هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

خودارضایی مردان و پسران یکی از مسائلی است که سوالات زیادی را برای بسیاری از افراد به وجود آورده است. با توجه به این که غریزه بقا در گرو فعالیت های جنسی افراد است، خودارضایی مردان می تواند آن را به خطر انداخته و باعث شود، مردان تمایلی به برقراری رابطه نداشته باشند به همین دلیل این مسأله در تمام فرهنگ ها برای افراد یک بار روانی منفی به بار می آورد. همچنین همخوان نبودن این مسأله با جهت گیری مذهبی و اجتماعی نیز از عوامل دیگر خودارضایی در انسان است. مقالات خودارضایی ، ترک خود ارضایی ، مشاوره جنسی را مطالعه نمایید.


 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص، ترک و درمان اعتیاد به خودارضایی مردان می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

سن شروع خودارضایی مردان

خودارضایی مردان معمولا در سنین نوجوانی و یا اواخر کودکی در پسرها شروع می شود. آن ها معمولا این مسأله را از همسالان خود می آموزند و برخلاف خود ارضایی زنان که  به صورت کشفی اتفاقی می باشد، صورت می گیرد. پس از شروعخود ارضایی در پسرها آن ها وارد سیکل جدیدی از زندگی می شوند و درک بیشتری از فعالیت های جنسی و روابط پیدا می کنند. پسرها به دلیل همزمانی این امر با دوره بلوغشان معمولا حالت های افسردگی را نیز تجربه می کنند و بی ثباتی هیجانی در آن ها ممکن است باعث شود تا آن ها به زیاده روی در خود ارضایی دچار شوند.

خودارضایی مردان مختص به نوجوانان و جوانان نیست. افراد بزرگسال، حتی آنان که ازدواج کرده اند، نیز گاه و بی گاه به این عمل می پردازند. مردان به دلایل مختلفی به این عمل دست می زنند. معمولا مهم ترین دلیل آن استرس و اضطراب است. زمان هایی که برای مردان پرتنش و سخت است، دیده می شود که میل و دفعات انجام این عمل در آن ها بالاتر است. برای کاهش و کنترل استرس کلیک کنید. همچنین نارضایتی زناشویی و ناتوانی در ارضا یکی از عواملی است که در انجام این عمل تاثیرگذار است، دریافت مشاوره ازدواج می تواند در این زمینه یاری رسان باشد.

 

احساس گناه بعد از خودارضایی در مردان

پس از خودارضایی مردان، معمولا افراد دچار عذاب وجدان شده و معمولا از عمل خود ارضایی پشیمان می شوند. گاه این عذاب وجدان باعث می شود تا آن ها شرایطی را که به آن دلیل خود ارضایی کرده اند از بین ببرند. برای مثال اگر آن ها با دیدن هرزه نگاری تحریک می شوند، آثار این فیلم ها را بلافاصله از زندگی خود حذف می کنند. آن ها سعی در ترک انجام این عمل دارند و تا مدتی پس از انجام این عمل درگیر متوقف کردن آن هستند.

مردان علاوه بر دیدگاه های فرهنگی و مذهبی جامعه خود، معمولا نگران پیامدهای خودارضایی مردان هستند و باور عموم مردم در ایران بدین صورت است که این عمل می تواند باعث تضعیف حافظه و تاری و تضعیف چشم ها و حتی دردهای مفصلی می شود.

 

عوارض و پیامدهای خودارضایی مردان 

عوارض خودارضایی مردان بستگی به دفعات و نوع انجام این عمل دارد. گزارشات در اینباره ضد و نقیض است. اما به هرحال تاکنون شواهدی برای مضر بودن این عمل وجود ندارد. افرادی که در طی روز دفعات خود ارضایی آن ها زیاد است ممکن است که دچار زخم های آلت تناسلی و خستگی و ضعف شوند. همچنین درمورد خودارضایی در مردان به صورتوسواس و اجبار نیز نیاز به صحبت است. افرادی که با هرزه نگاری ها و فیلم های پورن به خود ارضایی دست می زنند، اندکی با افراد دیگر تفاوت دارند. منظور از این امر در واقع مسأله اعتیاد به پورنوگرافی است، نه صرفا دیدن آن.

 

اعتیاد به پورنوگرافی

اعتیاد به پورنوگرافی به صورت صرف کردن اوقات بسیاری برای یافتن فیلم های پورن در طی روز است. افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد پیدا می کنند به خصوص اگر در رابطه عاطفی باشند با مشکلات زیادی مواجه می شوند که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

۱ . ناتوانی در متوقف کردن دیدن یا سایر فعالیت هایی که به پورنوگرافی مربوط است. درصدی از افراد درگیر به این موضوع گزارش می کنند که نمی توانند این فعالیت را متوقف کنند.

۲. اشتیاق شدید به تماشای پورن. افرادی که به پورنوگرافی اعتیاد دارند مانند مصرف کنندگان مواد مخدر گزارش می کنند که میل شدید به تماشای پورن دارند.

۳. زمانی که از آن ها تقاضا شود تا فعالیت های مربوط به پورن را متوقف کنند، خشمگین و عصبی شده و مقاومت می کنند. آن ها حتی ممکن است اعتیاد خود را به پورن انکار کنند و یا زمانی که شریک عاطفی آن ها بخواهد که این عمل را ترک کنند ناراحت شوند.
۴. معمولا فعالیت های مربوط به پورنوگرافی از شریک جنسی پنهان می شود. افرادی که اعتیاد به پورن دارند همزمان میل بیشتری به مخفی کاری دارند.

۵. افرادی که به پورن اعتیاد دارند و به صورت مستمر به تماشای آن مبادرت می ورزند. روابط عاطفی بد، امکان از دست دادن شغل و همچنین احساس گناه و نارضایتی جنسی از عوارضی است که این افراد را می تواند درگیر کند. مشغولیت آن ها به تماشای پورن می تواند باعث شود آن ها در زمان کار تمرکز خود را از دست داده و فعالیت شغلی بدین شکل مختل شود.

۶. اعتیاد به پورن می تواند باعث شود تا فرد ساعات بسیار زیادی را در طی روز به نگاه کردن به پورن اختصاص دهد و این امر برای آن ها به یک اولویت تبدیل شود.

۷. همچنین آن ها برای لذت بیشتر بردن از پورن نیاز به افزایش دادن ساعات تماشای خود دارند، که از این نظر بسیار به مصرف مواد شبیه است.
برای ترک خودارضایی و یا پورنوگرافی ممکن است نیاز به مشاوره و استفاده از روش های ترک باشد برای کسب از اطلاعات بیشتر می توانید مشاوره تلفنی ترک اعتیاد داشته باشید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تشخیص اعتیاد به خودارضایی مردان و درمان خودارضایی مردان می توانید با مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگیرید.

 

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع  خودارضایی مردان و پسران | اثرات و ضرورت ترک خود ارضایی مردان و پسران

  • ۹۷/۰۹/۰۳
  • هنر زندگی

نظرات (۲)

  • مجله اینترنتی هلو
  • سلام

     وبلاگ خوبی دارید امیدورام موفق باشید

    مدیر مجله اینترنتی هلو

    www.holoo1.ir
  • مجله اینترنتی هلو
  • سلام

    شما می توانید با کمترین هزینه در سایت ما تبلیغات انجام دهید ماهیانه فقط 20 هزار تومان


    مدیر مجله اینترنتی هلو

    www.holoo1.ir

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی