هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...


وازکتومی یک روش دائمی پیشگیری از بارداری است که بر روی مردان انجام می شود. باروری مردان بعد از این عمل با احتمال 99 درصد از بین می رود. اگر عمل به درستی انجام شود فرد دیگر قادر به فرزند دار شدن نخواهد بود. بعد از عمل نیازی به استفاه از روش های پیشگیری از بارداری نیست. اما از آنجا که احتمال بازگشت توانایی باروری بسیار کم است، برای انجام وازکتومی بهتر است بیشتر درباره آن فکر کنید. زنان و مردان به دنبال روش های پیشگیری از بارداری باید از معایب و مزایای هر کدام از آن ها آگاه باشند. وازکتومی یک روش محبوب می باشد که مزایای آن از معایبش بسیار بیشتر است و اگر با دقت انتخاب شود، بسیار گزینه مناسبی است. با دربافت مشاوره جنسی از دیگر روش های پیشگیری اطلاع کسب کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی و زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

وازکتومی

وازکتومی یک عمل جراحی است که بر مردان جهت جلوگیری از باروری انجام می شود. این جراحی یک نوع روش پیشگیری دائم و همیشگی است. در این عمل مجرای ترشحی بیضه بریده، گره زده شده یا به نحوی بسته می شود. بنابراین در حین دخول و انزال، اسپرم ها نمی توانند وارد مجاری پیشابراهی شوند. در نتیجه بارور شدن تخمک های زن اتفاق نمی افتد.

وازکتومی عموما یک جراحی سرپایی است که در مطب یا کلینیک پزشکان انجام می شود و نیازی به بستری وجود ندارد. فرایند این جراحی پیچیده نبوده و یک برش کوچک ایجاد می شود. حداکثر زمان مورد نیاز برای جراحی، 30 دقیقه می باشد.

بعد از عمل جراحی برگشت توانایی باروری به راحتی میسر نیست. مشاوره کامل قبل از فرایند جراحی ضروری است. این روش پیشگیری به مردان جوان بدون فرزند توصیه نمی شود.

 

عوارض و معایب وازکتومی

همانطور که گفته شد، وازکتومی به شکل دائم باروری جنسی را از بین می برد و در عین حال عوارض خاصی ندارد. برخی عوارض خاص مثل خون ریزی محل یا عفونت ممکن است رخ دهد.

برخی افراد از ناتوانی جنسی بعد از این عمل شکایت می کنند. در واقع ناتوانی جنسی از عوارض این جراحی نیست. از نظر زیستی توانایی جنسی ربطی به مسدود کردن مجاری اسپرم ندارد ولی برخی از مردان بعد از انجام این جراحی دچار ناتوانی جنسی می شوند. علت این امر تاثیرات روحی آن و معطوف کردن توجه مضاعف به اندام جنسی شان می باشد.

عمل وازکتومی با این که از میزان موفقیت بسیار بالایی برخوردار است و قاطعانه می تواند از بارداری پیشگیری نماید ولی در مورد پیشگیری از بیماری های عفونتی و جنسی نقشی ندارد.

ممکن است فرد و یا همسرش بعد از مدتی درباره فرزند دار شدن تصمیمشان تغییر کند. در صورتی که مرد نتواند این خواسته را اجابت کند، به دنبالش مشکلاتی چون، عدم رضایت زناشویی، سردی عاطفی و کمبود میل جنسی درمردان و زنان ممکن است ایجاد شود.

 

محاسن وازکتومی

وازکتومی یک روش مطمئن و ایمن برای پیشگیری از بارداری است. میزان موفقیت آن را بیشتر از 99 درصد تخمین زده اند. سرپایی انجام شدن آن، نداشتن عوارض جانبی مشخص و خاص و کوتاهی دوره نقاهت همگی باعث محبوبیت این روش می شوند.

عمل وازکتومی بسیار ساده بوده و فرد بلافاصله پس از جراحی به زندگی عادی خود برگشته، درد چندانی را تحمل نمی کند و روی رابطه جنسی و فعالیت جنسی فرد تاثیر خاصی نمی گذارد. علاوه بر تمامی موارد گفته شده از نظر هزینه هم این عمل جراحی مقرون به صرفه می باشد.

وازکتومی در حجم مایع منی تغییری ایجاد نمی کند و فقط تعداد اسپرم در مایع منی صفر می شود. اسپرم تقریبا 1 درصد از مایع منی را تشکیل می دهد، بنابراین نبودن آن، مایع منی را تغییر نمی دهد.

 

روش جراحی وازکتومی

وازکتومی از طریق ایجاد یک برش کوچک روی پوست بیضه انجام می شود. با باز کردن آن، مجاری مورد نظر برش داده شده و دو طرف آن با نخ مسدود می شوند. البته در روش های دیگری هم برش انجام نمی شود و فقط یک سوراخ کوچک ایجاد می شود.

 

آیا امکان باروری مجدد بعد از وازکتومی وجود دارد؟

همان طور که گفته شد این جراحی به افراد جوان که فرزند ندارند، توصیه نمی شود. از طرف دیگر اگر احتمال این باشد که فرد در آینده فرزند دیگری بخواهد، انجام این عمل معقولانه به نظر نمی رسد.

از آن جایی که پس از جراحی احتمال تخریب بافت ها و لوله های اسپرم ساز وجود دارد، در طول زمان ممکن است باروری به طور کلی از بین برود و در نتیجه برای بازگرداندن آن نتوان کاری کرد. در واقع احتمال بازگشت باروری بعد از وازکتومی کم می باشد.

بازگرداندن وازکتومی نیاز به عمل جراحی سخت و پر هزینه ای دارد. هر چه از زمان وازکتومی بیشتر گذشته باشد، احتمال بازگشت باروری کمتر می شود. بنابراین برای اتخاذ یک چنین تصمیمی بهتر است با دریافت مشاوره خانواده جوانب مختلف آن را بررسی کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی و زناشویی می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع:  وازکتومی | معایب و مزایای وازکتومی

  • ۹۷/۰۸/۱۵
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی