظر گرفت که در شرایط فعلی جامعه، رسیدن به این حد از استقلال مالی آن هم برای مردانی که از طرف خانواده خود، حمایت مالی سنگینی دریافت نمی کنند، تا سنین بالا تقریبا غیر ممکن است. اگر مردی از خانواده متوسطی باشد، نیاز است که خانواده دختر انعطاف بیشتری در این زمینه داشته باشند و با حمایت دو خانواده، شروع زندگی سختی نداشته باشند.

بلوغ عاطفی:

مردان مناسب برای ازدواج خود به بلوغ عاطفی دست یافته و از جنس زن اطلاعات کافی دارند. می توانند نیاز های جسمی و روحی زنان را برطرف کنند. طبیعت هر انسانی به خصوص جنس زن، نیازمند دریافت توجه و محبت از جانب شریک عاطفی خود است. مرد باید بتواند به راحتی این کار را انجام دهد. مرد باید عاشقانه رفتار کردن را، به خصوص هنگام رابطه جنسی بلد باشد. یکی از دلایل عمده جدایی ها، نا آگاهی زوجین از نحوه رابطه عاطفی و جنسی با همسرشان است که می تواند زمینه ساز مشکلات زیادی در زندگی بشود.

شرایط خانوادگی:

این که مرد تحت چه شرایط و توسط چه کسانی تربیت شده بسیار مهم است. مردی که در یک خانواده سالم با روابط صمیمانه رشد کرده است، بسیار بیشتر از مردانی که این شرایط را نداشتند، آمادگی ازدواج دارد. البته این نکته حائز اهمیت است که مردانی ممکن است در یک خانواده با سطح فرهنگی و اقتصادی پایین باشند اما تحت تاثیر کامل شرایط خانوادگی قرار نگرفته باشند.

بر خلاف تصور عموم، وابستگی مرد به خانواده بسیار ویژگی مثبتی برای مردان است. مردی که به والدین و خانواده خود اهمیت بدهد و با آنها ارتباط عاطفی و صمیمانه ای داشته باشد، به احتمال زیاد برای خانواده جدید خود نیز همین رفتار را خواهد داشت. البته باید توجه داشته باشیم که وابستگی بیش از حد به خانواده و تاثیر پذیری از حرف های آن ها نشانه خوبی نیست. مرد باید جدای از احترام به خانواده خود، توانایی تصمیم گیری مستقل از آن ها را داشته باشد.

اطلاع دیگران از قصد ازدواج و مخفیانه نبودن:

مردان مناسب برای ازدواج قصد خود را از رابطه به همه اعلام می کند و از بیان این مسئله ترسی ندارد. معمولا کسانی که قصد ازدواج خود را مخفی نگه می دارند، یا قصد ازدواج ندارند یا به خود باوری در این زمینه نرسیده اند.

فرزند آوری و تربیت فرزند:

نکته ای که باید قبل از ازدواج به آن توجه ویژه کرد مسائل مربوط به فرزند آوری و تربیت فرزند است. مردی که قصد ازدواج دارد باید توانایی برخورد مناسب و صبورانه با کودکان را داشته باشد. فرزندان میراث هر خانواده ای هستند. مردی که برای تربیت درست فرزند، درک کافی و برنامه مشخصی نداشته باشد آمادگی کامل برای ازدواج ندارد.

پذیرش علایق شخصی خود و همسر:

مردی که علایق شخصی خودش را بداند و برای رسیدن به آنها تلاش کند، قابل اعتماد تر از مردی است که خودش و علایقش را دوست ندارد و به آنها اهمیت نمی دهد. مردان مناسب برای ازدواج به معنای برابری زن و مرد رسیده اند، آن ها به همسرشان برای انتخاب مسیر زندگی شغلی، تحصیلی، هنری و حرفه ای بها می دهند. مردانی که در حرف هایشان نشانه هایی از محدود کردن های غیر منطقی و عدم علاقه به پیشرفت همسرش وجود دارند، مردان مناسبی برای ازدواج نیستند. پذیرش علاقه در بهبود صمیمیت زوجین نقش اساسی دارد.

ویژگی های اخلاقی:

مهم ترین ویژگی مردان مناسب برای ازدواج، داشتن سطح معقولی از اخلاق است. اخلاق مفهوم بسیار گسترده و تقریبا مبهمی است و از نظر دیدگاه ها و فرهنگ های مختلف متفاوت است. صداقت عامل بسیار مهمی در سلامت ازدواج است. مردی که با خودش و شریک زندگی اش رو راست نباشد، به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

منفعت طلبی یکی از ویژگی های اخلاقی ناپسند است که شاید در نگاه اول، برای پیشرفت اقتصادی زندگی تا حدی لازم باشد، اما مردی که منفعت طلب است و به نفع اجتماعی اهمیت نمی دهد، با تربیت فرزندان ناسالم، باعث ادامه یافتن چرخه معیوب آسیب های اجتماعی و اقتصادی می شود.

از خود گذشتگی و فداکاری، وقت شناسی، وفاداری، توانایی همدلی، نظم، ادب در کلام و رفتار، توجه به سلامت جسمی و روحی، اعتماد، صبر، توانایی کنترل خشم، پشتکار و اراده، خیرخواهی و نیکوکاری، احترام به دیگران و روحیه همکاری برخی از ویژگی های اخلاقی عمده ایست که مردان قبل از ازدواج باید آن ها را در خود به میزان معقولی ارتقا دهند.

 

نتیجه گیری

البته نداشتن همه ویژگی های ذکر شده به معنی مناسب نبودن مرد برای ازدواج نیست. اما داشتن حد متوسطی از این ویژگی ها یا عزم جدی برای تقویت آنها در خود، مرد را برای مهم ترین انتخاب زندگی آماده می کند. البته اکثر این ویژگی ها بین زن و مرد مشترک است و زنان نیز باید برای گام برداشتن در مسیر ازدواجی سالم، خود را شناخته و در جهت اصلاح رفتار نادرست و ناتوانی های خود تلاش کند. مردان با خواندن مقاله زنان مناسب برای ازدواج و یا مشاوره همسر گزینی می توانند انتخاب بهتری در انتخاب همسر داشته باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه خود شناسی، اصلاح رفتار و ازدواج مناسب می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

  

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع: چه مردانی برای ازدواج مناسب هستند؟

  • ۹۷/۰۸/۱۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی