هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

هنر زندگی | مشاوره روانشناسی

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره روانشناسی ، مشاوره تربیت کودک ، مشاوره ترک اعتیاد، مشاوره شخصیت شناسی و...

ماساژ نوزاد و ماساژ درمانی به عنوان درمانی مکمل در کنار سایر روش ها برای افزایش اعتماد به نفس، تقویت سیستم ایمنی، ایجاد حس امنیت، افزایش مقاومت و کمک به ایجاد دلبستگی ایمن و دیگر موارد به مادران توصیه می شود. مادران با فراگیری روش های ماساژ کودک می توانند به رشد و شادابی آن ها کمک کنند. همچنین ماساژ راهی برای انتقال عشق و علاقه و برقراری ارتباط با نوزاد است. در این مقاله درباره 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزندپروری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

 

ماساژ درمانی نوزاد

درست مثل غذا، ورزش و مراقبت خوب، ماساژ دادن نوزاد نیز عنصری ضروری برای رشد صحیح کودک محسوب می شود. نوزادان نیز با عوامل استرس زیادی رو به رو هستند. استرس فشار خون را افزایش می دهد، سطح ایمنی را کاهش می دهد و می تواند منجر به مشکلاتی مانند چاقی، اختلال کمبود توجه، بیش فعالی و افسردگی شود.

 

فواید ماساژ نوزاد

  • ماساژ دادن برای نوزاد می تواند دارای فوائد زیادی باشد. از فوائد ماساژ می تواند به موارد زیر اشاره کرد:
  • کمک به رشد نوزاد از لحاظ اجتماعی، ذهنی و فیزیکی
  • ایجاد آرامش در نوزاد
  • کاهش گریه و درد
  • بهبودی در خواب
  • بهبود گردش خون
  • بهبود سیستم ایمنی بدن
  • انعطاف عظلات که باعث تحمل درد بیشتر می شود
  • تقویت دستگاه گوارش
  • بهبود دستگاه تنفسی
  • بهبود و کمک به رشد استخوان ها

 

فوائد ماساژ دادن نوزاد بر والدین

بعد از مدتی که نوزاد خود را ماساژ می دهید، تغییراتی را در خلق و رفتار خود احساس خواهید کرد. در واقع احساس توانمندی در نگهداری از کودک در شما تقویت می شود. در واقع با ماساژ دادن نوزاد زمانی را می توانید با او بگذرانید. همانطور که در حال ماساژ دادن هستید با نوزاد صحبت کرده و تماس خود را با او بیشتر کنید. در اثر تعامل مادر و کودک در طی ماساژ علائم افسردگی پس از زایمان در مادران کاهش پیدا کرده است. 

همچنین ماساژ دادن نوزاد برای پدران نیز مفید است. پدران در بیشتر مواقع به دلیل مشغله های کاری و شیر دادن نوزاد توسط مادر، تماس کمتری با نوزاد دارند. ماساژ دادن نوزاد به صورت مرتب تویط پدر می تواند خلع نبودن های او را پر کرده و به ایجاد ارتباط پدر با فرزند کمک کند. والدین لازم است از همان دوران کودکی برای ایجاد رابطه مناسب با فرزندشان یک روش تربیتی صحیح داشته باشند. مشاوره کودک به آن ها در این زمینه یاری می رساند.

 

زمان مناسب برای ماساژ نوزاد

از همان اولین ماه تولد می‌توانید نوزاد خود را ماساژ دهید. اما مدت ماساژ بستگی به سن و واکنش‌های او دارد که می‌تواند از 10 تا 40 دقیقه طول بکشد. سعی کنید زمانی بین وعده های غذایی کودک برای ماساژ او انتخاب کنید. بدین صورت او خیلی گرسنه نخواهد بود. برای ماساژ دادن نوزاد، زمان بیداری اوست. اگر کودک آرام و بی سر صدا باشد و در محیط احساس آرامش کند، به معنای آمادگی برای ایجاد ارتباط است. 

یکی از زمان های مناسب برای ماساژ، قبل از خواب است، ماساژ باعث می شود تحریک های روزانه از بدن نوزاد خارج شود و خواب آرام تری داشته باشد. 

 

کارهای لازم قبل از انجام ماساژ

آماده کردن یک اتاق مناسب برای ماساژ اهمیت زیادی دارد. اتاقی که در آن والد و کودک هردو احساس آرامش کنند. اتاق را گرم کنید (حدود 24 درجه سانتیگراد). کودک را روی یک حوله صاف قرار دهید. ترجیحا لباس های او ر ادر بیاورید. هر آنچه که موجب سلب آرامش و حواسپرتی می شود را ازاتاق دور کنید. برای مثال اگر حیوان خانگی دارید اجازه ورود به اتاق را به او ندهید. همچنین می توانید از یک موسیقی آرام بخش استفاده کنید. وسایل را برای ماساژ دادن آماده کنید:

  • روغن ماساژ و یا کرم مرطوب کننده
  • حوله و لباس برای نوزاد
  • وسایل لازم برای عوض کردن پوشک

 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرزندپروری می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

خدمات مرکز مشاوره تلفنی خانواده هنر زندگی

 

  مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی خانواده هنر زندگی با بهره مندی از کادر مجرب خدمات خود در زمینه مشاوره تلفنی خانواده با موضوعاتی شامل مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی دختر و پسر،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوستی‌های پیش از ازدواج،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره دوران نامزدی، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره اعتیاد، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره همسریابی مشاوره خانواده تلفنی با موضوع مشاوره ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره زندگی مشترک،  مشاوره تلفنی خانواده با موضوع مشاوره جنسی



منبع : ماساژ نوزاد | فوائد و زمان مناسب ماساژ نوزاد

  • ۹۷/۰۹/۰۴
  • هنر زندگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی