هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

اعتیاد به مواد مخدر، در حال حاضر از شایع ترین بیماری هاست که منجر به عوارض جسمانی و روانی زیادی می شود وآسیب های جبران ناپذیری به جامعه و فرد وارد می کندترک اعتیاد نه تنها آسان نیست بلکه نیاز به مراقبت دارد. بعد ازترک اعتیاد و سم زدایی از بدن مدت زمان زیادی طول می کشد تا تمامی عوارض ناشی از اعتیاد به مواد اعتیاد آور از بین برود. یکی از شایع ترین عوارض و پیامد های ترک اعتیاد در جسمانی بخصوص پا درد ، درد دست و عضلات بدن می باشد. که در صورت نادید گرفته شدن توسط فرد معتاد می تواند تا سال های این درد را همراه خود داشته باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علائم، نحوه درمان درد های جسمانی ( پا درد، دست درد و درد های عضلانی ) بپردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اضطراب و جسمانی شکل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

ترک اعتیاد و درد های  ناشی از آن

ترک اعتیاد به مواد اعتیاد آور به خصوص مواد مخدر با پیامد هایی همراه است که از مهم ترین آنها می توان به اضطراب، استرس، تشنج های عصبی و دردهای عضلانی شدید به خصوص پا درد اشاره داشت. در سیکل ترک اعتیاد فرد دچار درد های بدنی زیادی می شود که علت آن ناشی از خماری نرسیدن مواد مخدر به او است. گاهی در ترک اعتیاد به مواد مخدر این دردهای بدنی به حدی شدید و غیر قابل کنترل می شوند که فرد برای فرار از این درد ها دوباره به مصرف مواد مخدر روی می آورد. به این درد ها از لحاظ روان پزشکی، اخلالات روان تنی گفته می شود. ترک اعتیاد به مواد محرک و مواد توهم زا از آنجایی که وابستگی جسمانی کمتری به این مواد دارند؛ به مراتب کمتر از ترک اعتیاد به مواد مخدر است.

اختلالات روان تنی چیست؟

اختلالات و بیماری های روان-تنی به بیماری هایی گفته می شود که با نشانه ها و علائم بیماری های بدنی و جسمی شروع شده و جسم فرد را درگیر می کند اما منشا اصلی آنها مشکلات روانی و ذهنی است. درست است که این بیماری ها جسمی هستند ولی برای درمان آنها باید فرد روان درمانی شود تا بتواند بهبود یابد. درد های روان تنی معمولا 6 ماه بعد از اقدام به ترک اعتیاد از بین می رود. اما برای بعضی از افراد که حتی با گذشت سال ها بعد از ترک نیز از بین نرفته و همراه آنها خواهد بود. برای درمان این درد ها حتما نیاز به دریافت مشاوره روانشناسی و مشاوره ترک اعتیاد می باشد.

در های عضلانی، پا درد و دست درد ناشی از ترک اعتیاد

یکی از درد هایی که اکثر افراد در حال ترک ، با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ دردهای عضلانی بخصوص پا درد استایندرد در عضلات و ماهیچه های پشت ساق پا افراد ایجاد می شود و گاهی اوقات ، خود را شبیه " سندرم پاهای بی قرار "نشان می دهددر این سندرم ، افراد احساسات ناخوشایندی در پاهای خود احساس می کنند و نیازی شدید به تکان دادنپاهای خود پیدا می کنندفرد ممکن است احساساتی مانند سوزن سوزن شدن، خارش، ضربان و کوبیدن، سوزش، کشش وخزیدن چیزی روی پاهای خود داشته باشد و این مشکلات بیش از هر زمانی، قبل از خواب، هنگام دراز کشیدن و یا نشستنطولانی مدت بر روی صندلی رخ می دهد. در دست و سایر عضلات فرد نیز همین نشانه ها دیده می شود. 

درمان درد های عضلانی، پا درد و دست درد ناشی از اعتیاد

درد های جسمانی ( پا درد، درد دست و درد های عضلانی دیگر ) معمولا طی دو الی سه ماه بعد از آغاز ترک ، به تدریج ازبین می رود اما در بعضی افراد این درد همچنان ادامه می یابداین نوع درد می تواند به قدری شدید و غیر قابل تحمل شودکه افراد را به سمت مصرف مجدد مواد بکشاند تا شاید با این کار، درد آن ها کاسته شوداین درد ها معمولا با دارو هایمسکن نیز بر طرف نمی شوند زیرا عامل این دردها، یک عامل روانی است تا یک عامل جسمانی.برای درمان درد های جسمانی ( پا درد، درد دست و درد های عضلانی دیگر ) می توان از روش های زیر استفاده کرد :

درمان استرس

استرس ها و عوامل محیطی در عود کردن درد های روانی تنی ( پا درد و سایر عضلات بدن ) ناشی از ترک اعتیاد افراد بسیارموثر استدر روان درمانی به افراد کمک می شود تا راه های مقابله و درمان استرس را بیاموزند و شرایط محیطی و زندگیخود را تحت کنترل داشته باشند. تحت کنترل داشتن تنش های روزمره زندگی تا حد زیادی می تواند در کاهش درد های جسمانی ( پا درد، درد دست و دردهای عضلانی ) ناشی از ترک اعتیاد کمک کند.

گروه درمانی

در گروه درمانی، افرادی که دارای مشکلات مشابهی هستند به دور هم جمع می شوند و با نظارت و کمک یک روانشناس، درمورد مشکلات خود با یکدیگر صحبت می کنند.صحبت کردن با افرادی که همانند شما اند و می توانند به راحتی شما را درککنند، منجر به ایجاد آرامش و کاهش مشکلات افراد می شود و به دنبال آن می تواند درد های جانبی افراد را کاهش دهد.

داروهای طبیعی

از نظر طب سنتی، گروهی از گیاهان هستند که می توانند تولید کنند و در نتیجه در کاهش درد پا و حتی سایر درد هایناشی از ترک اعتیاد کمک کننده باشداز جمله دارو های طبیعی که می توانند به کاهش درد کمک کنند می توان به دمکردهزرشک یا بید و یا نوشیدن آب گوجه فرنگی اشاره نمود.

گیاه بابونه به علت دارا بودن خاصیت شبه بنزودیازپینی خود، به طور وسیع در کنترل و درمان درد های ناشی از ترکاعتیاد استفاده می‎‎شودهمچنین استفاده از ویتامین ث میتواند به فرد کمک کنداز طرف دیگر، داروهای مقوی طبیعیمانند حب بدل و شقایق نعمان و استفاده از مایعات و دمنوشهای مفید گیاهی می تواند در راستا کاهش درد های عضلانیکمک کننده باشد.

روش های آرام سازی

روش های آرام سازی مجموعه از روش ها مانند ریلکسیشن ، ذهن آگاهی، یوگا و مراقبه هستند که منجر به کاهش استرسو اضطراب افراد شده و به آرام کردن آن ها می پردازداین روش ها می توانند در کاهش درد های عضلانی و پا درد ناشی ازترک اعتیاد بسیار موثر باشند.

 

مشاوره ترک اعتیاد

دریافت مشاوره ترک اعتیاد علاوه بر آموزش راحت ترین روش ترک بسته به شرایط، وضعیت جسمانی و ماده اعتیاد آوری که فرد به آن اعتیاد دارد، به فرد در کاهش دردهای جسمانی اش کمک شایانی می کند. فرد متخصص در زمینه ترک اعتیاد راهکار ها و آموزش های لازم در مورد چگونگی کاهش علائم ترک، دردهای جسمانی، کنترل افکار و نحوه عدم بازگشت به مصرف مجدد مواد اعتیاد آور و مخدر را به فرد می آموزد. مرکز مشاوره ترک اعتیاد حامی هنر زندگی آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی و حضوری خود پاسخگویی تمامی مردم باشد.

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص و درمان اضطراب و جسمانی شکل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع درمان درد جسمانی ناشی از ترک اعتیاد | پا درد، درد دست و عضلات بدن

  • ۹۷/۰۸/۳۰
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی