هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

دوست پسر خسیس چه ویژگی هایی دارد؟ خساست چه تاثیری بر روابط دختر و پسر دارد؟ لازم است اشاره کنیم که مدیریت مالی با خسیس بودن تفاوت دارد و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. چون با توجه به شرایط اقتصادی امروزی افراد سعی می کنند از هزینه های زندگی تا جای ممکن کم کنند. خسیس به کسی گفته می شود که پول دارد ولی نمی خواهد خرج کند آن هم زمانی که خودش یا اطرافیانش به چیزی نیاز دارند. در واقع یک رفتار بیمار گونه محسوب می شود که معمولا با سخت گیری بیش از اندازه و آزار دهنده در هزینه نکردن همراه است. در این مقاله سعی داریم شما را با معایب دوست بودن با یک پسر خسیس آشنا کنیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست پسر خسیس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

آیا در ابراز محبت نیز خسیس است؟

فرد خسیس اگر دارای اختلال وسواس هم باشد معمولا ادم خشک و انعطاف ناپذیری است. گاهی ناتوانی در برقراری ارتباط عاطفی دردوست پسر خسیس دیده می شود در واقع در ابراز احساسات هم خساست می کنند. این افراد حتی نمی‌توانند از ساده‌ترین کلمات محبت‌آمیز برای بیان احساسات خود استفاده کنند و اگر هم از این کلمات استفاده کنند، احساس راحتی و آرامش نمی کنند و همیشه حالتی از گرفتگی و ناراحتی در رفتار آن ها مشاهده می‌شود.

 

آیا فقط برای شما خسیس است؟

برخی افراد به‌ نوعی منفعت‌طلب هستند و برای دیگران خرج نمی‌کنند. چنین افرادی نوع خاصی از سبک خرج کردن و مدیریت مالی را دارند که طبق اولویت‌ها یعنی فقط برای افراد نزدیک خود خرج می کند. پس اگر فقط برای شما خسیس است احتمالا به این معنی است که اهمیت چندانی برای او ندارید.

 

عوامل موثر در خسیس بودن پسران

برخی از عواملی که باعث می شود فرد رفتاری خسیس داشته باشد عبارتند از:

  • زمینه مالی ضعیف از کودکی و ترس از کم‌پولی
  • کار سخت و تلاش زیاد برای به دست آوردن پول
  • سبک تربیتی والدین و مدیریت اقتصادی از سنین پایین
  • وجود برخی از تیپ‌های شخصیت وسواسی

 

دوست پسر خسیس در رابطه

دوست پسر خسیس رفتارهایی را نشان خواهد داد که به تدریج باعث ایجاد آزردگی در شما می شود که به شدت بر رابطه تاثیر منفی می گذارد و به احتمال زیاد به جدایی دختر و پسر از هم منجر می شود. مگر این که دوست دختر او هم خسیس باشد تا شاید از بودن در کنار یکدیگر لذت ببرند. این شرایط وقتی شدت می گیرد که دوستان شما با پسرانی رابطه داشته باشند که بسیار دست دلباز بوده و شما خود را با آن ها مقایسه کنید. در ادامه برخی از این مشکلات را که ممکن است در ارتباط با دوست پسر خسیس خود با آن رو به رو شوید بررسی می کنیم:

عدم تمایل به خرید هدیه

به نظر یک پسر خسیس، خرید هر چیزی غیر ضروری است و بهتر است به جای خرج کردن پول در بانک پس‌انداز شود پس خرید هدیه دور ریختن پول به حساب می‌آید. در مواقع اجبار هم پرداخت نقدی، بهتر از هر هدیه‌ای است البته ممکن است از شما هم بخواهد تا به جای خرج کردن‌، آن پول را پس‌انداز کنید. در صورتی که هدیه تاثیر عاطفی بیش تری می تواند داشته باشد و به صورت یک یادگاری برای فرد باقی می ماند. همچنین پسر خسیس ممکن است هدیه هایی که قبلا از افراد دیگر گرفته است، به شما هدیه دهد.

ایجاد فاصله در رابطه

دوست پسر خسیس برای هر برنامه ریزی به مسائل مادی نگاه می کند. هیچ تمایلی برای رفتن به کافی شاپ یا رستوران ندارد و اگر برای رفتن به رستوران راضی شود احتمالا برای حساب کردن پیش قدم نمی شود و دختر به ناچار پول را پرداخت می کند که می تواند به ایجاد فاصله عمیق در روابط بین آن ها و جدایی منجر شود.

کاهش روابط اجتماعی

یکی از معایب خسیس بودن پرهیز از رفتن به مهمانی و به دنبال آن انزوا می باشد که می تواند با افسردگی نیز همراه شود. اگر دختر، فردی اجتماعی باشد و خواهان برقراری ارتباط با دیگران باشد مسلما جذابیت پسر به تدریج برای او کمرنگ خواهد شد. این افراد دوستان محدودی دارند پس اگر خواهان روابط گسترده هستید کیس مناسبی برای شما نیست.

عدم لذت بردن

در کل فرد خسیس کمتر از زندگی خود لذت می برد. نگرانی دائم پسر در مورد مخارج و هزینه ها باعث می شود که فردی بهانه جو و ایراد گیر شود که تاثیر منفی در طرفین ایجاد خواهد کرد در نتیجه هر دو از رابطه لذت نمی برند. دوست پسر خسیس هر مسئله ای را با دید مالی می سنجد چنین پسری به احتمال زیاد به تیپ و قیافه خودش هم نمی رسد و لباس هایش را تا زمانی که قابل استفاده باشند عوض نمی کند که بعد از مدتی باعث ایجاد عصبانیت و نارضایتی دختر می شود.

عدم همراهی برای خرید

احتمالا دوست پسر خسیس برای خرید با شما بیرون نمی آید و اگر هم بیاید مدت طولانی برای پایین آوردن قیمت تلاش می کند حتی ممکن است شما را از خرید منصرف کند چون از نظر او هر خریدی، غیر ضروری است. پس دفعات بعدی ترجیح می دهید به تنهایی برای خرید بروید.

پول، نخستین اولویت

دوست پسر خسیس، هر چیزی را با مسائل مالی می سنجد. پول و درآمد مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در زندگی اوست. به عنوان مثال معیار محبت دوست دختر خود را متناسب با مبلغ، کیفیت یا نوع هدیه ای که خریده است برآورد می کند نه زیبایی عمل او. به تدریج احساس می کنید او اصلا علاقه ای به شما ندارد و فقط پول برایش مهم است.

حمایت کننده نیست

دوست پسر خسیس نمی تواند مراقبت و توجهی که می خواهید به شما بدهد. زمانی که ناراحت هستید نمی تواند سرگرمی یا تفریحی که به پول نیاز داشته باشد برای شما فراهم کند. از این که تقاضای مالی از او نداشته باشید خوشحال می شود شاید متوجه شوید که همیشه فراموش می کند کیف پولش را بیاورد. حتی ممکن است از وسایل سرمایی و گرمایی متناسب با فصل در ماشین خود استفاده نکند. اگر بخواهید به صورت شراکتی کاری را آغاز کنید یا چیزی بخرید قبول نمی کند و حتی ممکن است مجبور شوید برنامه هایتان را کنسل کنید.

 

دوست پسر خسیس هیچ گاه درمان نمی شود

در نظر داشته باشید که خسیس بودن، یک مشکل روان شناختی است و ریشه در ناامنی درونی دوست پسر شما دارد. برای او پول ملاک شأن و منزلت است. بنابراین کسی که دچار این مشکل روان شناختی است پول خرج کردن برایش به معنای از دست رفتن احترام و ارزشمندی است در نتیجه چنین فردی به راحتی امنیت و هویت خود را کنار نمی گذارد و ملاک ارزشمندی خود یعنی پولش را خرج نمی کند. هر چقدر در این زمینه تلاش کنید فقط به دعوا و ایجاد فاصله بیشتر در رابطه شما منجر خواهد شد.

اگر رابطه عاطفی خوبی با دوست پسر خود دارید و در دیگر امور مهم با یکدیگر تفاهم دارید، و شما به عنوان دوست دختر او می توانید این حقیقت را که او از یک ضعف شخصیتی رنج می برد را بپذیرید، شاید بتوانید رفتارهای او را تحمل کنید. ولی در نظر داشته باشید که هیچ گاه احساس امنیت نسبت به آینده رابطه خود نخواهید داشت.

 

توصیه نهایی

ابتدا بررسی کنید آیا دوست پسر شما واقعا خسیس است یا هزینه نکردن او به دلیل برخی شرایط فعلی مانند ورشکستگی، اخراج از کار، شرایط خانوادگی و ... می باشد. با او در زمینه مالی صحبت کنید و انتظارات مالی خود را بیان کنید مثلا این که می خواهید چند وقت یک بار به رستوران یا سینما بروید. سعی کنید بین خواسته خود و او تعادل ایجاد کنید به راه حل ها فکر کنید و به یک توافق مالی با او برسید. اگر به فکر ازدواج هستید، ویژگی های یک پسر خوب برای ازدواج را برای خود مشخص کنید. برای شروع زندگیمشاوره قبل از ازدواج دریافت کنید و تلاش کنید زمانی برای آشنایی قبل ازدواج سپری شود.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دوست پسر خسیس می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع: دوست پسر خسیس | نحوه رفتار صحیح با پسران خسیس

  • ۹۷/۰۸/۱۹
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی